پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: پتانسیل‌های نیروی انسانی و همچنین توانمندی‌های فرهنگ صنعت و فرهنگ کارآفرینی خوبی در آذربایجان شرقی وجود دارد.

شعار سالمعاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: پتانسیل‌های نیروی انسانی و همچنین توانمندی‌های فرهنگ صنعت و فرهنگ کارآفرینی خوبی در آذربایجان شرقی وجود دارد.

سورنا ستاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معتقدم منطقه ویژه حالت فیزیکی نداشته و درحقیقت اکوسیستم و زیست بومی است که باید در استان‌ها تشکیل شود و سرمایه‌گذاران، مخترعان و جامعه علمی و همه باید در کنار هم این زیست بوم را شکل داده و به واسطه آن اقتصاد دانش بنیان را در استان توسعه دهند.

وی ادامه داد: رویکرد آذربایجان‌شرقی در این حوزه مهم است چرا که هم استانداری و هم مجموعه‌ای بزرگ در این استان به دنبال اهداف منطقه ویژه هستند از این رو می‌تواند موجب پیشرفت قابل توجه شود.

ستاری خاطرنشان کرد: تبریز در ابتدای راه بوده و خیلی راه دارد اما جهت‌گیری این شهر خوب بوده و پتانسیل‌های نیروی انسانی، فرهنگ صنعت و فرهنگ کارآفرینی خوبی در استان وجود دارد.

ستاری ادامه داد: در رابطه با ثبت این نمایشگاه در لیست نمایشگاه‌های ملی مشکلی نیست و هر کمکی بخواهند ما آماده هستیم.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت جهاددانشگاهی در تولید علم و فناوری چگونه است، گفت: در جهاد دانشگاهی در سال‌های آینده باید مقداری تغییر رویکرد اتفاق بیافتد، البته ما همکاری نزدیکی با جهاد دانشگاهی داریم اما بحث شرکت‌های اسپین-آف از درون جهاد باید به طور جدی پیگیری شود و این فرهنگ مثل دانشگاه‌ها در آنجا هم جا بیافتد البته حرکت‌های بسیار خوبی هم در چند سال اخیر اتفاق افتاده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:96082515152، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین