پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: رسیدن دوباره ایران به جایگاه تمدنی بزرگ خود و معرفی مجدد کشور به عنوان مهد علم و نوآوری در دنیا، در گرو توجه هرچه بیشتر به نیروی انسانی نخبه و نوآور است. «سورنا ستاری» شامگاه چهارشنبه در آیین تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مرحوم علامه طباطبایی در هتل لاله تهران، اظهار کرد: ایجاد تحول در مسیر پیشرفت کشور متکی کردن پایه‌های اقتصاد بر نوآوری و نیروی انسانی خلاق است.وی افزود: به طور حتم با اتکا به نیروی انسانی نخبه و نوآور و توجه به منزلت این قشر خلاق، جامعه نیز دستخوش تحولی شگرف خواهد شد و ایران دوباره جایگاه رفیع خود در توسعه و پیشرفت را بازخواهد یافت.

شعار سال: «سورنا ستاری» شامگاه چهارشنبه در آیین تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مرحوم علامه طباطبایی در هتل لاله تهران، اظهار کرد: ایجاد تحول در مسیر پیشرفت کشور متکی کردن پایه‌های اقتصاد بر نوآوری و نیروی انسانی خلاق است.

وی افزود: به طور حتم با اتکا به نیروی انسانی نخبه و نوآور و توجه به منزلت این قشر خلاق، جامعه نیز دستخوش تحولی شگرف خواهد شد و ایران دوباره جایگاه رفیع خود در توسعه و پیشرفت را بازخواهد یافت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در این آئین که با حضور رئیس نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و جمعی از اساتید و پژوهشگران برجسته کشور برگزار شد، ادامه داد: ایران به گواه جدیدترین گزارش شاخص‌های جهانی نوآوری( Gii) از جمله برترین‌ها در شاخص نیروی انسانی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار کرد: رتبه تک‌ رقمی ایران در تولید علم نیز نشان از توانمندی کشور برای جای گرفتن در میان برترین و توسعه‌ یافته‌ترین کشورها است.

وی با تاکید براینکه، دانشگاه‌ها به طور حتم منشاء اصلی تحول‌آفرینی و تغییر جامعه به سوی زیست‌بوم دانش‌بنیان محسوب می شوند، افزود: متاسفانه سایه گسترده اقتصاد منبع‌ محور و خام‌ فروشی در طول سالهای گذشته، از حرکت دانشگاه‌ها به سمت تامین نیازهای زیست بوم فناوری و توسعه پایدار ممانعت کرده است.

ستاری ادامه داد: وجود این مسئله در طول سال‌های گذشته همچون دیواری بلند مابین صنعت و جامعه جدایی، ناهماهنگی و ناکارآمدی ایجاد کرد.

وی با اشاره به ظهور و ایجاد کارخانه‌هایی در کشور طی سال های گذشته که به زعم وی با روح نوآوری سنخیتی نداشته است، افزود: این مراکز شاید با نیت خیر از جمله پیشرفت و اشتغالزایی درکشور پایه گذاری شدند، اما با مراکز علمی کشور به عنوان بازوان کارآمد توسعه ارتباطی نداشتند و نتیجه اندیشه خام فروشی بودند.

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل است که دست‌ به‌ گریبان معضلات تازه شدیم و در حال حاضر بسیاری از استان‌های دارای پیشینه‌ فرهنگ غنی و هنر کارآفرینی، به واسطه تزریق کارخانه‌ها، این‌روزها با مشکلات زیست محیطی و فرهنگی و اشتغال دست و پنجه نرم می کنند و از آنها به عنوان نخستین رتبه ها در بیکاری و آلودگی هوا نام برده می شود.

ستاری با تاکید براینکه، استادان دانشگاه، نخبگان جامعه و استعدادهای برتر جوان و خلاق، این روند را متحول می‌کنند و سرآغاز رونق زیست‌بوم نوآوری و رونق اقتصاد دانش‌بنیان می‌شوند، ادامه داد: دانشگاه می‌بایست محور و سرآغاز مهم‌ترین تحولات جامعه باشد و توسعه پایدار باید از سرچشمه‌ای به نام دانشگاه نشأت بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه نوآوری، مهم ترین و ارزشمندترین دارایی انسان و موهبتی ارزنده از سوی خداوند محسوب می شود که محدودیت و پایانی ندارد؛ اظهار کرد: جایزه علامه طباطبایی، حامل پیامی در راستای ارج نهادن به این اثرمندی و نوآوری افراد خلاق و فرهیخته‌ای است که با نوآوری‌ها و تلاش‌هایشان، جامعه را به سوی پیشرفت و گذار از مشکلات هدایت کردند.

آیین تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مرحوم علامه طباطبایی و نخستین دورۀ اعطای جایزۀ برگزیدگان آیین‌نامه‌های ادبی و قرآنی به همت بنیاد ملی نخبگان عصر امروز(چهارشنبه) با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و جمعی از اساتید برجسته دانشگاهی برگزار شد.

جایزه علامه‌طباطبایی جایزه‌ای است که به اساتید ممتاز و پژوهشگران برجسته کشور اعطا می شود.

در این آیین از ۱۹ نفر از استادان برجستۀ کشور به عنوان برگزیدۀ جایزۀ علامه طباطبایی(ره)، دو نفر از اساتید برجستۀ ادبی به عنوان برگزیده آئین‌نامه ادبی و یک نفر از اساتید برجسته به عنوان برگزیده آئین‌نامۀ قرآنی با اهداء لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد.

دکتر محمد اخوان استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، دکتر تقی اخوان نیاکی استاد مهندسی صنایع دانشگاه شریف، مهدی بلالی مود استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پدر سم شناسی ایران، مسلم بهادری استاد آسیب شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عباس افشار استاد مهندسی منابع آب دانشگاه علم و صنعت ایران، محمد حسین حلیمی استاد زیبایی شناسی و علوم هنر دانشگاه تهران، حسین دانایی فر استاد مدیریت دولتی دانشگاه تربیت مدرس، مسعود درخشان استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پرویز دوامی استادمهندسی متالوژی دانشگاه شریف، عباسعلی زالی استاد ژنتیک دانشگاه تهران، محمدرضا زالی استاد گوارش دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گئورک قره پتیان استاد مهندسی برق صنعتی امیرکبیر، محمد صالح مصلحیان استاد ریاضی محض دانشگاه فردوشی مشهد، ایرج نوروزیان استاد دامپزشکی دانشگاه تهران و عیسی یاوری استاد شیمی دانشگاه تربیت مدرس دراین آیین به عنوان برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مرحوم علامه طباطبایی معرفی و با اهدا لوح و جایزه از آنها تقدیر شد.

همچنین در بخش نخستین دورۀ اعطای جایزۀ برگزیدگان آئین‌نامه‌های ادبی و قرآنی نیز از فرهاد حسن زاده کمال آبادی نویسنده برگزیده به عنوان سرآمدان ادبی و هاشم سلطانی نژاد حافظ قران کریم به عنوان سرآمدان قرآنی نیز تجلیل شد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 30 آبان    98، کد خبر:   83563417، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین