پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از تفکری که می‌گوید هر کس از ما نیست ضد رهبری است، افزود: جذب‌حداکثری یعنی اینکه نباید گروهی رهبری را برای خود مصادره کنند.

شعارسال: آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی که پس از مدت‌ها در جمع صمیمانه خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: زمانی که در دوره دفاع‌مقدس یک هواپیمای عراق را می‌زدیم، حامیان عراق چند هواپیما به او می‌دادند و من به آینده که نگاه می‌کردم از خود می‌پرسیدم وضع آینده چگونه خواهد شد. حس می‌کردم به نقطه‌ای خواهیم رسید که دیگر هواپیما نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما امروز که وضع را می‌بینم، بدون آنکه وابسته باشیم خودمان به یک قدرت تبدیل شده‌ایم، قدرتی که معنی ابرقدرتی است.

امام‌جمعه سابق شیراز با یادآوری فشارهای وارده به امام‌خمینی(ره)زمان پذیرش قطعنامه598 گفت: آن زمان هم بسیاری از ما نگران بودیم که چه خواهد شد. افق را تاریک می‌دیدیم و پیش خود می‌گفتیم ما در شعارهامی‌گوییم:«جنگ جنگ تا پیروزی». حالا چه خواهد شد؟ امام(ره) هم نمی‌دانستند بعد از قطعنامه چه می‌شود و تعبیر جام زهر را به‌کار بردند اما همه دیدیم بعد چه شد.

وی با بیان اینکه ما هر زمان که افق را تاریک دیدیم، بعد متوجه شدیم اشتباه کرده‌ایم، افزود: مطمئنم آینده خبرگان هم بسیار خوب است. اصل رهبری با تمام قدرت محفوظ خواهد ماند و خبرگان آینده مانند گذشته است و اتفاق جدیدی نمی‌افتد. حفظ رهبری اهم وظایف است. البته باید از حذف افراد پیشگیری کرد. خود افراد هم باید به این موضوع کمک کنند. بهتر است استخوان‌دارها در صحنه باشند.

نماینده‌سابق ولی‌فقیه در استان‌فارس با بیان اینکه انحصار باید شکسته شود و حصرهای خیالی که ایجاد شده باید شکسته شود، افزود: این امر اقتدار رهبری را بیشتر و جایگاه‌رهبری را بزرگ‌تر و پایگاه‌رهبری را وسیع‌تر خواهد کرد. هر چه این خانه بزرگ‌تر باشد بهتر است.

آیت‌الله حائری‌شیرازی در پاسخ به این سئوال که چرا از تهران برای حضور در خبرگان‌رهبری کاندیدا شده‌اید؟ گفت: سلاح توپ 2 خرج دارد، یکی خرج گود و دیگری خرج پرتاب؛ وقتی قرار است مانعی برداشته شود باید خرج متناسب به کار برود.

وی افزود: حرف‌های من وقتی قرار است اثرگذار باشد باید علاوه بر خرج گود، خرج پرتاب هم داشته باشد. امروز حرف‌ها و ایده‌های من در حوزه بانکداری و اقتصاد و پول اسلامی، خرج گود دارد و آراء مردم تهران به‌عنوان خرج پرتاب عمل می‌کند.

آیت‌الله حائری ادامه داد: اینکه عنوان می‌‌کنم علوم انسانی غرب خون کثیف است و احکام اسلام به‌ عنوان خون پاکیزه باید در رگ‌های جامعه اسلامی جاری شود بسیاری می‌پذیرند اما برای تاثیرگذاری و نمود پیدا کردن آن نیازمند خرج پرتاب است.

نماینده‌سابق ولی‌فقیه در استان‌فارس در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه حضور استخوان‌دارها را در خبرگان‌رهبری ضرورت می‌داند یا حضور جوانان را؟ گفت: استخوان‌دارها باید نوآوری داشته باشند. جوان‌ها هم باید استخوان‌دار شوند.

وی افزود: کمال 2 رکن دارد؛ یک رکن ثبات و یک رکن تغییر. اگر ثبات نباشد تغییر موجب متلاشی‌شدن خواهد شد. از طرفی تغییر نباشد ثبات باعث کهنگی، پیری و فرسودگی و مرگ می‌شود. برای رسیدن به کمال باید هر دو عنصر ثبات و تغییر را داشت.

آیت‌الله حائری ادامه داد:استخوان‌دارها دارای عنصر ثبات و جوانان دارای عنصر تغییر هستند، این دو با هم موجب کمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته برخی در مسائل نعنا داغ را زیاد می‌کنند، افزود: اینکه اگر رأی دادم به جهنم می‌روم یا اینکه می‌خواهند ناخن بکشند ... این به معنای مصادره کردن رهبری است. بهترین کار این است که معظم دانشگاه و معظم بازار با رهبری باشند. اگر همه دانشگاه و بازار باشند که چه بهتر. ما همواره یک حداکثری و یک حداقلی را مطرح می‌کنیم. جذب حداکثری و دفع حداقلی. اینکه کاری کنید که هر کس از گروه من نیست بگوییم ضد رهبری است، درست نیست.

وی افزود: زمانی آیت‌الله مدنی اشک می‌ریخت که امام(ره) را حربه قرار ندهید. می‌گفت هر کس با کسی دعوا دارد امام(ره) را می‌گیرد دست می‌زند بر سر دیگری.

آیت الله حائر‌ی‌شیرازی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم رعایت اخلاق اشاره کرد و گفت: من شخصا حتی اجازه نداده‌ام در جلساتی که حضور دارم پشت سر افراد حرفی زده شود. اجازه ندادم کسی از اطرافیان و طلبه‌ها پشت سر آسید علی‌محمد دستغیب حرفی بزند.

وی در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید چه خصوصیت‌هایی داشته باشند؟ گفت: قبلا هم گفته‌ام ما به یک مجلس نمی‌توانیم اکتفا کنیم. این مجلس فعلی مجلس عوام است که براساس تقسیمات کشوری تشکیل شده است. ما نیاز به مجلس کارشناسان هم داریم، مجلسی که نمایندگان صنوف مختلف در آن عضویت داشته باشند.

نماینده‌سابق ولی‌فقیه در استان‌فارس متذکر شد: در مجلس کنونی یک تاجر، یک کشاورز، یک صنعتگر، نداریم. اینکه گروه پژوهش مجلس درست کرده‌اند، شاهد حرف من است. زمینه کارشناسی در مجلس ضعیف است، بنابراین مرکز پژوهش‌ها را ایجاد کرده‌اند که کارشناس تزریق کند اما با تزریق کارشناس، طرح‌ها کارشناسی نمی‌شود. کسی از لای کتاب کارشناس بیرون نمی‌آید. اینکه نماینده‌مجلس باید حداقل فوق‌لیسانس داشته باشد، خوب است اما کفایت نمی‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 10بهمن1394، کدخبر: 342709: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین