پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
رئیس جمهوری تاکید کرد که مردم باید در هر شرایطی در پای صندوق‌های آرا حضور یافته و بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

شعارسال: رئیس جمهوری تاکید کرد کهمردم باید در هر شرایطی در پای صندوق‌های آرا حضور یافته و بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: شجاعت امام در ایستادگی در برابر استبداد و استعمار قدرت‌های بزرگ، شجاعت در جنگ و مقاومت و شجاعت در صلح و اجرای مدیریت شرایط جدید بعد از جنگ تحمیلی در کشور، همگی از ویژگی‌های برجسته امام راحل است که می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد.

رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: ‌البته امروز هم رهبری شجاع و مدیر، همان مسیر حضرت امام(ره) را ادامه می‌دهند و همگی مشاهده کردند که فتوای سیاسی ایشان در حق‌الناس بودن رأی مردم و رویکرد نرمش قهرمانانه تا چه میزان راهگشا و در ایجاد شرایط نوین در کشور تأثیرگذار بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) قدرت ایمان و دین را در مقطعی که شرق و غرب تصور می‌کردند که دوران دین برای همیشه سپری شده است، به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند که دین چگونه قادر است انقلاب و نهضت بزرگی را به ثمر نشانده و تخت استبداد و استعمار را سرنگون سازد.

رئیس‌ جمهوری اساس و پایه انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و گفت: آزادی در اندیشه امام و انقلاب نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، آزادی در انتخابات و برای اداره و پیشرفت کشور است و استقلال نیز نه به معنای انزوا بلکه به معنای نفی استیلای دیگران که ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز؛ و نه انزوا را می‌پذیریم و نه هضم در جامعه غربی را قبول می‌کنیم.

روحانی با بیان این که امام از روز اول به ما یاد دادند که دین و دین‌سالاری در کنار مردم‌سالاری قرار دارد، گفت: شعار مردم در اوایل نهضت اسلامی استقلال، آزادی و حکومت اسلامی بود و امام (ره) در همان ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت اسلامی را تفسیر کرده و تأکید کردند که حکومت ما جمهوری اسلامی خواهد بود و از همان روز شعار مردم به «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» تغییر یافت.

رئیس‌ جمهوری اضافه کرد:‌ امام راحل از روز اول به خوبی برای ما تبیین کردند که بقای نظام در صورتی امکان پذیر است که مردم پشتیبان این نظام باشند و اداره کشور با آرای مردم باشد و لذا در بیانی چنین فرمودند که باید پایگاه ملی داشت و با بیان روشن و صریح تأکید کردند که تمام ارکان جمهوری اسلامی به دست مردم و با آرای مردم خواهد بود.

روحانی افزود: این جمله امام که «همه امور به دست مردم است» برای ما روشن می‌سازد که پایه واساس این نظام در چارچوب احکام و مقررات اسلامی و رأی و نظر مردم می‌باشد.

رئیس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال را با رفع تحریم‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: ایام دهه فجر امسال از یک سو با پیروزی منطق و استدلال کشورمان در برابر شش قدرت بزرگ و نیز همگام شدن با پایان یافتن تحریم‌ها و از بین رفتن فشارهای نابجا و همزمان شدن با احترام بیشتر جهانیان نسبت به ملت ایران مواجه است و از طرف دیگر در اوایل اسفند دو انتخابات بسیار مهم پیش رو داریم.

روحانی حضور مردم در انتخابات را کارساز توصیف کرد و با تأکید بر این که هیچ حرکتی نباید امید را از مردم سلب کند، گفت: در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آرا پشت کنیم اگر حضور مردم در صندوق آرای خرداد 92 نبود امروز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و پایان تحریم‌ها را تجربه نمی‌کردیم. لذا امروز هم همان راه باید ادامه یابد و مردم باید در هر شرایطی در پای صندوق‌های آرا حضور یافته و بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج- تاریخ انتشار یکشنبه 11 بهمن 1394-کدخبر:17521، www.mojenews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین