پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: قبل از طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۴ درصد بود که اکنون این عدد به ۳۸ درصد رسیده و هزینه های کمرشکن سلامت را نیز با این برنامه به ۲.۸ درصد رسانده ایم.

شعارسال : ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جلسه تخصصی مدیریت هزینه‌ها در حوزه درمان کشور، گفت: در ۴ سال گذشته و در ماه‌های اخیر ۷۰ درصد تلاش ما برای پیگیری جذب منابع بوده است.

وی با عنوان این مطلب که باید تلاش و سیعی برای حصول منابع انجام شود، افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم بهداشت و درمان کمتر از ۷ درصد بود و اکنون با اجرای این برنامه به ۸ درصد رسیده است، این در حالی ست که در کشور ترکیه این رقم ۶.۱ درصد است.

حریرچی ادامه داد: از سوی دیگر سرانه بهداشت و درمان در کشور ما به ازای هر نفر حدود ۱۷۰۰ دلار است و نسبت به کشورهایی با درآمد مشابه نسبتا بالا است.

قائم مقام وزیر بهداشت، افزود: قبل از طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۴ درصد بود که اکنون این عدد به ۳۸ درصد رسیده و هزینه ‌های کمرشکن سلامت را نیز با این برنامه به ۲.۸ درصد رسانده ایم.

وی گفت: مدیریت هزینه‌های درمان با روش‌های ساده تا پیچیده‌ای قابل انجام است، اما مهمترین اولویت ما حفاظت مالی از جیب مردم در پرداخت هزینه‌های درمان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 4 آذر 1396، کدخبر: 562815 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین