پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به طور متوسط 10 ماه است که کارانه پزشکان در کشور پرداخت نشده و سازمان های بیمه گر باید برای تسویه بدهی 12 ماهه خود به بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی تلاش کنند.

شعارسال : ایرج حریرچی روز شنبه در آیین تکریم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معارفه سرپرست جدید این دانشگاه افزود: تاخیر در دریافت این مطالبات باعث می شود ما نیز نتوانیم کارانه و حق الزحمه اساتید تمام وقت پزشکان و اعضای هیات علمی را بپردازیم و تاخیر در این پرداخت ها می تواند در انگیزه کارکنان اثر منفی بگذارد؛ هر چند تاکنون همه اساتید با جدیت و پشتکار به وظایف خود عمل کرده اند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه حتی یک ماه تاخیر هم در این زمینه بسیار زیاد است و پرداخت ها باید به روزرسانی شود گفت: حوزه بهداشت و درمان با سلامت مردم سروکار دارد ، انتظارات مردم در این حوزه افزایش یافته است و باید مطابق با انتظارات مردم سطح خدمات رسانی نیز ارتقا یابد.

وی ادامه داد: افزایش خدمات منوط به همین است که ما بتوانیم کارانه و حق الزحمه اساتید و اعضای تمام وقت دانشگاه ها را به موقع پرداخت کنیم.

حریرچی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از خدمات 12 ساله رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: جناح‌بندی‌های متداول سیاسی در این وزارتخانه و به‌کارگیری نیروهای مدیریتی نقش زیادی نداشته است.

وی ادامه داد: برخی افراد، تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به حساب حزب و جناح می گذارند در حالیکه اینگونه نیست ، تغییرات در دانشگاه مطابق با شان دانشگاه و اساتید است و همه عزیزانی که می آیند و می روند در شان این دانشگاه هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این که برخی از گروه های فشار که در حد و اندازه خود هم نیستند قصد دارند این تغییرات را مصادره یا به اسم خود تمام کنند جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: تغییرات مدیریتی در دانشگاه های علوم پزشکی منطبق با سیاست وزارت بهداشت است، انتخاب سرپرست جدید در این دانشگاه هم دستاورد هیچکدام از این گروههای سیاسی و حزبی و قومی نیست و انتخاب وزارت بهداشت است.

حریرچی اضافه کرد: در میان مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افرادی از همه‌ جناح‌های سیاسی و با دیدگاه‌های مختلف حضور دارند.

وی بیان کرد: اولویت کار در وزارت بهداشت رفع فقر و محرومیت در سلامت است، باید فقرا و نیازمندان از امکانات برابر و عادلانه سلامت بهره مند باشند و هر فردی هر کسی در این وزارتخانه مسئولیتی دارد باید برای بهره مندی فقرا و نیازمندان تلاش کند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مباحثی که مدعی است دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیاز به ثبات دارد یا تاکنون بی ثبات بوده یا در تب و تاب است را ما نمی پذیریم، این دانشگاه در رتبه های اول تا سوم کشور است و متناسب با همین جایگاه و برای تعالی این جایگاه باید در آن تلاش شود.

حریرچی در ادامه بر لزوم اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور تاکید کرد و گفت : استان فارس و مازندران قبلا این مسیر را آغاز کرده اند اکنون نیز مطابق با برنامه ششم توسعه در سایر شهرها اجرا می شود ، تا پنج سال آینده این برنامه باید در کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: هم اینک نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر اجرایی شده است ، 55 درصد از جمعیت کشور که بیشتر در مناطق روستایی هستند شامل 23 میلیون نفر روستایی از این طرح بهره مند شده اند.

این مقام وزارت بهداشت گفت: اجرای این طرح در شهرهای کشور با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر نیز شروع شده است .

در این آیین که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شد، از خدمات دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز قدردانی و دکتر علی بهادر به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.

پیش از این ایمانیه از سال 84 و به مدت حدود 12 سال این مسئولیت را برعهده داشت.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شنبه 13 آبان ماه در حکمی دکتر علی بهادر را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب کرده بود.

بهادر فوق تخصص جراحی اطفال و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تاریخ انتشار:20 آبان 96، کد خبر: 82726432،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین