پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶
سخنگوی وزارت بهداشت با قانونی دانستن پرداخت ها در وزارت بهداشت گفت: اشتباهی که در اخبار منتشر شده اخیر بوده عدم آگاهی از تفاوت حقوق با کارانه و پرداخت به ازای کار است.

شعارسال: دکتر ایرج حریرچی وزارت بهداشت در نشست ویژه خبری درباره واکنش به شایعات حقوق‌های میلیاردی این وزارتخانه گفت: وزارت بهداشت رسالت مهم و خطیری در کشور دارد و بنا نیست که ما به تمام صحبت های بدون منطق و بدون ارایه مدرک پاسخ دهیم با این حال اقداماتی که تا کنون در مورد این موضوع انجام شده، برای احترام به مخاطبان رسانه ها بوده است.

حریرچی در این مورد افزود: آنچه در روزهای اخیر به عنوان حقوق های غیرقانونی در وزارت بهداشت مطرح شده، به دلیل عدم اطلاعات کافی در این مورد بوده است.

وی ضمن اشاره به قانونی بودن پرداخت ها در وزارت بهداشت گفت: اشتباهی که در اخبار منتشر شده اخیر بوده عدم آگاهی از تفاوت حقوق با کارانه و پرداخت به ازای کار است. حقوق پزشکان مبلغی ثابت است که از محل حق‌العلاج پرداخت می شود. در مورد کارانه های پرداخت شده هم اگرچه در برخی موارد این پرداخت ها به ظاهر نامتعارف بوده ولی همگی مطابق با قوانین تصویب شده صورت گرفته است. ضمن اینکه این پرداخت‌ها هیچ یک مربوط به مدیران وزارت بهداشت نبوده است.

وی در مورد پرداخت نامتعارف کارانه نیز گفت: ارقام اعلام شده در این خصوص مربوط به یک ماه نبوده و به عنوان مثال در یکی از پرینت های منتشر شده از دریافتی پزشک متخصص ما، مبالغ مربوط به اعمال تخصصی جراحی کلیه در طول شش ماه و برای 1047 عمل جراحی در دو بیمارستان بوده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: پرداخت به ازای کار شیوه جدید و منحصر به فردی نیست. این نظام پرداخت در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجراست و در کشور ما نیز از سال 74 این نظام پرداخت به اجرا در آمده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با گلایه از انتشار ناآگاهانه اخبار دروغ در برخی رسانه ها گفت: با این حال از رسانه هایی که به شکل آگاهانه از انتشار این اخبار خودداری کردند و همین طور از برخورد مثبت سازمان‌های نظارتی در این مورد سپاسگزاریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27خرداد1395، کدخبر: 1106550: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین