پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: 20 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به شرکت‌های غیردولتی تولیدکننده برق برای تسویه بخشی از مطالبات معوق آنان پرداخت می‌شود.

شعار سال: علیرضا دائمی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اختصاص 40 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران بخش خصوصی که به‌منظور تسویه بدهی‌های دولت انجام گرفته است، عرضه اولیه این اسناد از روز دوشنبه در فرابورس ایران آغاز شده است.
وی ادامه داد: مطابق قانون بودجه سال 94، حدود 20 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای شرکت‌های غیردولتی تولیدکننده برق اختصاص یافته که امکان تبدیل این اسناد و تامین مالی آن دسته از پیمانکاران از طریق عرضه این اسناد در فرابورس ایران فراهم شده است.
دائمی تصریح کرد: قابلیت معامله اسناد خزانه اسلامی البته برای آن دسته از پیمانکاران وزارت نیرو امکان‌پذیر خواهد بود که از طریق مراجعه به کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران کد سهامداری اخذ کرده‌اند و در جریان عرضه اولیه نمادهای اخزا(اسناد خزانه اسلامی) 4 و 5 که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری صورت می‌گیرد، امکان عرضه اوراق خود را خواهند یافت.
بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه خزانه‌داری کل کشور تعهد پرداخت مبلغ اسمی این اسناد را در سررسید بر عهده گرفته، این اسناد در زمره اوراق بدون ریسک تلقی می‌شود و از سوی دیگر امکان معاملات ثانویه اعم از خرید و فروش این اسناد در فرابورس ایران نیز موجب شده علاقه پیمانکاران به وصول مطالبات خود از این طریق روز به روز افزایش یابد.
پس از عرضه موفق اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا 1" در مهرماه، هم‌اکنون فرابورس ایران عرضه اولیه 4 نماد جدید از این اسناد را در بهمن ماه در دستور کار خود قرار داده است.
طبق اظهارات "امیر هامونی" مدیرعامل فرابورس ایران، سررسید مراحل دوم تا پنجم اسناد خزانه اسلامی که مربوط به بودجه سال 94 است، متناسب با زمان انتشار آنها در روزهای 21 شهریور، 21 مهر، 21 آبان و 9 آذرماه 1395 صورت خواهد گرفت.
به گفته وی، عملیات آماده‌سازی سامانه معاملاتی اسناد خزانه اسلامی به منظور انجام معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی مربوط به 411 پیمانکار در سامانه‌های فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری انجام شده و این اسناد قابلیت معامله پیدا کرده‌اند و علاوه بر این تا پایان بهمن‌ماه نیز عملیات آماده‌سازی کل اسناد خزانه اسلامی به منظور انجام معاملات ثانویه انجام خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 13 بهمن 1394, کد خبر: 13941113000855 , www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین