پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
وزیر جهاد کشاورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری؛ راهکار کاهش فاصله مزرعه تا سفره، تشکیل تعاونی است

شعار سال: وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید باید پایدار باشد و تولیدکننده به تولید ادامه دهد و در حق مصرف‌کننده اجحاف نشود هرچند برقرار کردن تعادل بین این دو خواسته ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد.

محمود حجتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوالی پیرامون ممنوعیت ثبت سفارش واردات برنج افزود: ما در پی این هستیم تا قیمت محصولات وارداتی بالا نباشد که اقشار ضعیف جامعه هم بتوانند برنج را با قیمت پایین دریافت و در عین حال محصول تولید داخل روی دست تولید کننده نماند.

وی گفت: در چهار ماه اول امسال برنج بیش از اندازه وارد شد هر چند از نظر کمی نمی توانیم خط کشی کنیم که چه کسی واردات انجام دهد و چه کسی واردات نداشته باشد، برای اینکه رانتی ایجاد نشود هر کسی که ضوابط قانونی را رعایت کند می تواند نسبت به واردات اقدام کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: میزان تولید داخلی برنج حدود 2/2 میلیون تن در سال و نیاز ما به واردات برنج هم سالانه 800 تا یک میلیون تن است که در مجموع مصرف برنج کشور به حدود 3/2 میلیون تن می رسد، البته بخشی از واردات برنج از طریق بازارچه های مرزی انجام می شود که معمولا در محاسبات نمی آید.

حجتی گفت: واردات برنج در چهار ماه امسال به گونه ای بود که برنج تولید داخلی روی دست کشاورز ماند و در مورد قیمت هم عوامل متعددی دخیل هستند از جمله نرخ ارز و اینها باعث شد که چند روزی ثبت سفارش برنج متوقف شود، وقتی بازار به تعادل رسید و منطق خود را پیدا کرد هم واردات و هم تولید داخلی مدیریت می شود.

وی افزود: در ارتباط با کاهش فاصله تولید تا مصرف اقدامات زیادی شده ولی آنگونه که باید در این زمینه موفق نبوده ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت هشتگ، تاریخ انتشار 9 آذر 96، کد مطلب: -، www.8tag.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
س.ح75
اگر تعاونی ها مستقیما محصولات کشاورزان رو پیش خرید کنن دست دلالان از بازار قطع میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین