پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
خلیل آقایی با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری منصوب شده و فردا دوشنبه مراسم معارفه وی برگزار می‌شود.

شعارسال: خلیل آقایی که پیش از این قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس بود، سابقه نمایندگی مجلس در دوره ششم را در حوزه انتخابیه مشکین‌شهر در کارنامه دارد. تحصیلات آقایی، مهندسی آبیاری از دانشگاه شیراز است و در دولت گذشته نیز در وزارت نیرو به عنوان مشاور معاون وزیر نیرو در امور آب مشغول به کار بوده است.

بر اساس این گزارش، انتصاب قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس به عنوان رییس سازمان جنگل‌ها درحالی است که در روزهای اخیر فعالان و انجمن های این حوزه مخالفت خود را با انتخاب فردی غیر متخصص برای این سمت اعلام کرده اند. انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران از جمله این مخالفان است که بیانیه ای با عنوان "رییس جدید ضمن اشراف به وظایف سازمان، متخصص امر باشد" منتشر کرده است.

در این بیانیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران ضمن تاکید بر رصد حوادث و رویدادها محیط زیست، ملاک هایی برای کمک به تصمیم گیری صحیح تر ارائه داده است که فارغ التحصیلی رشته های منابع طبیعی و آشنایی و اشراف به سازمان فوق و وظایف ذاتی آن و نیز تجربه مدیریتی مفید در بخش منابع طبیعی کشور از آن جمله است. همچنین این انجمن تاکید کرده است؛ در راستای حذف هر گونه شائبه در انتخاب مسول جدید علاوه بر معیارهای معمول و بدیهی ملاک های خیلی مهم ذیل حتما مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت هیچ گونه امیدی به رفع گرفتاری های موجود و گذشته سازمان جنگل ها، مراتع وآبخیزداری نخواهد بود.

در این بیانیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست ایران خاطر نشان می کند که ؛ در صورت انتخاب فردی با تخصص غیر منابع طبیعی و غیر مرتبط با سازمان علاوه بر سرخوردگی فارغ التحصیلان منابع طبیعی کشور، عدم اعتماد انجمن های علمی ، دانشگاه ها و موسسات علمی تحقیقاتی،  بدنه کارشناسی خود سازمان که همراه اصلی رییس سازمان می باشند نیز این بی اعتمادی و استفاده از افراد با تخصص غیر منابع طبیعی علی الخصوص مدیران کشاورزی مطلوبشان نخواهد بود و پیگیری مطالبات بحق خود را از طریق دفتر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و مجلس شورای اسلامی از اتحادیه خواستارند که بر حسب وظیفه این مهم صورت می گیرد.

در همین راستا همچنین تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشکده های منابع طبیعی دانشگاه های سراسر کشور نامه سرگشاده خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به انتصاب غیر علمی وزیر کشاورزی اعتراض کرده اند. در این نامه سرگشاد که در فضای مجازی با عنوان "از انتصاب خلیل آقایی در جایگاه ریاست سازمان متولی منابع طبیعی خودداری کنید!" در حال دست به دست شدن در بین فعالان حوزه است، ضمن اشاره به درخواست سال گذشته 110 تن از اساتید دانشکده‌های منابع طبیعی دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به رؤسای قوای مجریه و مقننه، برای تشکیل «وزارت منابع طبیعی و محیط‌زیست» آمده است؛ اکنون متأسفانه منابع موثق در وزارت جهاد کشاورزی روایت می‌کنند که مقام عالی وزارت قصد دارد جناب آقای «خلیل آقایی» که فاقد هر گونه تخصص و تجربه‌ای در حوزه منابع طبیعی است را بر صدر سازمان جنگلها بنشاند!

طبق بررسی‌های به عمل آمده، ایشان در جایگاه معاونت پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی، اواخر دوره مجلس نهم با همکاری برخی نمایندگان مجلس وقت، قصد تصویب طرح مخرب "حفظ کاربری اراضی کشاورزی" را داشته است! این طرح که توسط 142 استاد دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، طرح توسعه زمین‌خواری در کشور نامیده شد، در نهایت، با هوشیاری اصحاب رسانه، متخصصان و حمایت مقام معظم رهبری، طرح مورد اشاره به بایگانی سپرده شد. جناب وزیریقیناً هر فرد فاقد تخصص و تجربه مرتبط با مدیریت منابع طبیعی از جمله جناب مهندس آقایی به دلیل ناآشنایی و عدم تجانس، با مخالفت قاطع امضاکنندگان و بدنه کارشناسی مواجه بوده و باعث افزایش مشکلات این سازمان حساس و حوزه مربوطه خواهند شد.

در خاتمه این نامه فعالان حوزه خواستار آن شده اند که؛ باتوجه به چالش‌های جدی محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور و سیر قهقرایی خاک، آب و تنوع زیستی که کیان میهن را مورد تهدید قرار داده و با عنایت به شعار دلگرم کننده محیط‌زیستی دولت محترم، فردی متخصص، آشنا و کار آزموده با این سازمان مهم را در نظر بگیرید.

رونوشت این نامه به  مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور، ریاست محترم قوه مقننه ارسال شده است و جمع آوری امضا صبح جمعه 10 آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است؛ پیش از این خداکرم جلالی با حکم حجتی، ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را برعهده داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار 12 آذر 96، کد خبر:235385 ، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین