پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور حامی مراسم‌های مجوزدار و قانونی است، گفت: دانشگاه و دانشجو باید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نقش جلودار و پیشگام ایفا کند.

 شعارسال : عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور با تاکید بر لزوم تقویت و عمق بخشی بینش سیاسی دانشجویان، اظهارداشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب سیاست‌گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاه ها است.

وى با بیان اینکه دانشجو باید از تحلیل های جامع و قوی در عرصه های سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگى برخوردار باشد، افزود: دانشگاه و دانشجو باید در عرصه‌های امنیت سیاسی و اجتماعی و ... نقش جلودار و پیشگام ایفا کند.

وزیر کشور با بیان اینکه تقویت قانون‌گرایی، عقل‌گرایی و حقیقت‌گرایی و جلوگیری از سطحی‌نگری و برخوردهای عجولانه و احساسی صرف باید مورد توجه دانشجویان باشد، گفت: تقویت بنیان‌های اقتدار ملی و تامین هرچه بیشتر منافع ملی با تکیه بر مردم و امنیت پایدار سرلوحه کار دانشگاه باشد.

رحمانى فضلى با تاکید بر لزوم احساس مسئولیت و تعهد نسبت به تحولات سیاسی داخلی- منطقه‌ای و بین المللی توسط دانشجویان گفت: یکی از شاخص‌های مهم دانشجو و دانشگاه نقد است، دولت نیز از انتقاد سازنده استقبال می‌کند و نقد را حق دانشجو و دانشگاه می‌داند البته انتظار است در کنار نقد راه حل هم از سوی دانشجویان و دانشگاه مطرح شود.

وى از افزایش فعالیت تشکل هاى دانشجویى در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: در طول 4 سال اخیر به طور میانگین حدود 3 هزار و 500 مورد مراسم و تجمع توسط تشکل‌های دانشجویی، گروه ها و احزاب در کشور در امنیت کامل برگزار شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه با اهتمام و نظارت کمیسیون دانشجویی طی سال های اخیر به مناسبت 16 آذر سالیانه به طور میانگین 500 مراسم دانشجویی برگزار شده است، با اشاره حضور فعال تشکل‌ها در انتخابات ٩٦ گفت: در راستای بسترسازی برای شور، نشاط سیاسی و انتخاباتی در مقطع تبلیغات انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 نیز بیش از 42 هزار مراسم و برنامه از قبیل همایش، سخنرانی، مناظره، جلسات با احزاب و فعالان دانشگاهی و متنفذین قومی در سراسر کشور برگزار شد.

رحمانى فضلى تاکید کرد: با توجه به عملکرد دولت یازدهم، دانشجویان و دانشگاهیان شاهد بودند که دولت به هیچ وجه بدنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه ها نبوده و نیست و سیاست وزارت کشور برگزاری تمامی مراسم های دانشجویی مجوزدار به صورت قانونی است و از آن هم حمایت کرده و می کند.

وى با بیان اینکه سخنرانی های روز دانشجو باید در داخل دانشگاه ها برگزار شود، افزود: مجوز برای سخنرانی در این مراسم ها توسط شورای فرهنگی دانشگاه صادر می‌شود که مورد تایید وزارت کشور است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه هیچ فرد یا گروهی حق ندارد نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم مجوزدار اقدامى کند، تصریح کرد: وزارت کشور حامی برگزاری مراسم های مجوزدار و قانونی است و از این بابت از هیچ کمک و تلاشى دریغ نخواهد کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار:15آذر 1396، کدخبر: 313668،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین