پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات در پاسخ به جوابیه دانشگاه آزاد اعلام کرد: برگزاری تریبون «مافیای قدرت و ثروت» براساس قانون بوده و مقابله با آن خلاف قانون است.

شعارسال : در پی انتشار خبر برگزاری تریبون آزاد دانشجویی «شهریه دانشجویی در جیب مافیای قدرت و ثروت» در دانشگاه علوم و تحقیقات روابط عمومی این واحد دانشگاهی با انتشار توضیحاتی صدور مجوز برگزاری این تریبون آزاد را تکذیب کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به این شرح است:

مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی

باسلام

احتراماً، پیرو درج خبری با عنوان تریبون آزاد دانشجویی شهریه دانشجویی در جیب مافیای قدرت یا ثروت در سایت بسیج دانشجویی ضمن تکذیب اصل این خبر موارد ذیل جهت اطلاع رسانی به مخاطبان آن رسانه به آگاهی می رساند، مقتضی است طبق قانون مطبوعات این موارد درج شود.

1- تمام برنامه‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها و ... طبق بخشنامه دانشگاه باید در کمیته سه نفره ناظر در دانشگاه مطرح و به تصویب برسد و در غیر اینصورت برگزاری هرگونه برنامه بدون مجوز هیأت نظارت غیرقانونی تلقی می‌شود.

2- برنامه به اصطلاح تریبون آزاد شهریه دانشجویی در جیب مافیای قدرت یا ثروت نیز هیچ گونه مجوزی از سوی کمیته نظارت دانشگاه نگرفته و طبعاً غیرقانونی است.

3- تنها برنامه مصوب در واحد علوم و تحقیقات به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو، برنامه‌های مشارکت تشکل‌های دانشجویی و اساتید و با حضور جناب آقای مهندس باهنر نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی است که انشاءالله مقرر است این برنامه راس ساعت 13 مورخ 16 آذر سال 94 برگزار شود.

روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات نیز در واکنش به این اطلاعیه جوابیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد.

بسمه تعالی

دکتر عباسپور

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

باسلام

پیرو انتشار جوابیه روابط عمومی دانشگاه به اطلاع می‌رساند این اطلاعیه باعث تعجب و تاسف شد که جناب‌تان که ریاست اسبق کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی را عهده دار بوده‌اید و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نیز بوده‌اید به قانون و مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی آگاهی و تسلط لازم را نداشته باشید.

در پاسخ به مورد بند 1 و 2 جوابیه روابط عمومی دانشگاه به اطلاع می رساند پیرو آیین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش اول یعنی شرح وظایف دبیر خانه هیات نظارت نحوه تشکیل جلسات هیات نظارت و مراحل صدور مجوز فعالیت‌ها بند 4-3 «هیات نظارت دانشگاه موظف است در مهلت قانونی تعیین شده دربند(3-3) نسبت به تشکیل جلسه رسمی، بررسی مدارک، اخذ تصمیم و اعلام کتبی آن اعلام کتبی آن اعلام کند. رئیس هیات مسئول این امر است و عدم پاسخگویی در مهلت مقرر به منزله تایید تلقی می‌شود.»

بنابراین برنامه تریبون آزاد شهریه دانشجویی در جیب مافیای قدرت و ثروت دارای مجوز قانونی بوده و در زمان مقرر توسط بسیج دانشجویی برگزار می‌شود و جلوگیری از برگزاری آن خلاف مر قانونی خواهد بود.

در پاسخ به بند 3 از جوابیه دانشگاه باید گفت: آقای رئیس به ما بگویید کی و کجا جلسه هیات نظارت را تشکیل داده اید و اگر تشکیل داده‌اید چرا برنامه بسیج دانشجویی به صورت رسمی مطرح و موافقت و عدم مخالفت با آن اعلام نشد.

و چنانچه مدعی هستید اعلام شده است بگویید چرا در جلسه شورای نظارت مربوط به بسیج که طبق قانون باید نماینده بسیج دانشجویی در جلسه حضور داشته باشد از بسیج هیچ گونه دعوتی به عمل نیامد.

بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات که دارای بیش از 1000 عضو فعال و عادی است و طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند در راستای تربیت و آموزش تشکیلاتی و ارتقا و تقویت بینش سیاسی و فرهنگی اعضاء خود جلسات تشکیلاتی بصیرت افزایی را برگزار نماید لذا اگر واحد علوم و تحقیقات طبق منوال گذشته بر خلاف ادعایی که در مورد انقلابی گری و بسیجی نمایی دارد سالن در اختیار این تشکل دانشجویی قرار ندهد بسیج دانشجویی برنامه تشکیلاتی خود را در طبقه همکف دانشکده علوم و پایه برگزار خواهد کرد.

برای اطلاع بنا به آیین نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان بسیج دانشجویی مجوز و حق اجرای بند 1 و 2 نامه 1404/د / 043 برای خود محفوظ دانسته و به زودی تبلیغات و محتوای این برنامه‌ها را از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع جامعه دانشگاهی خواهد رساند.

لذا در خاتمه برای اطلاع شما و در برابر دوربین اهل رسانه دوشنبه 10 صبح 16 آذرماه سال 94 نرم افزار و کتاب حقوق دانشگاهیان را برای اطلاع و آگاهی ریاست محترم به صورت نمادین به حضرت عالی اهدا می‌کنم.

همچنین به پیوست تصاویر نامه درخواستی و رسید حوزه ریاست واحد دانشگاهی مبنی بر وصول این نامه منتشر می‌شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار یکشنبه 15 آذر 1394 ، کد مطلب : 13940915000991: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین