پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ۵ بخش بین‌الملل، آزاد، نوجوانان، پدربزرگان و مادربزرگان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه برگزار می‌شود.

شعارسال: معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ۵ بخش بین‌الملل، آزاد، نوجوانان، پدربزرگان و مادربزرگان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه برگزار می‌شود.

رضا قمرزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان اینکه قصه‌گویی قدمت دیرینه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد، اظهار داشت: مبنای قصه‌گویی کتاب و کتابخوانی است و فعالیت‌های 1000 مرکز کانون پرورش فکری نیز بر همین اساس و سیاست پایه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به قصه‌گویی، تربیتی و آموزشی است، افزود: قصه‌گویی به عنوانی ک ابزار تربینی در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و هر چند بیم آن می‌رفت که با پیشرفت فناوری‌ها و استفاده از ابزارهای جدید، قصه‌گویی دستخوش فراموشی شود، اما با تاثیرگذاری این مقوله بر نسل‌ امروز و آینده قوت و قدمت آن تا امروز حفظ شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تصریح کرد: جشنواره امسال از جهات مختلف با 19 جشنواره گذشته تفاوت دارد که حضور پدربزرگان و مادربزرگان و همچنین حضور نوجوانان عضو کانون در این جشنواره از نکات قابل توجه جشنواره امسال است.

وی با اشاره به شرکت 437 پدربزرگ و مادربزرگ در جشنواره بیستم قصه‌گویی گفت: 3173 نوجوان نیز در بخش قصه‌گویی نوجوان جشنواره شرکت کردند که این حضور سبب افتخار کانون پرورش فکری است که اغلب این نوجوانان از اعضا کانون هستند.

قمرزاده با اشاره به شرکت 37 کشور در بخش بین‌الملل بیستمین جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: این آثار اکنون در مرحله داوری نهایی بوده که 10 اثر بین‌المللی در این دوره از جشنواره انتخاب می‌شوند و از طرفی 183 مقاله در حوزه قصه‌گویی به دبیرخانه بیستمین جشنواره قصه‌گویی کشور ارسال شده که در پایان جشنواره این مقاله‌ها همراه با متن قصه‌های منتخب جشنواره در غالب کتاب منتشر می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی اصفهان به عنوان منطقه 3 کشوری این جشنواره خاطرنشان کرد: از زمان فراخوان این جشنواره 734 اثر قصه‌گویی در شهرستان‌های کشور مورد داوری اولیه قرار گرفته و در نهایت 184 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که در 5 بخش بین‌الملل، آزاد، نوجوانان، پدربزرگان و مادربزرگان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به میزبان اصفهان از بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: اصفهان میزبان منطقه 3 کشور و قصه‌گویان استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و فارس است.

مهدی قربانی با بیان اینکه این جشنواره 20 تا 22 آذرماه در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: 2 نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته کشور و مربیان و مدریان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، بهزیستی و آموزش پرورش برپا می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره نیز با حضور داوران این جشنواره روز چهارشنبه 22 آذر در مجموعه شماره 3 فرهنگیان برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 آذر 1396، کدخبر: 1595988، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین