پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی از تسهیل وثایق تسهیلات بانکی مبتنی بر اصلاحیه اخیر آئین‌نامه تسهیلات اعطای بانکی از سوی هیئت وزیران خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا غنی‌آبادی در مصاحبه با رادیو افزود: آئین‌نامه تسهیلات اعطای بانکی مربوط به سال ۱۳۶۲ است.

وی همچنین اظهار داشت: پس از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ آئین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی این قانون نیز در هیئت وزیران تدوین و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی گفت: اصلاحیه اخیری که در این آئین‌نامه از سوی هیئت وزیران اعمال و توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده مربوط به تسهیل وثایق تسهیلات بانکی است.

وی در ادامه افزود: به طور کلی در قانون عملیات بانکی بدون ربا وثیقه گیری در اختیار بانک‌هاست یعنی بانک مرکزی ورودی به مصادیق وثایق ندارد و بانک‌ها بر اساس قانون و مقررات و با توجه به رتبه اعتباری متقاضی تسهیلات تأمین کافی اخذ می‌کنند.

غنی‌آبادی بیان داشت: چیزی که در قانون و مقررات آمده بحث تأمین کافی برای حفظ منافع بانک و حسن اجرای قراردادهای تسهیلاتی است.

وی گفت: در اصلاحیه اخیر قراردادهای مربوط به حق بهره برداری از زمین و خدمات زیربنایی در شهرک‌های علمی و تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری هم‌ردیف اسناد رسمی تلقی شده است.

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی افزود: اصلاحیه آئین‌نامه تسهیلات اعطای بانکی در حقیقت مربوط به گسترش شمول وثایق قابل اخذ توسط بانک‌ها در جهت کمک به شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فعال در شهرک‌های علمی و فناوری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری خبر ویژه، تاریخ انتشار 18 آذر 96، کد مطلب: 16158، www.khabarevije.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین