پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
برای اولین بار یک قطار باربری از مسیر ریلی که چین را به خاورمیانه مرتبط می کند از شرق این کشور راهی ایران شد.

شعار سال: قطار کانتینربری که چین را به ایران متصل می کند روز پنجشنبه طی مراسمی به سمت ایران حرکت کرد. این قطار از ایستگاه راه آهن شهر 'یی وو' در استان جه جیانگ واقع در شرق چین به حرکت درآمد و بار آن محموله هایی از کالاها و اقلام ریز ساخت چین است.

شرکت سرمایه گذاری تیانمن در شهر یی وو که مجری این برنامه است و تامین مالی آن را برعهده دارد ، اعلام کرده که این اولین قطار باربری است که چین را به ایران و خاورمیانه متصل می کند.

این قطار باربری طبق برنامه تعیین شده از طریق گذرگاه آلاتا در منطقه مسلمان نشین سین کیانگ در شمال غرب چین از محدوده مرزهای این کشور خارج می شود و پس از عبور از قزاقستان و ترکمنستان وارد جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

کل مسیری را که این قطار باربری طی می کند 10 هزار و 339 کیلومتر است و بر اساس اظهارات یکی از مسئولان این اقدام، این قطار از زمان حرکت 14 روز بعد به مقصد خواهد رسید.

انتظار می رود که با انجام این سفر و شروع فعالیت های تجاری از طریق خطوط ریلی مرتبط با برنامه احیای جاده ابریشم ، سهم تجارت چین با خاورمیانه از جمله با ایران افزایش چشمگیری داشته باشد.

شهر یی وو یکی از مشهورترین شهرهای دارای کارخانه هایی است که اقلام ریز در چین تولید می کنند و بسیاری از بازرگانان کشورهای خاورمیانه از جمله ایران در آن فعالیت تجاری دارند.

نزدیک به 4 هزار نفر از کشورهای خاورمیانه 180 شرکت در این شهر تاسیس کرده اند و ارزش صادرات یی وو در شرق چین به خاورمیانه سال گذشته میلادی هشت میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج، تاریخ انتشار: 9 بهمن 1394، کد مطلب: 34557:www. anaj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین