پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
تعداد رام قطارهای باری مسیر زاهدان به پاکستان افزایش پیدا کرده است.

شعار سالمدیرکل راه آهن جنوب شرق از ورود قطار باری پاكستانی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تعداد رام قطارهای باری در دو ماهه ابتدای سال۹۶نسبت به مشابه سال گذشته۷۴درصد افزایش داشته است.

مجید ارجونی افزود: در دو ماهه سال جاری تعداد۲۶رام قطار باری به صورت رفت و برگشت از مرز تفتان وارد خاك كشورمان و ایستگاه زاهدان شده اند.

وی بیان كرد: در دوماهه اول سال جاری با افزایش۴۲۷درصدی۶۳۰۲تن صادرات، در بخش واردات با افزایش۷۶درصدی۴۳۰۱تن و با افزایش۵۴۲درصدی۳۳۰۷تن ترانزیت كالا را داشته ایم.

وی ادامه داد: كالاهای صادراتی شامل قیر، سیمان، گوگرد و فوتس اویل است.

مدیركل راه آهن جنوب شرق گفت: كالای های ترانزیتی شامل گوگرد و محصولات غذایی مانند سیب زمنی و كالاهای وارداتی شامل برنج خوراكی است.

وی اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران برای تشویق تجار و بازرگانانی كه در این مسیر به تجارت می پردازند جهت حمل ترانزیت گوگرد۴۰درصد تخفیف و برای كود شیمیایی۳۵درصد تخفیف در نظر گرفته است.

وی گفت: همچنین به جهت حمایت از حمل و نقل ریل و حمایت از تجار و بازرگانان و رقابت حمل بار ریل و جاده برای بارهای صادراتی از زاهدان به میرجاوه تخفیف 37.3 درصدی در نظر گرفته شده است و همچنین كشور پاكستان نیز كرایه حمل را از میرجاوه به كویته از۱۲۰۰روپیه در هر تن به۸۰۰روپیه كاهش داده است.

وی افزود: همچنین برای بار های وارداتی از۱۳۰۰روپیه در هر تن به۹۰۰روپیه تخفیف در نظر گرفته است.

ارجونی تصریح كرد: در حال حاضر كرایه حمل هر تن بار از زاهدان به میرجاوه و میل۷۲از طریق ریل۸برابر كمتر از جاده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 17 خرداد 96، کدمطلب:۶۱۱۸۶۱۹، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین