پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۸۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رایگان شدن آب و برق مدارس را ضروری دانست و گفت: اگر امروز این تبعیض معکوس را برای آموزش پرورش قائل نشویم در آینده با ضررهای بسیاری روبرو خواهیم شد.

شعارسال:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رایگان شدن آب و برق مدارس را ضروری دانست و گفت: اگر امروز این تبعیض معکوس را برای آموزش پرورش قائل نشویم در آینده با ضررهای بسیاری روبرو خواهیم شد.

محمد باسط درازهی رایگان شدن آب و برق مدارس را ضروری دانست و گفت: آموزش و پرورش خانواده بزرگی است که با درآمد فعلی، توان ارائه خدمات آموزشی را نیز از دست داده ا لذا پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز برای آن غیرممکن شده است به همین دلیل باید کمک کرد در بودجه سال 97 این دست از هزینه‌های مدارس همانند مساجد رایگان شوند.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه به وزارت نیرو در پی رایگان شدن این مهم فشار مالی وارد می‌شود اما دولت باید باری از دوش آموزش و پرورش به‌عنوان وزارتخانه‌ای پرخرج و بدون هیچ گونه منبع درآمدی بردارد.

وی اضافه کرد: باید کمک کرد تا آموزش و پرورش بتواند رسالت اصلی خود را با کیفیت بیشتری تحقق بخشد چراکه مشکلات مالی و بدهی‌های متعدد سبب شده آموزش و پرورش از رسالت خود دور شود و این آسیب بزرگ امروز کشور است.

درازهی با تاکید بر اینکه رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس برای دولت کار آسانی نیست اما باید بودجه‌ای برای آن تعریف کند؛ همان طور که این کار را برای امورات بسیاری از دستگاه‌های دیگر کرده است، اضافه کرد: اگر امروز این تبعیض مثبت را برای آموزش پرورش قائل نشویم در آینده با ضررهای بسیاری مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پایین آمدن راندمان نیروهای انسانی در همه ابعاد همچون تخصص شغلی، اخلاقی و انسانی و... را از جمله آسیب‌هایی دانست که بر اثر بی‌توجهی به آموزش و پرورش نمود خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار 26آذر96،کدخبر: 361071 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین