پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ارتباط گسترده عرصه فرهنگ و هنر با صنعت چاپ گفت: این ارتباط در حوزه چاپ و نشر کتاب بیشتر نمایان است و برای تقویت هر چه بیشتر این ارتباط باید تلاش کرد.

شعارسال: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ارتباط گسترده عرصه فرهنگ و هنر با صنعت چاپ گفت: این ارتباط در حوزه چاپ و نشر کتاب بیشتر نمایان است و برای تقویت هر چه بیشتر این ارتباط باید تلاش کرد.

علی اکبر صفی پور روز جمعه در نشست هم اندیشی برگزاری آیین بزرگداشت دویستمین سالگرد ورود صنعت چاپ به تبریز، اظهار کرد: به این منظور در حال برنامه ریزی برای برگزاری جشن این آیین فرهنگی طی سال آینده در تبریز هستیم.

صفی پور یادآوری کرد: صنعت چاپ به عنوان صنعتی روزآمد، گسترده و تاثیرگذار در ایران از قدیمی ترین و ریشه دارترین صنایع به شمار می آید و تاریخ ارزشمند و قابل استنادی در پیشینه خود دارد.

وی با اشاره به سابقه چاپ در کشور و تبریز، گفت: شهر تبریز یکی از مهم ترین قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و با توجه به اینکه صنعت چاپ و صنایع وابسته نقش مهمی در مبادلات بین المللی ایفا می کند لذا توسعه صنعت چاپ از لحاظ دستیابی به شیوه های نوین این صنعت و ارتقا و اعتلای آن در این شهر یک ضرورت اساسی است.

در این نشست اعضای حاضر به طرح نظرات و پیشنهادات خود در خصوص آیین های ویژه بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به کشور در تبریز پرداختند که درج روز نشر در تقویم فرهنگی ایران، تدوین برنامه با لحاظ ماندگاری آن، ضرورت مردمی سازی برنامه و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در تاسیس موزه، دعوت از نامداران و نویسندگان خارجی برای حضور در همایش، شناسایی کتاب های قدیمی و تلاش برای جمع آوری آنها، نامگذاری خیابانی به نام صنعت چاپ در تبریز، انتشار کتاب چهره های ماندگار صنعت آذربایجان و آغاز زمان پایتختی تبریز (2018) در گردشگری کشورهای اسلامی با برگزاری دویستمین سالگرد صنعت چاپ ایران در تبریز از اهم این پیشنهادات بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تبریز فردا-تاریخ انتشار:شنبه 3 بهمن 1394-کد خبر:

3878- tabrizefarda.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
الان دیگه صنعت چاپ خوابیده سرانه مطالعه داخل ایران خیلی پایینه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین