پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی گلستان توصیه هایی را به کشاورزان کلزاکار ارائه کرد.

شعارسال: رئیس اداره پنبه و دانههای روغنی جهاد کشاورزی گلستان توصیه هایی را به کشاورزان کلزاکار ارائه کرد.

علی موسی‌خانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما دو دسته مزارع کلزا داریم که نوع اول زود کاشته شده‌اند و الان وارد مرحله زایشی و گل دهی شدند و نوع دوم مزارعی هستند که دیر کاشته شده‌اند و در مرحله رویشی هستند.

رئیس اداره پنبه و دانههای روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه با توجه به بارندگی روز گذشته و امروز، تمامی مزارع نیاز به کود دهی دارند، افزود: در جلسه‌ای کمیته پایش استان که با حضور کارشناسان هواشناسی برگزار شد، اعلام شد که در روز های آینده سرمای آن چنانی پیش رو نیست. کشاورزان با توجه به بارندگی ها کودهی را در مزارع خود داشته باشند.

وی بیان کرد: در مزارعی دیرکاشت کشاورزان می‌توانند ترکیبی از کودهای اوره و سولفات آمونیوم به میزان 100 تا 120 کیلوگرم در هکتار استفاده کنند.

موسی خانی ادامه داد: در مزارعی که در شروع مرحله زایشی است، گیاه نیاز زیادی به کودهای ازته دارد و حتی بهتر است هر 20 روز از این کودها استفاده شود. در این مزارع کودهای اوره به میزان 5 کیلوگرم در هکتار و سولفات آمونیوم به میزان 100 تا 150 کیلوگرم در هکتار با یکدیگر مخلوط و استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کود کلرور پتاسیم که برای مقاومت گیاه در برابر سرما و بیماری ها به کار می رود نیز به میزان 50 تا 100 کیلوگرم در هکتار استفاده کنند. البته این کود برای اراضی شور مناسب نیست و کشاورزان به جای آن می توانند از کود کلرو پتاس به میزان 5 کیلوگرم در هکتار استفاده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانههای روغنی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عامل قارچ بیماری اسکلروتینیائی کلزا در برخی از مزارع مشاهده شده، کشاورزانی که مزارع آنها در مرحله 10 تا 20 درصد گل دهی هستند، حتما با کارشناسان ما مشورت کنند تا در صورت بروز این بیماری آن را کنترل کنند. این بیماری می تواند خسارات زیادی را به مزارع وارد کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 دی 1396، کدخبر: 96101306739، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
چقدر خوبه که رییس یک بخش در اتان تا این حد ریز میشه و پیشنهاداتی رو به کشاورزا میده...حس جالبیه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین