پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
بارها تذکر دادیم که یک نماینده محترم مجلس، طبق قانون مجاز به نظارت بر کلیه امور و قانون گذاری در همه زمینه هاست. اما این ورود بی چون و چرا، ورود بی قید و بند نبوده و مشروط به رعایت حوزه های کارشناسی و مدیریتی ، ترجیح الزامی منافع ملی بر منافع شخصی ، فعالیت در چارچوب قانون و نه سلیقه شخصی و مواردی همانند است . مواردی که بعضا بشکل سهوی و یا عمدی ، توسط برخی از دوستان عزیز ، نادیده گرفته شده و مورد غفلت قرار می گیرد .

شعارسال: بارها تذکر دادیم که یک نماینده محترم مجلس، طبق قانون مجاز به نظارت بر کلیه امور و قانون گذاری در همه زمینه هاست. اما این ورود بی چون و چرا، ورود بی قید و بند نبوده و مشروط به رعایت حوزه های کارشناسی و مدیریتی ، ترجیح الزامی منافع ملی بر منافع شخصی ، فعالیت در چارچوب قانون و نه سلیقه شخصی و مواردی همانند است . مواردی که بعضا بشکل سهوی و یا عمدی ، توسط برخی از دوستان عزیز ، نادیده گرفته شده و مورد غفلت قرار می گیرد .

در تازه ترین این موارد (ورود نظارتی ، با حساسیت ناکافی نسبت به زمان و مکان) شاهد بیانات نماینده محترم مردم شریف کردکوی و ترکمن ، جناب آقای رامین نورقلی پور می باشیم . رامین نورقلی‌پور نماینده کردکوی و ترکمن در مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه 30 بهمن 1396) ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و تسلیت به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج، در تذکر شفاهی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن وزارتخانه است. به دلیل رخداد این حادثه حداقل انتظار ما این است که مدیرعامل شرکت آسمان به دلیل مشکلات مدیریتی که در این حوزه وجود داشته، استعفا دهد. از وزیر می‌خواهیم در این موضوع وارد شوند. وی افزود: می خواهم در خصوص مشکل مدیریتی در این حوزه که مستقیما به خلبانان، کارکنان و عوامل پروازی این شرکت فشار وارد کرده متذکر شوم.  در چند ماه اخیر چند نفر از خلبانان باتجربه این شرکت استعفا دادند؟ این نماینده مجلس با اشاره به مشکلاتی که در خصوص دستمزد برای خلبانان و عوامل این شرکت وجود داشته، گفت: خلبان عزیز پرواز ATR از متعهدترین و باتجربه‌ترین خلبانان این شرکت بوده است. در این شرکت مسئله‌ای وجود دارد و آن این است که تا زمانی که پرواز به مقصد نرسد و پرواز برگشت وجود نداشته باشد حق پرواز به خلبان پرداخت نمی‌شود(برگرفته از ایسنا / کد خبر 96113017396 / 30 بهمن 1396).

باید از این نماینده محترم پرسید که :

–  آیا تذکر شفاهی وی به وزیر متاثر از حادثه سقوط ای . تی .آر است یا مشکلات درون سازمانی یک ایرلاین و یا هر دو مورد؟

– به فرض صحت فرمایشات ایشان،آیا روا است  که درخواست استعفای مدیر ارشد یک مجموعه حساس را بخاطر مشکلات درون سازمانی تقاضامند بود؟

– چنانچه جناب دکتر،متاثر از حادثه سقوط ای . تی . آر هستند،آیا بهتر نیست که در شرایط حاضر، متمرکز بر کارآمدسازی رویه های مدیریت بحران گردیده و در فرصتی مناسب، تقاضامند و پیگیر تغییر مدیران مجموعه های تقصیرکار و تقصیردار، باشند؟

– آیا آقای نماینده از چالش تمایل خلبانان به چرخش در ایرلاین های مختلف اطلاع دارند؟چالشی که برای فروکاستن از آن ، الزام به امضا یک تفاهم نامه بین ایرلاین ها ی داخلی احساس شد؟

– آیا ایشان هواپیمایی آسمان را بعنوان تنها مقصر حادثه می شناسند یا اعتقاد به مجموع علل(خلبان،ناوگان، فرودگاه ، سازمان هواپیمایی ، وزیر، وکیل و …..) موثر بر وقوع حادثه دارند؟ با در پیش گیری برخوردهای تند و  به اصطلاح چکشی، شاید بهتر می بود در صورت انتخاب گزینه دوم، پیشنهاد استعفای جمعی تمامی افراد مقصر احتمالی و غیر احتمالی حادثه مطرح می شد .

– ……

دوست عزیز ، نماینده محترم و متخصص گرامی(سامانه اطلاعات جغرافیایی و ژئوماتیک  / دانشگاه پوترای مالزی/1390 / …. ، البته اگر درست گفته باشیم) ، ما نیز به اندازه شما از این حادثه متاثر هستیم. اگر خدای ناکرده تسویه حساب شخصی بین شما و شرکت آسمان و یا سردار علائی، وجود دارد، لطفا به بعد از آرام شدن شرایط واگذار کنید(آرزو می کنیم که این برداشت، تماما اشتباه باشد).

اگر واقعا دغدغه اصلاح دارید(که حتما هم در شما وجود دارد)، اندکی تمرکز خود را بر مدیریت بحران بحران زده کشور متمرکز کنید. کشور ما به متخصصان متعهدی چون شما ، نیاز وافر دارد،لطفا بجا و به اندازه ورود کنیم .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایرلاین پرس،تاریخ انتشار 1اسفند1396، کدخبر:50543، airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین