پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
پس از انتشار گفت‌وگوی «شرق» با احمد توکلی درباره دستور ویژه به رئیس دفتر بازرسی رهبری برای بازرسی از نهادهای زیر نظر رهبری، این نماینده سابق مجلس توضیحات تکمیلی برای «شرق» ارسال کرد

شعارسال: متن نامه توکلی در ادامه آمده است:

«عصر شنبه 26 اسفند96 خبرنگار محترم روزنامه شرق تلفنی سؤالاتی درباره نحوه بازرسی نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری از من پرسید که گفته‌های من در روزنامه یکشنبه شرق مورخ ٢٧/١٢/٩٦ منتشر شد.

دقت در گفته‌هایم پس از انتشار، نقایصی را برایم آشکار ساخت که ممکن است به ناقص‌دیدن بازرسی در دفتر رهبری بینجامد. به همین دلیل پس از تأمل و مشورت چند نکته تکمیلی را تقدیم می‌کنم. چنانچه گفتم بازرسی ویژه دفتر، کار ادواری ندارد و بازرسی موردی انجام می‌دهد که معمولا به وی ارجاع می‌گردد. سازمان بازرسی کل کشور وظیفه بازرسی ادواری و موردی، هر دو را برعهده دارد. گرچه مسئولیت بازرسی از نهادهای مربوط به دفتر اصالتا با این سازمان نیست، ولی طبق توافقی که سال‌هاست انجام شده و اجرا می‌شود، سازمان بازرسی کل کشور سالانه از تمامی نهادها و دستگاه‌های منتسب به مجموعه رهبری شبیه انجام‌ وظیفه‌اش درباره تمام اجزا؛ بخش دولتی و عمومی بازرسی می‌کند.

علاوه‌براینها چنانکه در مصاحبه اخیر نیز اشاره کردم مؤسسه حسابرسی خاصی مراقبت از دخل‌وخرج نهادهای مربوط به رهبری را عهده‌دار است. این مؤسسه، مؤسسه مفید راهبر است که در سال ١٣٧١ برای ارائه خدمات حرفه‌ای حسابرسی به دستگاه‌ها و مؤسسات بیت رهبری تشکیل شده است. این مؤسسه که عضو جامعه حسابداران رسمی ایران است، از آخرین روش‌ها و ابزارهای علمی بهره می‌گیرد و به دلیل کیفیت و امانت بالا بین ٢٧٠ مؤسسه مشابه، جزء طبقه الف و در گروه ١ مؤسسات معتمد بورس است. این مؤسسه در سال ١٣٨٨ گواهی تعهد به تعالی را از مؤسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی (که مسئولیت اعطای جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی را برعهده دارد) به دست آورد و در سال ١٣٩١ جایزه سه ستاره تعالی را نیز کسب نمود.

بدین‌ترتیب دستگاه‌های تحت نظر یا وابسته به بیت رهبری را علاوه‌بر آنکه به طور سالانه سازمان بازرسی کل کشور بازرسی می‌کند، توسط مؤسسه‌ای معتبر حسابرسی می‌شود و درعین‌حال دفتر ویژه‌ای نیز موارد ارجاعی را با دقت و حساسیت بازرسی می‌کند.

درواقع کنترل در آنجا به طور نسبی از هرجای دیگر حکومت قوی‌تر است. هرجا بازرسی و نظارت باشد و هرچه نظارت و بازرسی دقیق‌تر و بی‌رودربایستی‌تر، سلامت بیشتر و فساد کمتر خواهد بود. البته زیبنده دفتر رهبری هم همین است».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 28اسفند1396 ، کدخبر: 763853: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
بحث نظارت مالی روی دستگاه های کشور بکبحث عمومیست و تمام ارکانها را شامل میشود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین