پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

بلیط گران تر،غذای مختصرتر، شاید سلامتی بیشتر

بارها و بارها سازمان هواپیمایی کشوری، بحث نظارت بر خدمات رسانی شرکت های هواپیمایی را ادعا می کند. کجاست نظارتی که ما نمی بینیم و شاهد آن نیستیم. بلیط 300 تا 410 هزار تومانی ایرتور از تهران به مشهد، همراه با تاخیر یک ساعته (البته غیر عمدی) و پذیرایی دیدنی. گزارش جالبی برای دوستان ناظر در سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود.

شعار سال: گزارش حاضر قصد دارد پرواز شماره B9996 تهران مشهد مورخ 96/12/28 ایران ایرتور را بعنوان شاهدی بر مدعای سازمان هواپیمایی کشوری و شیوه نظارتی آن سازمان محترم قرار داده و قضاوت را به خوانندگان عزیز واگذار نماید. همچنین چشم انتظار پاسخ شایسته سازمان هواپیمایی کشوری، از نظارت بر قیمت گذاری و فروش بلیت های پرواز و کیفیت خدمات ارایه شده به مسافران است.

عادی بودن جریان تا اعلام تاخیر

همه چیز در پرواز مورد اشاره عادی بود تا اینکه اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که پرواز 996 ایرتور تا اطلاع ثانوی و آماده نبودن هواپیما تاخیر دارد. سوال اول را از شرکت محترم ایرتور، اینگونه مطرح می کنیم که تاخیر تا اطلاع ثانوی و آماده نبودن هواپیما یعنی چه؟ بعد از مراجعه به همکاران محترم هواپیمایی ایرتور، بیان شد که تاخیری وجود ندارد و می توانید سوار شوید. گویا مردم بازیچه بی برنامگی ها هستند؟

تاخیر حدودا یک ساعته و پرواز

فرآیند مسافرگیری و سوار شدن به هواپیما، تاخیری در حدود 20 دقیقه را ایجاد کرد. خلبان محترم پرواز، با پوزش طلبی اعلام نمودند که بدلیل بسته شدن باند فرودگاه (بدلیل مشکل پیش آمده در جریان لندینگ یک هواپیما)،پرواز با تاخیر انجام خواهد شد. پرواز با تاخیر حدودا یک ساعته ، انجام شد. اما سوالی که برایمان پیش آمد این بود که در صورت تاخیرات پیش بینی شده یا پیش بینی نشده در فرودگاه و از جانب فرودگاه (نه از جانب شرکت هواپیمایی)، حقوق مسافران چیست و شیوه احقاق حقوق آنان به چه صورتی باید انجام پذیرد؟ در تاخیرهای دارای مقصر ترکیبی (فرودگاه و شرکت هواپیمایی)، احقاق حقوق مسافران چگونه انجام می پذیرد. سازمان محترم هواپیمایی کشوری، خواهشا در این خصوص سکوت را کنار گذاشته و بشکل شفاف ، اطلاع رسانی کند.

 داستان پذیرایی در پرواز و جای خالی استانداردهای پذیرایی

پذیرایی در پروازهای داخلی، مسلما تابع استانداردهای خاص باید باشد ( استانداردهایی که نویسنده متن حاضر اعتراف به کم اطلاعی در خصوص ان دارد). در پرواز 996 تهران مشهد ایرتور ، بسته ای حاوی دستمال کاغذی و چنگال، ساندیس میهن، فراورده کنجدی طعم دار نان رضوی، اشترودل رضوی با طعم پیتزا، به مسافران ارایه گردید. تا چند لحظه نمی توانستم درک کنم که آیا این واقعا شام است یا میان وعده یا ……… بدلیل کم اطلاعی ما از استانداردهای پذیرایی در هواپیما، ترجیحا باید سکوت نموده و صرفا اکتفا به اطلاع رسانی کنیم. اما در این خصوص هم ضرورت دارد، سازمان هواپیمایی کشوری ، مقررات و استانداردهای مربوط به پذیرایی در هواپیما در مسافت های مختلف ، کلاس های پروازی مختلف ، وعده های گوناگون غذایی در طول روز ، حداقل و حداکثرهای استانداردها و مواردی همانند را بشکل شفاف اطلاع رسانی کنند.

من موندم، چنگال داخل بسته پذیرایی ، به چه دردی می خورد؟ بدرد خوردن آب میوه و اشترودل که نمی خورد؟


یک دستمال کاغذی و چنگال، ساندیس میهن، فراورده کنجدی طعم دار نان رضوی، اشترودل رضوی با طعم پیتزا ، کل بسته پذیرایی هواپیمایی ایرتور برای پرواز نه و 45 دقیقه شب،پرواز تهران به مشهد بود.پروازی با بلیط 300 تا 410 هزار تومان.

پروازی با بلیط آنچنانی ، تاخیر یک ساعته و پذیرایی این چنینی . ممنونم ایرتور

 قیمت های نجومی بلیت ادامه دارد

قرار بر این بود که در ایام نوروز،قیمت بلیت هواپیما تحت کنترل باشد. سوال ما این است که آیا برای پرواز ساعت نه و 45 دقیقه شب با حدود یک ساعت تاخیر و با ناوگان بوئینگ MD ، بلیت باید به قیمت 300 هزار تومان تا 410 هزار تومان تهیه شود؟ سازمان هواپیمایی کشوری از کدام نظارت صحبت می کند که ما نمی بینیم یا متوجه آن نمی شویم. با توجه به شنیده ها و شایعات مطرح شده توسط برخی از مسافران پرواز ، احتمال تهیه بلیت با قیمت هایی بالاتر هم وجود دارد.

برای اثبات قیمت های نجومی، تصویر بلیط های دو نفر از مسافرهای این پرواز،منعکس می گردد. اگر شرکت ایرتور یا سازمان هواپیمایی کشور علاقمند باشند، تصویر دیگری را هم می توان ارسال کرد که واقعا باعث شگفتی خواهد شد.

سوال نهایی اینکه ، تا کی باید به دلال، واسط فروش یا فرآیند دلالی(به هر اسمی که باشد) اجازه فعالیت بی قاعده و سلیقه ای داد؟ تا کی هر شرکت هواپیمایی با هر استانداردی باید خدمات رسانی کند؟ تا کی باید پول بدهی و منت دار دیگران باشی؟ تا کی؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرواز خبر، تاریخ انتشار 29 اسفند 96، کد مطلب: - ، www.airlinepress.ir


خبرهای مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین