پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگرچه مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انحلال دانشگاه‌های علمی- کاربردی دولتی منع قانونی ندارد اما می‌توان به جای انحلال، آن‌ها را تغییر کاربری داد.

شعارسال: سیدحمایت میرزاده با اشاره به دستور رئیس ‌جمهور مبنی بر انحلال مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، گفت: باید بپذیریم وزارت علوم متولی دانشگاه‌های کشور است لذا اگر هر ارگانی برای خود دانشگاه داشته باشد ماهیت وزارت علوم زیرسوال خواهد رفت و اگر این ارگان‌ها بخواهند دانشگاه‌داری کنند از وظایف اصلی خود باز می‌مانند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واحدهای علمی کاربردی‌ به هر دلیلی که ایجاد شده‌اند ادامه حیات آن‌ها با سوق دادن‌شان به سمت رفع نیازهای مهارتی و آموزشی دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی که منجر به اخذ مدرک نشود می‌تواند مفید نیز باشد.

وی با بیان اینکه مجوز این دانشگاه‌ها را خود وزارت علوم داده لذا نباید به یکباره سبب انحلال آن‌ها شود، اظهارکرد: از آنجا که این مسئله بیکاری کارمندان و هیات علمی‌ این دانشگاه‌ها را به دنبال دارد بهترین اقدام تغییر ماموریت آن‌ها به سمت رشته‌های فنی و مهارتی است.

میرزاده با تاکید بر اینکه نمی‌توان یک روز مجوز تاسیس دانشگاه را داد و یک روز بدون مقدمه به تعطیلی آن‌ها دستور داد، اضافه کرد: مصوبه شورای عالی ادارای به ریاست رئیس جمهور مبنی بر انحلال دانشگاه‌های علمی- کاربردی دولتی منع قانونی ندارد و دولت این تصمیم را در چارچوب قانون اتخاذ کرده است، اما ایراد بسیاری از نمایندگان به این تصمیم اتخاذ شده کارشناسی نبودن آن است چراکه برای بسیاری از اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی- کاربردی مشکل ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه باید آمایش آموزش‌ عالی انجام شود، ادامه داد: باید به مهارت‌آموزی و پرورش تکنسین ماهر که عملا نیروی کار است، بیشتر اهمیت داده شود؛ دانشگاه علمی و کاربردی، مراکز فنی و حرفه‌ای در اینجا اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند و مراکز فنی و حرفه‌ای که آموزش‌های پاره‌وقت و مهارت را آموزش می‌دهند، حائزاهمیت بوده و از این رو اهمیت این مراکز از دانشگاه‌های تخصصی کمتر نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 12فروردین1397 ، کدخبر: 374969: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
دانشگاه های علمی کاربردی در ایران خیلی خوب در پرورش دانجویان عمل کرده اند چرا باید حذف شوند؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین