پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
موضوع اقتصاد و ایجاد کارآفرینی، ارتباط بسیار مستحکمی با «انتظار» دارد و کسی که به این مقوله بی توجه باشد از لحاظ معرفتی و عملی کارش نقص دارد و وظیفه منتظرانه اش را به خوبی انجام نداده است.

شعار سال: حجت الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مركز تخصصی مهدویت با اشاره به شعار انتخابی سال از سوی مقام معظم رهبری، درباره «جایگاه حمایت از کالای ایرانی در سبک زندگی منتظرانه و رابطه انتظار با استقلال و خودکفایی اقتصادی»، گفت: بر خلاف نظر برخی که می گویند، اقتصاد با موضوع انتظار ارتباطی ندارد، باید گفت که اقتصاد بخش جدایی ناپذیر از زندگی است، امروز کسی نمی تواند زندگیش را دینی و منتظرانه بنامد، حال آنکه پیوند با انتظار در عقیده و زندگی اش ملاحظه نشود.

وی بیان کرد: با نگاه به آیات قرآن کریم در باب نوع روابط، ضوابط، حقوق، وظایف و پایه های اقتصادی، می توان این برداشت را داشت که بخش مهمی از تعالیم و آموزه های دینی برگرفته از موضوع انتظار است، ما نمی توانیم بگویم که منتظر ظهور آخرین مصلح جهانی(عج) هستیم، اما هیچ تمهید اقتصادی در این مورد نداشته باشیم؛ در این صورت چنین اقتصادی، تحت نفوذ اقتصادی های بیگانه قرار می گیرد و به طور قطع اقتصاد این چنینی با انتظار در تضاد و ناساگاز است.

مسئول امور مراكز تخصصی حوزه در ادامه اظهار کرد: واضح است، کسانی که منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) هستند، در بنیان های اقتصادی هم انتظارشان باید نمود یابد.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به آیه شریف «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ»،«هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آن ها(دشمنان) آماده سازید»، تصریح کرد: این آیه قرآن دلالت بر این موضوع دارد که بدون توجه به اقتصاد نمی توان کاری انجام داد و حتی با دشمنان مقابله کرد، زیرا که اقتصاد شرط هر حرکتی است و لذا انتظار در بُعد اقتصادی هم باید پیام، برنامه و عمل داشته باشد.

وی ادامه داد: با این تفاصیل موضوع تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی بی مرتبط با مقوله انتظار نیست، ما بدون یک اقتصاد نیرومند داخلی، حتی در امور بسیار ساده و معمولی خودمان هم نخواهیم توانست پیام خود را برسانیم و بی تردید در کارمان درمانده می مانیم.

کارشناس مهدوی ابراز کرد: امروز احتیاج بزرگ جامعه ما نیاز به کار و تولید است، یعنی اگر گفته شود که در اعمال اجتماعی، چه عملی دارای فضیلت و ارزش بیشتر است به طور یقین باید کارآفرینی را جزو اولین کارهای نیک و در حد واجب نام برد.

وی تاکید کرد: چراکه اگر در عصر حاضر، کسی توان آن را داشته باشد که یک هزار نفر را به کار بگمارد و از بیکاری نجات دهد، یعنی یک هزار خانواده را نجات داده و با فساد، اعتیاد و بسیاری از بیمارهای جسمی و روحی مبارزه کرده است؛ بنابر این و به طور یقین بحث اقتصاد و کارآفرینی موضوعی است که با موضوع انتظار و منتظر مصلح در ارتباط است.

کلباسی با بیان اینکه صالح بودن انسان تنها به اقامه نماز، روزه گرفتن و انجام واجبات فردی نیست، گفت: منتظر واقعی کسی است که در بخش اقتصادی هم فعال بوده و کارآفرینی می کند. زیرا تک تک ما شاید در بخش اقتصادی توانایی و امکاناتی برای کارآفرینی نداشته باشیم، اما اگر سعی و از کالای ایرانی استفاده کنیم، کارآفرینی کرده ایم.

مدیر مركز تخصصی مهدویت بیان کرد: در صورتی که هر خانواده ای 100 درصد و یا حداقل 50 درصد، کالاهای مصرفی اش از کالاهای ایرانی باشد، به طور قطع به اشتغال جامعه کمک می کند، بنابراین ایجاد اشتغال، درمان بسیاری از بیمارهای جامعه است. چگونه کسی می تواند خود را منتظر حضرت حجت (عج) بداند و نسبت به این عوارض اجتماعی بیکاری بی تفاوت باشد؟

این کارشناس مهدوی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع اقتصاد و ایجاد کارآفرینی، ارتباط بسیار مستحکمی با «انتظار» دارد و کسی که به این مقوله بی توجه باشد از لحاظ معرفتی و عملی کارش نقص دارد و وظیفه منتظرانه اش را به خوبی انجام نداده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: 697781، www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
هر کسی که با خرید کالای ایرانی قصد اصلاح در جامعه داشته باشه قطعا در اصلاح همه جانبه کشورش میکوشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین