پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۵۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۹
دبیرکل خانه کارگر گفت: مهم‌ترین موضوع امسال توجه به شعار سال است و این شعار برای هیچ‌کس به اندازه کارگران مهم نیست. بسیاری از واحدها و کارگران ما در بخش‌های اقتصادی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به کالای ایرانی رنج می‌برند.
شعارسال: علیرضا محجوب ، دبیرکل خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: کارگران پالایشگاه تهران در جریان انقلاب اسلامی کانون اصلاحات بود و کارگران تهران در مقابل حکومت نظامی ایستادند و نترسیدند و همواره در دفاع از انقلاب اسلامی پیشگام بوده‌اند.

وی مسائل کارگران را در سه موضوع امنیت شغلی، معیشت کارگری و بازنشستگان دسته‌بندی کرد و گفت: امنیت شغلی مربوط به قراردادها و کارهای پیمانی است که در این موضوع چهار طرح در کمیسیون داریم که سه مورد آن مصوب شده و از آن‌ها یکی به صحن رفته و دو تا آماده رفتن به صحن و یک مورد دیگر در مرحله طرح است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرحی که به صحن رفته، مربوط به موضوع کارگران خدماتی بخش دولتی است کار به شکل قرارداد و پیمانی انجام می دهند.

محجوب در ارتباط با معیشت کارگران بیان کرد: موضوع دوم مسئله معیشت کارگری است یعنی سبد پرداخت کارگری و قدرت خرید کارگران که با این مبلغ بتواند این سفره را پر کند.

وی بازنشستگان را سومین مسئله کارگری دانست و گفت: بحث دور شدن دستمزدهای بازنشسته‌ها از اولین مستمری تا آخرین دستمزدها مهم‌ترین مشکل این قشر است که امیدوارم سازمان تامین اجتماعی همین‌طور که در قانون برنامه‌ها آمده برای بازنشستگان عزیز قدم های اولیه را بردارند.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: برای حل این موضوع، بحث همسان سازی در قانون در برنامه ششم یاد شده و امسال باید سازمان تامین اجتماعی اقدام‌های خود را اعلام کند و حرکات اولیه را شاهد باشیم.

دبیرکل خانه کارگر با بیان این‌که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز از هفته کارگر موضوع همسان‌سازی را از مهم‌ترین برنامه های وزارت کار و دولت عنوان کرد، افزود: در سال ۸۲ توافقی داشتیم که قرار بود در سال ۸۳، علاوه بر تورم به میزان ۱۰درصد افزایش حقوق داشته باشیم تا به نقطه معیشت نزدیک شویم که این کار در سال دوم متوقف شد.

محجوب با اشاره به شکاف ۶۰ درصدی حقوق کارگران تصریح کرد: امسال باز هم این حرکت آغاز شد که از حرکت نیفتد تا به معیشت نزدیک شویم البته خیلی کار پرفشاری بود که از همه عوامل و به خصوص از گروه کارگری تشکر می‌کنیم که ایستادگی کردند.

وی با اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: مهم‌ترین موضوع امسال توجه به شعار سال است و این شعار برای هیچ‌کس به اندازه کارگران مهم نیست. بسیاری از واحدها و کارگران ما در بخش‌های اقتصادی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به کالای ایرانی رنج می‌برند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس با بیان این‌که دلال‌ها مهم‌ترین عامل ترویج کالاهای خارجی هستند، تاکید کرد: اول باید خودمان این موضوع را هدف قرار دهیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حمایت از کالای ایرانی را در اجرا و عمل، اساس و مبنای کار خود قرار بدهیم و به این طریق از کارگران حمایت بکنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 1360140 ، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
اتفاقا بیشترین فشار هم این چند ساله بر قشر کار وارد شده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
کارگران ایرانی چشم امیدشان به ماهاست که با خرید کالا های ایرانی به جای نمونه خارجی از آن ها حمایت کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
امیدواریم این شعار به همین اندازه برای مردم هم مهم باشد و همه کالای ایرانی بخرند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین