پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی باید در راستای تقویت بن‌مایه علمی صنعت گردشگری گام بردارند.

شعار سال: دکتر علی سجادی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پول‌ساز در جهان و اولین صنعتی که بیشترین شغل را ایجاد کرده، اثرات زیادی بر فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در راستای تحقق توسعه پایدار با توجه به جوانب اقتصادی، سیاسی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی استان گام برداریم، چاره‌ای جز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه‌های علمی و آموزشی در این صنعت نداریم.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مختلف گردشگری و جهانگردی از سوی دانشگاه‌ها می‌تواند در رسیدن کشور به اهداف و چشم‌اندازهای تدوین شده برای این صنعت، بسیار تأثیرگذار باشد.

سجادی خاطرنشان کرد: در این راستا دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی باید در راستای تقویت بن‌مایه علمی صنعت گردشگری کشور و در راستای ترویج و توسعه دانش عمومی و تخصصی فعالان حوزه گردشگری و جهانگردی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف در این حوزه کنند.

این مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان افزود: دانشگاه‌های استان باید با توجه به ظرفیت‌های غنی گردشگری استان با هدف بهره‌گیری و بررسی علمی این ظرفیت‌ها و تربیت نیروهای ماهر و متخصص، اقدام به اجرای دوره‌های مرتبط با رشته‌های حوزه گردشگری کنند.

وی گفت: با نگاه آموزش همه‌جانبه در حوزه گردشگری می‌توان در این صنعت رشد قابل توجهی داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 اردیبهشت 97، کد مطلب: 97022915999: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین