پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۹
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به شایعه قاچاق یونجه به عراق تصریح کرد: حجم نهاده‌های دامی حجم کمی نیست که بتوان نام قاچاق بر روی آن گذاشت و صادرات آن ممنوع نیست. قاچاق زمانی رخ می‌دهد که صادرات ممنوع بوده و یا تعرفه های صادراتی بالا باشد اما صادرات این محصولات ممنوع نیست و این محصول از مبادی صادراتی و رسمی خارج می‌شود.

شعارسال: مجید قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان، در خصوص شرایط خوراک دام در کشور اظهار کرد: امروز فضای کسب و کار در صنعت غذای دام و طیور و آبزیان کشور، فضای مساعدی نیست و می‌توان گفت اقتصاد دامپروری ما شرایط خوبی ندارد. به همین دلیل فعالان اقتصادی در این صنعت انگیزه سرمایه گذاری و تولید را دیگر ندارند.

وی دلیل عدم تمایل فعالان صنعت دام و طیور به ادامه کار در این بخش را فاکتورهای اقتصادی دانسته و اذعان داشت: فاکتورهای اقتصادی اهالی صنعت دام و طیور را آزار می‌دهد. قیمت نهاده‌های دامی مهمترین فاکتور است که بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های محصولات پروتئینی را خوراک دام تشکیل می‌دهد، بنابراین با نوسانات شدید قیمتی شوک بزرگی به تولیدکننده و پرورش دهنده وارد می‌شود.

قدیری در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های بسیار سنگینی هم دراین صنعت وجود دارد و سرمایه در گردش بالایی را هم می طلبد تامین سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه تولید خوراک وجود ندارد و باعث تضعیف انگیزه شود. ما در چند ماه آینده و با این روند افزایش چندین برابری قیمت مرغ و شیر را خواهیم داشت.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان عنوان کرد: ارزی که در حال حاضر به نهاده‌های دامی تعلق می‌گیرد ۳۸۰۰ تومان است. ما یک نرخ داریم که آن هم ۴۲۰۰ است، اما دولت مابه تفاوت آن را به واردکنندگان پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به شایعه قاچاق یونجه به عراق تصریح کرد: حجم نهاده‌های دامی حجم کمی نیست که بتوان نام قاچاق بر روی آن گذاشت و صادرات آن ممنوع نیست. قاچاق زمانی رخ می‌دهد که صادرات ممنوع بوده و یا تعرفه های صادراتی بالا باشد اما صادرات این محصولات ممنوع نیست و این محصول از مبادی صادراتی و رسمی خارج می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار:27خرداد1397، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
برچسب زدن که کاری نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین