پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: با مدیریت کم آبی در کشور، نه تنها نیاز داخل تامین می شود بلکه می توانیم به صادرکننده محصولات کشاورزی تبدیل شویم.

شعار سال: «محمدرضا اسکندری» روز یکشنبه در نشست «شنبه های انقلاب و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی»، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تولیدهای کشاورزی حدود 25 تا 27 میلیون تن بود که اکنون به ١١٠ میلیون تن تولید در سال رسیده است.
وی اضافه کرد: البته وزارت جهادکشاورزی میزان تولید محصولات کشاورزی را ١٢٠ میلیون تن در سال می داند.
وزیر اسبق کشاورزی گفت: اکنون در کشور آبیاری تحت فشار، پیادسازی شده و توجه به منافع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود؛ همچنین دانشکده‌های متعدد کشاورزی در کشور ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر اقدامات خوبی در تولید محصولات باغی و زارعی کشور رخ داده است، گفت: اما هنوز ظرفیت‌های خوبی داریم که از آنها استفاده نشده به طوری که باغدار نمونه ما 168 تن سیب در هکتار برداشت می‌کند در حالی که متوسط عملکرد این محصول 18 تن در هکتار است.

**
زمان احیای جهاد سازندگی فرا رسیده است
اسکندری در ادامه به عملکرد جهادسازندگی وقت اشاره کرد و گفت: این نهاد در عمر 21 ساله خود منشا خدمات بسیاری برای بخش کشاورزی کشور داشته است.
وی اضافه کرد: این نهاد خدمات وسیعی به روستاها ارائه کرد اما عوامل نفوذی، از ابتدا در جاهای مختلف اقداماتی کردند که باعث انحلال جهاد سازندگی و ادغام با بخش کشاورزی شد.
وزیر اسبق وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: زمانی که این تصمیم توسط مجلس وقت گرفته شد رهبر معظم انقلاب اسلامی با این امر مخالفت کردند و گفتند اگر تصمیمی اتخاذ نشده، تجدیدنظر شود در غیر این صورت برای انتخاب افراد در وزارتخانه جدید دقت لازم به عمل آید.
وی افزود: به همین منظور وزیران جهاد کشاورزی نیز در دوره های مختلف به همین صورت دارای سابقه جهادی بوده‌اند.
این مقام مسئول در سازمان اقتصادی کوثر گفت: جهاد سازندگی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ست که زمان آن رسیده به طور مجدد احیا شود.

**
عوامل نفوذی حذف شوند
رییس سازمان اقتصادی کوثر گفت: امام راحل در فرمایشاتشان همواره بر لزوم خودکفایی در محصولات کشاورزی و مواد غذایی تاکید داشتند و امروز این خواسته توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح است.
وی با بیان اینکه باید عوامل نفوذ را شناسایی و حذف کرد، افزود: باید تراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
اسکندری اظهارداشت: پس از جهاد سازندگی، هر زمان موضوع خودکفایی مطرح شد برخی موضع گرفتند و در مقابل تفکر «ما می‌توانیم» مقاومت کردند و به دنبال ترویج «ما نمی‌توانیم» بودند به طوری که یک روز بحث بحران آب و روز دیگر موضوع نداشتن دانش لازم را مطرح کردند.
وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت: اکنون بحران آب در کشور نداریم بلکه با بحران مدیریت منابع آب مواجه ایم؛ در واقع کسانی که همواره بحران آب را مطرح می‌کنند هیچ وقت راه حلی در این ارتباط ارائه نداده اند بلکه فقط حرفشان این بود که نیمی از جمعیت کشور باید کوچ کنند و کشاورزی نکنیم؛ کسانی که مخالف فرمایشات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب حرف می زنند، باید از جریان انقلاب حذف شوند.
اسکندری اضافه کرد: نخست وزیر وقت، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گفت: «ما نفت داریم، هر چه که می‌خواهیم وارد و بقیه را نوکر خودمان می‌کنیم»؛ اما امام(ره) از همان ابتدا براین باور بود که حتی با آذربایجان و خراسان می‌توانیم کل نیاز کشاورزی کشورمان را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در بخش کشاورزی کشور، 20 درصد ظرفیت آن است، ادامه داد: کسی که طرح «نکاشت» را در کشور مطرح کرده چه کسی است؟ در واقع عوامل نفوذی، این مسایل را مطرح می‌کنند تا مانع حرکت نیروهای انقلاب اسلامی شوند.
وزیر اسبق جهاد کشاورزی اظهارداشت: عوامل نفوذی می گویند نیروی فنی نداریم اما در واقع نیروهای فنی خوبی برخورداریم که از آنها به درستی استفاده نکرده ایم.
وی ادامه داد: در حالی برخی مخالف خودکفایی تولید گندم در کشورند و آن را مزخرف می‌دانند که صدای نیروهای انقلابی از جمله محمود حجتی وزیر کنونی جهاد کشاورزی را نیز درآورده است.
اسکندری اظهار داشت: در حالی متوسط برداشت گندم آبی در کشورمان چهار تن در هکتار است که کشاورز نمونه ما ١٢ تن در هکتار گندم برداشت می‌کند.
به گفته وی، متوسط برداشت گندم در مزارع کشورهای پیشرفته ٦.٥ تن است که سبب شده آنها به صادرکنندگان بزرگ این محصول در دنیا تبدیل شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 28 خرداد 97، کد مطلب: 82944757: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
ان شاالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین