پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۳۷۹۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
مشاور وزیر در جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر ماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش به لحاظ تأمین نیروی منابع انسانی و اعتباری است.

شعارسال: محمدحسن قائدیها در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: آموزش و پرورش اولویت هیچ دولتی نیست، دولت‌ها به فکر انجام کارهای زودبازده مثل جاده ساختن و کارخانه هستند چون آموزش و پرورش بیست‌ساله نتیجه می‌دهد دولت‌ها به فکر آموزش و پرورش نیستند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش دخالت بی‌اندازه بعضی از افراد بیرونی و غیرمعقول است که نباید در این حوزه‌ها وارد شوند، همچنین ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم است و تفکرات سیاسی در ریزه‌کاری‌ها و اجرای مشی دولت فعلی نباید به دانش‌آموزان لطمه بزند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان و مشاور وزیر در جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ایجاد فضای آرامش و احساس امنیت روحی و روانی برای معلمان بسیار اهمیت دارد؛ احساس جدایی صف و ستاد در این اداره نباید اتفاق بیفتد و نیروی انسانی و مشکلات در تحمیل نیروی انسانی و استخدام غیرمعقول باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: گستردگی و تمرکز بالا در آموزش و پرورش نیاز به آینده‌نگری در ایجاد رشته‌های شغلی یکی از پارامترهای مثبت در این اداره است و همچنین باید برای سونامی بازنشستگی تدبیری اندیشیده شود.

قائدیها ادامه داد: آموزش و پرورش در کنار همه این مشکلات سرمایه بسیار خوبی دارد و امروز 22 درصد جمعیت جوان کشور را محصلان تشکیل می‌دهند که 16.5 درصد آن‌ها در مدارس است و سرمایه آموزش و پرورش را فکر موجود نیروی انسانی تشکیل می‌دهد.

* جوان‌گرایی در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد

حمیدرضا طباطبایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجایی که همه اقشار جامعه با آموزش و پرورش سروکار دارند اداره و مدیریت این اداره بسیار سخت و مشکل است.

وی افزود: مدیر آموزش و پرورش باید از همه افکار و نظرات در اداره آموزش و پرورش استان اصفهان استفاده کند و فضا را جوری رقم بزند که دفتر مدیرکل برای قشر خاصی نباشد و قشر جوان با ایده‌ها و تفکر جدید را جایگزین روند سالخورده محوری کرد و با توجه به این‌که جامعه و فضای دانش‌آموزان تغییر کرده بنابراین امروزه باید برای دانش‌آموزان برنامه‌های جدید در نظر داشت.

محمدجواد احمدی سرپرست سابق اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) چه زمانی که شهروند و چه زمانی که حاکم بودند به تمام اقشار جامعه تعلق داشت؛ در تعلیم و تربیت میوه تربیت «اخلاق» است و جریان تعلیم و تربیت باید به عنوان سلسله‌جنبان افکار جامعه و فرهنگیان چه در اداره و چه در مدرسه زمینه رشد و رونق و نمو این نگاه و نگرش و مشی اخلاقی را با اقتدا به امیرالمؤمنین نه به صورت نمایشی بلکه با باور در خودمان و دیگران فراهم کند.

وی اذعان داشت: سند تحول مبنای کار آموزش و پرورش است و در جای‌جای سند تحول به عدالت آموزشی تأکید کرده و تذکر داده شده است؛ در فروع دین و مسائل اجتماعی وقتی بحث حاکمیت مطرح می‌شود موضوعی مهم‌تر از عدالت اجتماعی نیست.

سرپرست سابق اداره کل آموزش و پرورس استان اصفهان مطرح کرد: شواهدی به عینیت دیده می‌شود که بچه‌های مستعد باهوش خانواده‌های ضعیف و مناطق محروم و کم برخوردار هرچند باهوش‌تر از هم‌تراز خود هستند اما امکان رقابت برای آن‌ها فراهم نیست که اگر ولی‌نعمت‌های ما محرومان و پابرهنگان هستند برای ارائه خدمت باید به محرومان جامعه تلاش کرد.

* مهر ماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش است

وی گفت: مهر ماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش به لحاظ تأمین نیروی منابع انسانی و اعتباری است و ایجاد زمینه توسعه مشارکت‌ها یکی از راه‌های کمک تأمین اعتبار آموزش و پرورش است اما نیاز به نظارت بیشتر، سریع و به هنگام دارد و بستر آن باید فراهم شود، همچنین تصمیم گیران و قانون‌گذاران باید به این موضوع حساس باشند و اهمیت ویژه‌ای بدهند.

* مشکل نیروی منابع انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان

محمد قندهاری رئیس آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان به نمایندگی از رؤسای نواحی 41 گانه استان اصفهان عنوان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان به دلیل استقرار پایه دوازدهم با مشکل نیروی منابع انسانی مواجه است.

وی افزود: امسال دانش‌آموزان هنرستان یک سال بیشتر در مدارس می‌مانند و کمبود فضا و تجهیزات آموزشی هم از مسائل مهم امروز استان اصفهان است و با برطرف شدن این مشکلات است که پروژه ملی مهر به خوبی پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز مراسم آئین تکریم و تودیع محمدحسن قائدیها مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان و معارفه علی‌اکبر کمالی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان طی هفت ماه گذشته با سرپرستی محمدجواد احمدی اداره می‌شد؛ علی‌اکبر کمالی تا قبل از این مسؤولیت اداره آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان را به عهده داشته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7تیر1397، کدخبر: 13970407000680: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بطیلت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
محمد حسین جنابعالی نیاز به دوره ضمن خدمت داریداحسنت به دانشگاهی که به شما مدرک داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
این واقعا رنجنامه معلمینت و فرهنگیان و قشر روشن فکراین جامعه است
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین