پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
ائتلاف متجاوز به یمن با تاکید بر اینکه آتش بس در یمن از نیمه شب دوشنبه اجرایی می شود، اعلام کرد این ائتلاف به آتش بس پایبند خواهد بود.

شعارسال: ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی رژیم سعودی از اجرایی شدن آتش بس در یمن از نیمه شب دوشنبه تا ظهر روز بعد پایان مذاکرات صلح این کشور که قرار است در کویت برگزار شود خبر داد. مدت مذکور در صورتی است که آتش بس تمدید نشود.

در همین حال «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن اظهار داشت که ائتلاف سعودی به آتش بس در یمن پایبند است. وی همچنین مدعی شد در صورتی که حوثی ها به آتش بس پایبند نباشند ائتلاف به آنها پاسخ خواهد داد. این در حالی است که در آتش‌ بس‌ های قبلی جنگنده های عربستانی بارها آن را نقض کرده بودند.

از سوی دیگر سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی رسمی ارتش یمن با اعلام پایبندی ارتش و کمیته های مردمی یمن به آتش بس، بر محفوظ دانستن حق خود برای واکنش به نقض آتش بس تاکید کرد.

اسماعیل ولد شیخ احمد » فرستاده سازمان ملل در امور یمن اوایل فروردین ماه اعلام کرد آتش بس در یمن از روز ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) برقرار می شود و هشت روز پس از آن نیز دور دیگری از مذاکرات صلح در کویت آغاز خواهد شد.

رژیم سعودی از حدود یک سال پیش حملات ددمنشانه ای را علیه مردم یمن آغاز کرد و پس از آنکه در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند تصمیم گرفت با انصارالله یمن به عنوان یک جنبش تأثیرگذار در این کشور به توافق برسد.

در همین راستا عبدربه منصورهادی، رئیس‌ جمهور مستعفی و فراری یمن در نشستی با اعضای تیم سیاسی و تیم مذاکره کنندگان گفت: هیئت دولت برای صلح و توقف جنگ به مذاکرات کویت خواهد رفت.

قرار است مذاکرات صلح یمن ۱۸ آوریل در کویت برگزار شود. تاکنون بیش از ۶ هزار شهروند یمنی از زمان آغاز حمله عربستان و هم پیمانانش به یمن در اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۵ کشته شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 23 فروردین 1395، کدمطلب: 3595388 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین