پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی گفت: استقبال و همكاری شركت های هواپیمایی ایران با شركت هواپیماسازی بوئینگ آمریكا به نحوه پشتیبانی این شركت و تامین قطعات هواپیماهای موجود در خطوط هوایی ایران بستگی دارد.

شعار سال: مقصود اسعدی سامانی» افزود: هم اكنون حدود 50 فروند انواع هواپیمای بوئینگ در خطوط هوایی ایران فعال هستند كه 32 درصد ناوگان هوایی فعال كشور را تشكیل می دهد .

وی با بیان اینكه نمایندگان شركت بوئینگ روزهای شنبه و یكشنبه گذشته با شركت های هواپیمایی ایران نشست خوبی برگزار كردند، گفت: در این نشست با طرح مسایل و مشكلات مربوط به پشتیبانی از هواپیماهای بوئینگ موجود ، این شركت قول داد مجوز لازم برای توسعه همكاری خود را با شركت های ایرانی از وزارت خزانه داری امریكایی اخذ كند.
دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی یادآورشد:همكاری شركت بوئینگ با شركت های هواپیمایی ایران به صورت محدود و موردی از زمان مذاكرات ژنو آغاز شده بود اما با سفر نمایندگان این شركت به تهران قرار است بوئینگ همكاری خود را با خطوط هوایی ایرانی افزایش دهد.
سامانی افزود: بسیاری از خطوط هوایی ایران در نشست با نمایندگان بوئینگ حضور داشتند و نمایندگان بوئینگ در خصوص فروش انواع هواپیماها 737 ، 787 ، و 777 كه برای مسافت های متوسط و دور برد استفاده می شود پیشنهادهای خود را به شركت های ایرانی ارائه دادند.
به گفته دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی، مقرر است شركت های ایرانی پس از بررسی همه جانبه پیشنهادهای بوئینگ نتیجه آن را به این شركت اعلام كنند و نحوه پشتیبانی بوئینگ از هواپیماهای موجود نشان خواهد داد شركت های ایرانی به چه میزان برای خرید هواپیما از این شركت علاقمند خواهند بود.
سامانی با بیان اینكه نمایندگان شركت بوئینگ قول داده اند با تامین قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز و سرویس های بولتنی مشكلات خطوط هوایی ایرانی را برطرف كنند، یادآورشد: تمام مسایل شركت های هوایی با نمایندگان بوئینگ به صورت شفاف مطرح شد.
دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی ایران خاطرنشان كرد: در زمان تحریم های ظالمانه شركت های هواپیمایی قطعات مورد نیاز هواپیماهای بوئینگ خود را از واسطه و دلال ها تامین می كردند و این امر هزینه های زیادی را به این شركت ها تحمیل كرده بود.
سامانی در پایان افزود: خوشبختانه جلسه خوبی با نمایندگان بوئینگ در تهران برگزار و مقرر شد مسائل مربوط به تامین مالی هواپیماهای مورد نیاز شركت های هواپیمایی ایرانی را این شركت از مراجع بین المللی پیگیری كند.
به گزارش ایرنا، هم اكنون شركت های هواپیمایی ایران از 48 فروند هواپیمای بوئینگ MD، بوئینگ 747، بوئینگ 737، بوئینگ 727 و بوئینگ 757 استفاده می كنند و تامین قطعات مورد نیاز توسط شركت بوئینگ حدود 30 درصد از هزینه های اضافی شركت های ایرانی را در این بخش كاهش می دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:24 فروردین 1395 ، کد مطلب: 82032003 www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین