پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
با مصوبه جدید مجلس درخصوص منع فعالیت مدیران بازنشسته باید طبق قانون منتظر کنار رفتن بسیاری از مدیران پا به سن گذاشته در عرصه ورزش و در بخش‌های مختلف باشیم چراکه این‌بار با بسیاری از تبصره‌ها نیز نمی‌توان به فعالیت ادامه داد اما در حالی که هنوز ابلاغ رسمی در این خصوص صورت نگرفته، تلاش‌ها برای دور زدن قانون به طرق مختلف آغاز شده تا همچنان از حضور مدیران جوان جلوگیری شود.

شعار سال: با مصوبه جدید مجلس درخصوص منع فعالیت مدیران بازنشسته باید طبق قانون منتظر کنار رفتن بسیاری از مدیران پا به سن گذاشته در عرصه ورزش و در بخش‌های مختلف باشیم چراکه این‌بار با بسیاری از تبصره‌ها نیز نمی‌توان به فعالیت ادامه داد اما در حالی که هنوز ابلاغ رسمی در این خصوص صورت نگرفته، تلاش‌ها برای دور زدن قانون به طرق مختلف آغاز شده تا همچنان از حضور مدیران جوان جلوگیری شود و بازنشسته‌ها به دلایل مختلف صندلی‌های خود را حفظ کنند. بیش از 30 تن از مدیران فعال در وزارت ورزش و جوانان طبق اخبار منتشر شده بازنشسته هستند و این تعداد درخصوص روسای فدراسیون‌ها بیش از 20رئیس است و به این افراد باید بسیاری از مدیران باشگاه‌ها را نیز اضافه کرد. با این حال اکثر این مدیران با بهانه‌های مختلف به دنبال پیدا کردن راهی برای ادامه خدمت هستند و برخی‌شان حتی بازنشسته بودن را نیز قبول ندارند.

انکار بازنشستگی با موهای سپید در روزهای گذشته بسیاری از روسای فدراسیون‌های مختلف ازجمله پولادگر(رئیس فدراسیون تکواندو) و پورعلی‌فرد(رئیس فدراسیون پرورش اندام) در مصاحبه‌های خود مدعی شدند که هنوز بازنشسته نیستند و می‌توانند با همین موهای سپید به مدیریت ادامه دهند و اگر لازم باشد موهای خود را رنگ می‌کنند! در مورد برخی نیز توجیهاتی عنوان شده تا بتوانند به ریاست ادامه دهند. به‌عنوان مثال درخصوص مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال صحبت از جانبازی بالای 50 درصد وی مطرح شده که نیاز به اثبات دارد. برخی روسا هم از طریق سایت‌های خود قرار گرفتن در لیست مدیران بازنشسته را تکذیب کردند که می‌توان به رشیدی، رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی و شایسته، رئیس فدراسیون تنیس اشاره کرد. کیکاوس رئیس وقت فدراسیون گلف هم دو سال پیش اعلام کرد که تا پنج سال دیگر امکان خدمت دارد و حالا نامش به‌عنوان خزانه‌دار المپیک در لیست مدیران بازنشسته است ضمن اینکه کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال نیز پیش از این اعلام کرده بود که حقوق بگیر فدراسیون نیست که بازنشسته بودنش مشکل‌ساز شود! البته در این بین تعداد محدودی از روسای فدراسیون‌ها مثل دهخدایی، رئیس فدراسیون چوگان یا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی با شجاعت تمام اعلام کرده‌اند که بازنشسته هستند و هر زمان قانون حکم کند کنار می‌روند. با این حال تعداد مدیرانی که برای ماندن تلاش می‌کنند به مراتب بیشتر است.

حمله به خبرنگار به جرم پیگیری در مراسم استقبال از تیم ملی والیبال جوانان ایران پس از کسب قهرمانی در آسیا یکی از خبرنگاران تلویزیونی از رئیس فدراسیون والیبال درخصوص قرار گرفتن نامش در لیست مدیران بازنشسته و برنامه‌اش برای آینده پرسید که با واکنش عجیب ضیایی مواجه و به بی‌ذوقی متهم شد! ضیایی با عصبانیت گفت: «اینجا که جای این سوال نیست. این سوال به درد عمه من می‌خورد! چه کسی به شما دستور داده که موفقیت والیبال را زیر سوال ببرید؟» در ادامه نیز دبیر فدراسیون با هل دادن خبرنگار مانع تصویربرداری و ادامه کار وی شد.

طرح‌هایی به نفع پیرمردها نکته جالب اما تلاشی است که می‌تواند باعث شود مدیران فدراسیون‌ها تحت هیچ شرایطی با این قانون کنار نروند و همچنان راه برای ورود مدیران جوان به این عرصه بسته بماند؛ وزارت ورزش و جوانان در قالب طرح اصلاح اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها پیشنهاد کرده است که ریاست فدراسیون‌ها شغل محسوب نشود و این طرح نیز هم‌اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی و تصویب نهایی است که اگر تصویب شود روسای فدراسیون‌ها با خیال راحت و با هر سن و سالی می‌توانند به مدیریت خود ادامه دهند. طبق گزارشی که «ایسنا» منتشر کرده ظاهرا یکی دیگر از راه‌های دور زدن ورزشی‌ها برای مقابله با تبعات قانون جدید بازنشستگی این است که وزارت ورزش می‌خواهد فدراسیون‌های ورزشی از نهادهای عمومی غیردولتی خارج و به NGO تبدیل شوند و حتی گفته می‌شود که این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت هم تحت بررسی است. هرچند که در این صورت فدراسیون‌ها دیگر بودجه‌ای دریافت نخواهند کرد و این در حالی است که اکثر فدراسیون‌ها بدون دریافت بودجه با بحران جدی‌ای مواجه خواهند شد. چه این طرح‌ها تصویب شود و چه نشود، آنچه مشخص است مقاومت مدیران وزارت ورزش برای میدان ندادن به مدیران جوان است، اتفاقی که در سال‌های اخیر نیز رخ نداده و حتی اگر قرار به کنار رفتن مدیران بازنشسته باشد گزینه‌های زیادی برای جانشینی آنها در این سال‌ها تربیت نشده‌اند اما از قدیم گفته‌اند «جلوی ضرر را هر وقت بگیری، منفعت است.»

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پیشخوان، تاریخ انتشار 10 مرداد 97، کد مطلب: 99410، www.ishkhaan.net


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
پیری ها به هیچ وجه حاضر به ترک صحنه نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین