پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۲۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
رئیس موسسه نهج البلاغه از تاسیس و افتتاح مدرسه تخصصی نهج البلاغه در اصفهان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خبر داد.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین ' محمد تقی رهبر ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مدرسه تخصصی برای آموزش طلاب سطح 2 در مدرسه علمیه ' مریم ‌بیگم ' اصفهان افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: ترویج تفکر اصیل فرهنگ علوی، تعمیق و تقویت اعتقادات دینی بر اساس محبت و معرفت امام علی (ع) و توسعه و گسترش اخلاق و رفتار اسلامی با تاسی از رفتار علوی از اهداف تاسیس مدرسه تخصصی نهج البلاغه در اصفهان است.

رئیس موسسه نهج البلاغه اضافه کرد: تاسیس و افتتاح این مدرسه با مشورت آیت‌ الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌ الله ' سید یوسف طباطبایی ‌نژاد ' امام جمعه اصفهان و با دریافت مجوز از حوزه علمیه قم انجام شده است .

رئیس مؤسسه نهج‌البلاغه گفت: این مدرسه زیر نظر مؤسسه نهج‌البلاغه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام رهبر افزود: موسسه نهج البلاغه از جمله نهادهایی است که از سال 1394 فعالیت خود را زیر نظر بنیاد بعثت با هدف ترویج آموزه‌ های ارزشمند این کتاب در سطوح مختلف جامعه و همچنین برای جوامع بین‌ المللی آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مؤسسه، مرکزی پژوهشی، مطالعاتی، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که با استفاده حداکثری از اندیشمندان، پژوهشگران و صاحب‌ نظران جهان اسلام فعالیت دارد.

رئیس موسسه نهج البلاغه افزود: مؤسسه نهج‌ البلاغه با تدوین طرح‌ ها، پروژه ‌ها و ارائه برنامه ‌های متنوع تحقیقاتی، مطالعاتی، فرهنگی، آموزشی و با همکاری، مشارکت و هماهنگی سایر مؤسسات و مجموعه‌ های مشابه حقیقی و حقوقی با محور قرار دادن امامت و ولایت، اهداف خود را با رعایت مقررات و قوانین کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌ کند.

وی، تربیت نسل جدید برای تبلیغ مکتب علوی، تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت دقیق مبانی و سیره علوی و دفاع از اصول مکتب علوی و احیای میراث مکتب علوی را از دیگر اهداف این مؤسسه بیان کرد.

حجت الاسلام رهبر اظهارداشت: در این موسسه دوره‌ های تربیت مربی نهج ‌البلاغه در سطح های مقدماتی و تکمیلی برای فارغ ‌التحصیلان رشته نهج ‌البلاغه جهت تدریس نهج‌ البلاغه و تدوین متون و محتوای متناسب با نیازهای مختلف جامعه برگزار می شود.

وی بیان کرد: کشور نیاز مبرمی به اجرایی شدن رهنمودهای نهج ‌البلاغه دارد و در عرصه عملی نیز بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل کم ‌توجهی با احکام قرآن، نهج‌البلاغه و سیره حکومتی اهل بیت(ع) است که باید نهضتی در فرهنگ ترویج نهج‌ البلاغه صورت گیرد.

رئیس موسسه نهج البلاغه خاطرنشان کرد: حوزه ‌های علمیه که باید ولایتمدار و پرچم‌دار نهج‌ البلاغه باشند، می بایست به این کتاب بیش از پیش توجه کنند.

وی افزود: در سیستم مدیریتی کشور نیز باید از نهج ‌البلاغه به عنوان الگو استفاده ‌شود و یک شب از برنامه های هر یک از مساجد در طول هفته باید به نهج ‌البلاغه اختصاص یابد.

حجت الاسلام رهبر، فضای مجازی را بستری مناسب برای نشر فرهنگ، آموزه‌های دین و ارشاد خانواده‌ها از طریق ترویج فرهنگ نهج البلاغه بیان کرد و خواستار استفاده از این فضا برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7شهریور1397 ، کدخبر: 83016578: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا در زمینه معرفتی بی نهایت کم گذاشتیم! وقتشه که یکم جبران کنیمو به خودمون بیایم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین