پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۸۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه با اشاره به راه‌اندازی مرکز تربیت مبلغ معلم گفت:طلاب می‌توانند در هشت رشته معلم شوند و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به راه‌اندازی "مرکز تربیت مبلغ معلم" حوزه‌های علمیه، اطهار‌کرد: زمینه حضور حد اکثری طلاب درآزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در هشت رشته تحصیلی فراهم شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه افزود: برخی رشته‌ها در آموزش و پرورش وجود دارد که اگر بخواهد به طور شایسته و کارشناسانه مدیریت شود، زمینه خوبی برای ورود نیروهای حوزوی به عرصه تعلیم و تربیت است.

عضو ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: بستر تربیت تخصصی معلمان و دبیرانی برای دروسی مانند قرآن، زبان عربی، علوم تربیتی و فعالیت‌های پرورشی درحوزه علمیه فراهم است. طلاب قبل از این نیز در برخی دروس مثل عربی، قرآن و علوم تربیتی می توانستند ورود داشته باشند، ولی حوزه علمیه نه در آموزش‌ها مشارکت داشت و نه در برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس "مرکز تربیت مبلغ معلم" توسط حوزه علمیه طراحی و اجراشد و برنامه‌های آن نیز برعهده حوزه علمیه است.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ بیان‌کرد: در این راستا با همکاری و پیگیری ستاد همکاری‌ها جلسات متعددی با دانشگاه فرهنگیان برگزار و تفاهم نامه ای منعقد شد که امیدواریم با ایجاد راه‌های قانونی، مسیر ورود علاقه مندان به عرصه آموزش و پرورش مهیا شود و افراد بتوانند بدون دغدغه آموزش‌های لازم را ببینند و در جریان جذب و استخدام در آموزش و پرورش قرار گیرند.

طلاب مستعد در مسیر جذب آموزش و پرورش

وی با بیان این که عناوین دروس و سرفصل‌های دوره تربیت مبلغ معلم نیز آماده شده است، گفت: این عناوین در مرحله تصویب نهایی است و به لطف خداوند با جذب افراد مستعد و توانمند و آموزش آن‌ها در مدت 2 یا 3 سال، طلاب واجد شرایط در مسیر جذب آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

شرایط ورود طلاب به آموزش و پرورش

نبوی با تشریح نحوه ورود طلاب به آموزش و پرورش افزود: برای ورود به آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول، شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهارساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند. دومین راه بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح 2 یا کارشناسی دارند و خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

توضیحی پیرامون آزمون استخدامی آموزش و پرورش

عضو ستاد همکاری‌ها بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش چند سالی برگزار می‌شود و کسانی که علاقه‌مند استخدام در این وزارتخانه باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: طلاب و دانشجویانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند، بعد از طی مراحل مصاحبه و قبولی در آن، به عنوان مهارت‌آموزدر دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بعد از گذراندن یک سال آموزش‌های دوره معلمی و شرکت در آزمون جامع، در صورت قبولی به ادارات آموزش و پرورش معرفی شده و مشغول تدریس می‌باشند.

امکان شرکت طلاب درهشت رشته

وی یاد آور شد: در سالهای قبل طلاب فقط در سه رشته می‌توانستند شرکت کنند ولی امثال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط "ستاد همکاریها و مرکز تربیت مبلغ معلم" در 8 رشته علوم انسانی از جمله "دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه" می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و در صورت پذیرش در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.

معاون تبلیغ حوزه خاطرنشان کرد: طلاب سراسر کشور پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش برگزارمی‌شود ،دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی (ماده 28 اساسنامه فرهنگیان) را در این مرکز گذرانده و بعد از پایان دوره یک‌ساله به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: مرکز تربیت مبلغ معلم به منظور موفقیت بیشتر طلاب در آزمون استخدامی سال 1399-1398 دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی را طراحی و انشاءالله به زودی برگزار می‌کند تا طلاب با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 8700 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده‌اند و در برخی استان‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح، تعدادی از افراد پیگیر ثبت نام هستند که به همین منظور ثبت‌نام تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 17 تیرماه تمدید شد و پیش بینی می شود بیش از 10 هزار طلبه در دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی ثبت‌نام کنند.

بانوان طلبه نیمی از ثبت نام کنندگان

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: حدود نیمی از ثبت نام کنندگان بانوان طلبه و نیمی دیگر طلاب برادر هستند که این دوره انشاءالله نیمه دوم تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت در این دوره، طلاب با مراحل و شرایط شرکت در آزمون و انتخاب محل‌های رشته‌ها، و دوره یک‌ساله مهارتی پس از آزمون و ...، آشنا می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 16 تیر 1398 ، کدخبر: 2048024 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
امیدوارم با ورود روحانیت به مدارس این وضعیت تربیت دینی در مدارس تغییر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین