پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
برگزاری بازی های المپیک جوانان از سال ۲۰۱۰ در دستور کمیته بین المللی المپیک (IOC) قرار گرفت. اولین دوره این بازی ها با حضور نمایندگانی از ۸۶ کشور و به میزبانی سنگاپور برگزار شد. کاروان ایران با ۵۲ سهمیه کسب شده و اعطایی در ۱۳ رشته این دوره بازی ها شرکت کرد و با مجموع۵ مدال (۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز)جایگاه بیست و ششم این را به دست آورد

شعارسال:افتتاحیه سومین دوره بازیهای المپیک جوانان در حالی فردا در میدان اصلی شهر بوینس آیرس برگزار می‏شود که کاروان ایران با ترکیبی دوبرابر دوره قبل در این بازیها شرکت دارد.

برگزاری بازی های المپیک جوانان از سال ۲۰۱۰ در دستور کمیته بین المللی المپیک (IOC) قرار گرفت. اولین دوره این بازی ها با حضور نمایندگانی از ۸۶ کشور و به میزبانی سنگاپور برگزار شد. کاروان ایران با ۵۲ سهمیه کسب شده و اعطاییدر ۱۳ رشته این دوره بازی ها شرکت کرد و با مجموع۵ مدال (۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز)جایگاه بیست و ششم این را به دست آورد.

حضور کاروان ایران در دومین دوره بازی های المپیک جوانان هم بر اساس ۱۶ سهمیه و در ۹ رشته انجام شد. بازی های ۲۰۱۴ به میزبانی نانجینگ چینبرگزار شد و کاروان اعزامی ایران با ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز صاحب رده بیست و چهارم شد.

سومین دوره بازی های المپیک جوانان هم از فردا شنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه به میزبانی آرژانتین و دربوینس آیرس آغاز می شود. بر همین اساس از ماه ها پیش ورزشکاران رشته های مختلف در میادین کسب سهمیه این بازی ها حاضر شدند که نتیجه آن کسب ۴۹ سهمیه بود طوریکه کاروان ایران با۳۴ ورزشکار در بخش پسران و ۱۵ ورزشکار در بخش دختران در این دوره بازی ها شرکت خواهد کرد.

اعزام ۴۹ ورزشکار از ۱۷ فدراسیون به آرژانتین
کاروان ایران با تعداد سهمیه ای دو برابر دوره گذشته، در سومین دوره بازی های المپیک جوانان شرکت می کند.در برخی از رشته هامانند کشتی و قایقرانی، ورزشکاران در بیش از یک رشته صاحب سهمیه شده اند و ورزشکاران برخی رشته ها مانند قایقرانی و شمشیربازی هم برای اولین بار موفق به کسب سهمیه این بازی ها شده اند.

در مجموع۴۹ سهمیه ورزش ایران برای المپیک آرژانتین از ۱۷ فدراسیون کسب شده که عبارتند از:

* شمشیربازی:یک نماینده در بخش پسران
*
وزنه‌برداری:دو نماینده در بخش پسران
*
تنیس روی میز:یک نماینده دربخش پسران
*
دوومیدانی:۳ نماینده در بخشپسران
*
سوارکاری: یک نماینده در بخش پسران
*
ژیمناستیک:یک نماینده در بخش پسران
*
بسکتبال ۳ به ۳:چهار نماینده در بخش دختران
*
کاراته:۳ نماینده در بخش دختران و ۲ نماینده در بخش پسران
*
تیراندازی:۲ نماینده در بخش پسران
*
تکواندو:۳ نماینده در بخش دختران و ۳ نماینده در بخش پسران
*
جودو:یک نماینده در بخش دختران و ۲ نماینده در بخش پسران
*
بوکس:یک نماینده در بخش پسران
*
فوتسال:۱۰ نماینده در بخش پسران
*
شنا: یک نماینده در بخش پسران
*
تیروکمان:یک نماینده در بخش دختران و یک نماینده در بخش پسران
*
کشتی:۲ نماینده در هر یک از بخش هایآزاد و فرنگی
*
قایقرانی:۲ نماینده در بخش دختران ویک نماینده در بخش پسران

آینده را احساس کن
سومین دوره بازی های المپیک جوانان با شعار«آینده را احساس کن» برگزار می شود. این دوره از بازی ها برای نخستین باربا حضور تعداد یکسان ورزشکاران در هر یک از بخش های دختران و پسران برگزار شود تا اینگونه برابری جنسیتی در آن رعایت شود.

بر این اساس ۳۹۹۸ ورزشکار شامل۱۹۹۹ ورزشکار در هر یک از بخش های پسران و دختران در این بازی ها شرکت خواهند داشت.

افتتاح بازی ها در میدان اصلی بوینس آیرس
المپیک آرژانتین اولین دوره بازی های تابستانی جوانان است که خارج از قاره آسیا برگزار می شود. به طور معمول مراسم افتتاحیه رویدادهای ورزشی در ورزشگاه اصلی محل برگزاری بازی ها برگزارمی شود اما افتتاحیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان در میدان اصلی شهر بوینس آیرس برگزار خواهد شد.

این تصمیمی است که از سوی ستاد برگزاری بازی های المپیک جوانان اتخاذ شده تا مردمِ عادی به صورت رایگان در کنار افرادیمانند توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و مقامات و ورزشکاران کشورهای شرکت کننده، شاهد برگزاری آئین افتتاحیه باشند.

افتتاحیه المپیک آرژانتین تحت تدابیر شدید امنیتی و ترافیکی برگزار خواهد شد. کاروان ایران نیز با پرچمداری محمد نصرتی فرنگی کار کشورمان در این مراسم شرکت خواهد داشت.

دو هفته رقابت میان ورزشکاران جوان
رقابت ورزشکاران ۲۰۶ کشور شرکت کننده در المپیک جوانان با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار13مهر97، کدخبر: 4420136،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
این فرصت خوبیه تا ضعف نسل جوان تر ها رو بررسی کنن و روی اون ها کار بشه تا در دوره های بعدی و عرصه های بالاتر بهتر بدرخشن
ح.ن76
ناشناس
Norway
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
ا.ف75
یه مزیتی که این مسابقات داره اینه که مسئولین رو به فکر سرمایه گذاری روی نوجوتنان میندازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین