پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
خواسته بازنشستگان این است که بیمه‌های تکمیلی حذف شده و بیمه پایه کارآمد، جایگزین آن شود تا در دوران بیماری، بیمه‌شدگان را به صورت همه‌جانبه پوشش دهد.

شعارسال:خواسته بازنشستگان این است که بیمه‌های تکمیلی حذف شده و بیمه پایه کارآمد، جایگزین آن شود تا در دوران بیماری، بیمه‌شدگان را به صورت همه‌جانبه پوشش دهد.

شیرین احمدی (فعال صنفی بازنشستگان آموزش و پرورش) ، با اشاره به این که وضعیت بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان اسفبار است، اظهار کرد: این بیمه‌ها بسیاری از هزینه‌های ضروری مانند دارو، ویزیت، دندانپزشکی، هزینه کامل پروتزهای ضروری برای عمل دیسک و... را پوشش نمی‌دهند. بازنشستگان آموزش و پرورش بیمه‌های درمانی ناکارآمدی دارند.

او ادامه داد: سهم هر بیمار از درمان سرپایی و پاراکلینیکی در سال 96 و 97 فقط ۶۵۰ هزار تومان بوده و این مبلغ باتوجه به بالا رفتن هزینه‌های پاراکلینیکی، کفاف نمی‌دهد و با توجه به تورم بسیار زود تمام می‌شود.

این بازنشسته کشوری با تاکید بر اینکه برای بازنشستگان یک بیمه‌گر اول یا پایه تعیین شده، تصریح کرد: همچنین بیمه‌گر دوم؛ بیمه تکمیلی متعلق به آتیه‌سازان است که متعهد جبران بخشی از هزینه‌های درمان است.

احمدی خاطرنشان کرد: وقتی بیمه‌های پایه به وظایف خود عمل نکردند، فضا برای بیمه‌های تکمیلی فراهم شد و بازنشسته و کارگری که از بیمه خود ناامید شده بود، به ناچار عضویت در بیمه تکمیلی را پذیرفته است.

این بازنشسته کشوری با تاکید بر اینکه سودمحوری بیمه‌ها کاملاً روشن است، گفت: بیمه‌های تکمیلی کم کم ارائه خدمات به بیماران را کاهش دادند.

وی افزود: مگر یک مزدبگیر چقدر حقوق می‌گیرد که باید دو بار حق بیمه پرداخت کند؟ آیا با انجام این کار بیشتر هزینه‌های خدمات و درمان را به عهده خود شاغلان و بازنشستگان قرار نداده‌اند؟ این یعنی اینکه دولت‌ها به طور برنامه‌ریزی شده تحت عنوان قانون، همان حداقل حقوق و دستمزد مزدبگیران را مورد دستبرد قرار می‌دهند.

احمدی در پایان تصریح کرد: خواسته بازنشستگان این است که بیمه‌های تکمیلی حذف شده و بیمه پایه کارآمد جایگزین آن شود که در دوران بیماری، بیمه‌شدگان را به صورت همه‌جانبه پوشش دهد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار12آذر97 ، کدخبر: 698711، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین