پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
شهر بجنورد طی دو سه سال گذشته شاهد تغییرات فراوانی در حوزه توسعه شهری بوده است.


شعارسال : حواشی این شهر در گذشته رنگ امکاناتی همچون آسفالت، جدول گذاری و یا فضای سبز را به خود ندیده بودند این درحالیست که طی سال های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه ها انجام شده است اما برای ایجاد این نوع امکانات مشکلاتی نیز بر سر راه شهرداری وجود دارد که یکی از آن ها انتقال تاسیسات است.

مدیر اجرایی شهرداری منطقه یک بجنورد با اشاره به اینکه تیرهای چراغ برق یکی از مشکلات اساسی شهرداری در اجرای کارهای عمرانی است، گفت: شهرداری در حال تعریض بسیاری از خیابان ها است که هنگام تعریض و یا بازگشایی با مشکل تیرهای چراغ برق برخورد می کند.

هادی حقانی افزود: برای جابه جایی این تیرها شرکت توزیع برق مبلغ زیادی را مطالبه می کند بطوریکه جابه جایی یک تیر شاید حدود 200تا 300هزار تومان هزینه داشته باشد این شرکت مبلغ پرداختی 27میلیون تومان را نیز اعلام کرده است.

وی ادامه داد: اداره برق باید سهم خود را در ارائه خدمات اجرایی کند.

حقانی با اشاره به تقاطع صفا تا خیابان صیاد شیرازی اظهار کرد: در این خیابان دو سه تیر چراغ برق وجود دارند که باید جابه جا شود و یک تیر چراغ برق نیز دور میدان مادر قرار دارد که باید در 10سال گذشته جابه جا می شد اما به علت چنین مشکلی جابه جا نشده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون جدول گذاری و اصلاح هندسی این میدان انجام شده است اما هنوز این تیر چراغ برق در جای خود پابرجا مانده است.

این مسول به خیابان آیت الله بجنوردی در محله صادقیه اشاره کرد و گفت: این خیابان تعریض شده است اما به علت اینکه پنج، شش تیر چراغ برق در وسط خیابان قرار گرفته، عملیات زیرسازی و آسفالت آن نیمه کاره رها شده است.

وی افزود: در بافت فرسوده این شهر همچون خیابان سعدی و تاتاری تیرهایی در وسط خیابان وجود دارند که شرکت برق آن ها را جا به جا نمی کند.

شهردار بجنورد نیز در این خصوص در جمع خبرنگاران استان بیان کرد: مشکل شهرداری با دستگاه های خدمات رسان به هیچ عنوان حل نمی شود مگر اینکه مدیریت خدمات شهری اعمال شود.

روح الله براتیان اظهار کرد: شهرداری هم اکنون مشکلات این چنینی را با تعاملات بین سازمانی حل می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون دولت، مدیریت واحدهای خدمات رسان را تصویب کرده است که کتاب آن نیز آماده شده است و اگر این طرح اجرایی شود مشکلات ما در خصوص توسعه شهری نیز مرتفع خواهد شد.

براتیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در بیشتر تقاطع های این شهر تیر چراغ برق وجود دارد و بنده حق جابه جایی آن را ندارم و اگر خودرویی با آن تصادف کند، شهرداری باید پاسخ دهد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق خراسان شمالی نیزدر گفت و گو با ایسنا گفت: طبق مقررات بعد از اینکه هر گونه تغییرات در معابر شهری در اثر عقب نشینی و یا تغییر مسیر به وجود آمد، برای جابه جایی تیرهای چراغ برق شهرداری باید هزینه های آن را پرداخت کند تا شرکت برق نسبت به جابه جایی آن اقدام نماید.

علی باکند افزود: علت تاخیر در جابه جایی تیرهای چراغ برق این است که شهرداری هزینه ها را به موقع پرداخت نمی کند.

وی با اشاره به مبلغ 27میلیون تومان ذکر شده از سوی معاون اجرایی شهرداری که شرکت برق آن را برای جابه جایی تیر برق مطالبه کرده است، ادامه داد: به طور حتم این مبلغ مختص یک تیر چراغ برق نبوده است علاوه بر این اگر قرار باشد یک تیر چراغ برق جابه جا شود باید جابه جایی کابل ها و شاید گاهی شبکه برق را نیز مورد توجه قرار داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" استان خراسان شمالی، تاریخ انتشار یکشنبه 19 مهر 1394 ، کد مطلب : 947-11314-5 : www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین