پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
اصلی ترین دلیل قاچاق سوخت، ارزان بودن قیمت آن در کشور نسبت به سایر کشور ها اعلام میشود در حالی که ارزانی و گرانی یک کالا را درآمد سرانه و قدرت خرید مردم تعین میکند و نه قیمت در سایر کشورها.

شعارسال: علت اصلی قاچاق سوخت ارزان بودن آن نیست بلکه کم بودن ارزش پول ملی در مقابل ارزش پول سایرکشور ها است.

اگر به جای افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی ارزش پول ملی تقویت شود بدون شک قاچاق نیز به شدت کاهش یافته و توجیه نخواهد داشت به عنوان مثال اگر ارزش یک دلار ده هزار ریال معادل یک لیتر بنزین شود آیا انگیزه ای برای قاچاق وجود خواهد داشت؟

متاسفانه در رسانه ها همواره افزایش قیمت تنها راه جلوگیری از قاچاق مطرح میشود در حالی که افزایش ارزش پول ملی میتواند همان کارکرد را داشته باشد .

هرچند کشورها جهت افزایش صادرات خود بصورت تعمدی سعی در کاهش ارزش پول ملی خود دارند ولی ما با وجود کاهش چند برابری ارزش پول ملی در برابر سایر ارزها توفیقی در صادرات نداریم و تنها دستاورد آن کاهش قاچاق انرژی از کشور است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصاد برتر، تاریخ انتشار: 21آذر1397 ، کدخبر: - : www.eghtesadbartar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین