پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
آمریکا علیرغم واکنش شدید جهانی در مورد قتل خاشقچی، سیستم های موشکی عربستان را ارتقاء می دهد.

شعار سال: به نقل ازtruth، بنا بر یک گزارش، آمریکا علیرغم خشم جهانی بر سر قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار مخالف، ارتقاء موشک های دفاعی عربستان سعودی به ارزش 195 میلیون دلار را تصویب کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه دسامبر توافق تجاری را تصویب و این فروش را به کنگره اعلام کرد، اما ارزش دقیق این معامله به دلار، اخیرا از سویSecurity Assistance Monitorفاش شد.

در پی این معامله، پادشاهی عربستان بهبود موشک های دفاعیPatriotPAC-3خود از جمله سیستم هدایتی که توانایی اش برای جلوگیری از موشک های بالستیکی که قادر به فرار از رادار ساخت آمریکا هستند را افزایش می دهد، دریافت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که ترامپ اعلام کرده که واشنگتن شریک ثابت قدم عربستان سعودی خواهد ماند.

این اعلامیه رسمی علیرغم خشم رو به افزایش در مورد تجاوز ریاض به یمن و مرگ خاشقچی که سال گذشته در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، اعلان شد.

مبارزه نظامی پادشاهی سعودی ضربه سختی به یمن زده است.

فرَنک رُز، معاون سابق وزیر امور خارجه در امور کنترل تسلیحات، در مورد موشک هایی که توسط ریاض در یمن فرو می ریزد گفت: "این کار دیگر برای سعودی ها عملی نیست."

رُز که اکنون عضو مؤسسه بروکنگز است، گفت: "این وضعیت منجر شده که آنها (عربستان) دوباره به بسیاری از مفروضات خود حول محور دفاع موشکی بیاندیشند."

وی خاطر نشان کرد کهPatriotsمی تواند به حفاظت از تأسیسات کوچکی چون فرودگاه ها کمک کند، اما پوشش کافی برای دفاع از شهر بزرگی مانند ریاض را فراهم نمی آورد.

این معامله به رغم لایحه ای که توسط یک گروه دو حزبی از نمایندگان معرفی شد و در واکنش به قتل وحشیانه خاشقچی، ادامه بازداشت فعالان و بمباران بدون تبعیض در یمن خواستار توقف صادرات تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی شد، تصویب گردید.

روزنامه آنلاینن المانیتور نوشت: "معاملهPatriotراه دیگری برای دولت ترامپ به منظور همدستی مهلک با عربستان سعودی ارائه می دهد."

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تیتر یک، تاریخ 18 دی 97، کد مطلب: 156361:www.titre1.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین