پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کارشناسان روس، دولت آمریکا را به تاسیس 15 آزمایشگاه بیولوژیک در خاک اوکراین برای انجام آزمایش‌های بسیار خطرناک متهم کردند. این اتفاق زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم آمریکایی نه تنها فعالیت این آزمایشگاه‌ها را پس از شیوع ویروس کرونا متوقف نکرده‌اند بلکه اطلاعت در دسترس را نیز از ترس اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در سایه شیوع ویروس کرونا حذف کرده‌اند.

شعار سال:ویروس کرونا چند ماهی است نه تنها نظم جهانی را به هم زده بلکه باعث شده برخی از مسائل محرمانه در دنیا نیز فاش شود. به تازگی و پس از شیوع ویروس کرونا کارشناسان روس، دولت آمریکا را به تاسیس 15 آزمایشگاه بیولوژیک در خاک اوکراین برای انجام آزمایش‌های بسیار خطرناک متهم کردند. این اتفاق زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم آمریکایی نه تنها فعالیت این آزمایشگاه‌ها را پس از شیوع ویروس کرونا متوقف نکرده‌اند بلکه اطلاعت در دسترس را نیز از ترس اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در سایه شیوع ویروس کرونا حذف کرده‌اند.

 

 در حالی که بیماری کووید-19 در اوکراین شیوع گسترده‌ای پیدا کرده است، شاهد ادامه فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در خاک اوکراین و چند کشور استقلال‌یافته از شوروی سابق هستیم.

 

روزنامه روسی «Vzglyad» در گزارشی در این باره خبر داد، بعد از شیوع کرونا سفارت آمریکا اطلاعات مربوط به فعالیت این آزمایشگاه‌ها را از سایت خود حذف کرده، اما این اطلاعات همچنان در آرشیو فضای مجازی باقی است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: تاریخچه تشکیل این آزمایشگاه‌ها به سال 2005 و دوره حکومت «یولیا تیموشنکو» بازمی‌گردد که آمریکایی‌ها با بودجه 1.2 میلیارد دلاری این پروژه را راه‌اندازی کردند.

 

«ویکتور زویف» کارشناس ارشد پژوهشکده اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه و ویروس‌شناس در مورد فعالیت این 15 آزمایشگاه آمریکایی در اوکراین به این روزنامه اینترنتی گفته است: تصور می‌کنم آمریکایی‌ها نیازمند آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی برای انجام آزمایش‌های بسیار خطرناک در خارج از مرزهای خود هستند.

 

اولین هدف آنها بررسی عوامل بیماری‌های بسیار خطرناک است، پس امن‌ترین راهکار آن است که این کار را در خاک کشورهای دیگر انجام دهند. ثانیاً آنها در حال تحقیق درباره عوامل بیماری‌زای خاص این منطقه بوده و به تبع آن به دنبال ویژگی‌های مصونیت‌های اقلیمی در مقابل بیماری‌های مختلف هستند (همانند مصونیتی که ملل آفریقایی در مقابل تب زرد دارند).

 

به گفته زویف، علاوه بر آن آمریکایی‌ها در کشورهایی همچون اوکراین یا گرجستان بسیار آسان‌تر از ایالت اوهایو می‌توانند افراد را برای انجام آزمایش‌های بالینی روی انسان‌ها جذب کنند.

 

عامل سومی که توجه آمریکایی‌ها را به اوکراین جلب می‌کند این است که با وجود جدایی این کشور از اتحاد جماهیر شوروی، همچنان میراث‌دار مکتب اپیدمیولوژیک شوروی محسوب می‌شود.

 

یک کارشناس مسائل سیاسی اوکراینی هم به این روزنامه خبر داد، در حال حاضر همکاری بین اوکراین و ایالات متحده در چارچوب اصل آزادی عمل کارشناسان آمریکایی است و آمریکایی‌ها در این کشور و در گرجستان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار:27 اردیبهشت 1399، کد خبر:403063،www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین