پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فقط برای بنزین ۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه می‌دهیم، گفت: دولت در مجموع ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.
شعارسال: معصومه آقاپور علیشاهی درباره توافق‌نامه پاریس و تأثیر محدودیت‌هایی که این توافق‌نامه در توسعه کشور و صنایعی همچون صنعت برق می‌گذارد، گفت: در بحث تولید برق مشکل تولید برق اصلاً توافق‌نامه پاریس نبود. یکی از مشکلاتی که در صنعت برق داشتیم این بود که متأسفانه از سال ۸۹ که یارانه‌ها برقرار شد، تا الآن نتوانستیم ترمیم، بازسازی و جایگزینی برای صنعت برق داشته باشیم. هشت سال است که صنعت برق نه رشد آن‌چنانی داشته، نه توانسته خودش را ترمیم و بازسازی کند و نه توانسته از تکنولوژی جدید استفاده کند؛ چون بیستم هرماه دولت تلاش می‌کند تا با جمع‌آوری پول ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت کند.

فقط روی بنزین ۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه می‌دهیم

وی درباره اینکه گفته می‌شد ۱۰۰ درصد منابع پرداختی از طریق یارانه‌ها با آزاد کردن نرخ آب، برق، گاز برمی‌گردد، تصریح کرد: اکنون قیمت یک لیتر بنزین در فوب خلیج‌فارس چقدر است؟ ۵۵ سنت است. ۵۵ سنت بنزین با دلار امروز می‌شود حدود ۵ هزار و ۵۰۰ تومان؛ به عبارت ساده در بحث بنزین همین اکنون یارانه می‌دهیم؛ یعنی فقط روی بنزین ۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه می‌دهیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع میزان مصرف سالانه بنزین تشریح کرد: ماهانه بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این موضوع که کاهش ارزش پول ملی سبب قاچاق گسترده سوخت شده است، تأکید کرد: عدد و رقم‌های اعلامی در مورد قاچاق منطقی نیست و این اعداد و ارقام قاچاق در مناطق مرزی خیلی بالا نیست. تحلیلی هم نوشته بودند که اگر بخواهد ۵ میلیون لیتر قاچاق شود، چقدر ماشین می‌خواهد؟ خودم چابهار رفتم و فیلمش را هم گرفته‌ام. در جاده که ایستاده بودیم نهایت پشت یک پیکاپ در عرض سه ساعت، دو یا حداکثر سه ماشین با ظرفیتی ۲۰ تا بشکه ۲۰ لیتری در حال قاچاق بود که با این عدد و رقم‌ها که اعلام می‌شود، نمی‌خواند.

معادل دو برابر بودجه کل کشور در سال یارانه پرداخت می‌کنیم

آقاپور با اشاره به ابرچالش‌های اقتصادی در کشور افزود: در یک بررسی انجام شده، یارانه پرداختی در بخش آب، برق، گاز و بخش‌های دیگر در سال، دو برابر بودجه سالانه کل کشور است. با یک محاسبه سرانگشتی چیزی نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: برای بنزین، گازوئیل، گاز، برق، آب، فاضلاب، کشاورزی، حمل‌ونقل، کالاهای اساسی، آرد و نان و خیلی موارد دیگر رقم هنگفتی معادل دو برابر بودجه کشور یارانه پرداخت می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 29 دی 1397 ، کدخبر: 353356 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
واقعا این میزان پول اگر درست پرداخت بشه و هزینه بشه کشور متحول میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین