پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۹۰۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره تغییرات گسترده بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تلفیق مجلس، عنوان کرد: دولت دو طرح مهم همسان‌سازی حقوق معلمان در لایحه بودجه ۹۸ نادیده گرفته است.

شعارسال: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره تغییرات گسترده بودجه آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تلفیق مجلس، عنوان کرد: دولت دو طرح مهم همسان‌سازی حقوق معلمان در لایحه بودجه ۹۸ نادیده گرفته است.

علیرضا سلیمی با اشاره به بررسی لایحه بودجه 98 در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: لایحه بودجه سال 98 به ویژه در حوزه آموزش و پرورش با پیشنهادات کمیسیون آموزش و تحقیقات و رأی کمیسیون تلفیق بودجه دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شد که امیدواریم در صحن علنی مجلس نیز این تغییرات رأی مثبت بیاورد.

اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیاز به بودجه 12 هزار میلیارد تومانی دارد که متأسفانه دولت در بودجه سال 98 فقط 2 هزار میلیارد تومان آن هم در سقف دوم بودجه رقمی را برای این مهم پیش بینی کرد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 حذف موضوع خرید خدمات آموزشی بود، گفت: این اقدام موجب کاهش نظارت در گزینش معلمان و افت موضوع آموزش و همچنین پرورش در مدارس خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تصویب قانون خرید خدمات آموزشی موجب کاهش حقوق نیروهای آموزشی و اجحاف در حق معلمان است که خوشبختانه این موضوع در کمیسیون آموزش و تلفیق با رأی نمیاندگان حذف شد.

سلیمی با بیان اینکه یکی دیگر از انتقادات وارده به بودجه حوزه آموزش و پرورش دیده نشدن طرح رتبه بندی در بودجه است، گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیاز به بودجه 12 هزار میلیارد تومانی دارد که متأسفانه دولت در بودجه سال 98 فقط 2 هزار میلیارد تومان آن هم در سقف دوم بودجه رقمی را برای این مهم پیش بینی کرده که یکی از دلایل مخالفت‌های ما با کلیات بودجه همین مسئله بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: البته در این زمینه پیشنهاداتی را در زمان خود در صحن علنی مجلس طرح خواهیم کرد که با توجه به بار مالی طرح مسیر دشواری را طی خواهد کرد ولی امیدواریم حق معلمان تضییع نشود.

وی یکی دیگر از ایرادات وارده به لایحه بودجه 98 در حوزه آموزش و پرورش را دیده نشدن اعتبارات همسان سازی حقوق بازنشستگان دانست و گفت: با توجه به اینکه دریافتی بازنشستگان پیش از سال 89 با وجود قانون مجلس، حقوقشان با بازنشستگان دیگر همسان نشده که بازنشستگان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

برای افزایش بودجه پژوهش پیشنهاداتی در صحن داریم

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بودجه پژوهش کشور نیز از 0.47 درصد در بودجه سال 97 به 0.41 درصد رسیده که این کاهش اعتبارات نیز جای انتقاد دارد و امیدواریم در صحن علنی مجلس این اصلاحات منظور شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 28بهمن 1397 ، کدخبر:418448 ،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
United States of America
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
خداوندلعنت کندمسئولان ازخدابی خبرراکه ولی نعمتان خویش راازیادبرده اندبازنشستگان همان پدران ومادران شماواینده شماهستندکه نسبت به انهاظلم می کنیدوانهارابه وادی فراموشی سپرده اید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین