پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: ما باید با التماس نفت‌مان را به دنیا بفروشیم تا نصف درآمد ترکیه که به‌راحتی از گردشگری به‌دست می‌آورد، نصیب‌مان شود.

شعار سال: حسن خلیل‌آبادی که در دوازدهمین همایش جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی سخن می‌گفت، در ادامه این سخنان، افزود: آیا جاذبه‌های ترکیه بیش از ایران است و یا حتی کشورهای تازه استقلال‌یافته که هویت‌شان به صد سال هم نمی‌رسد، درحالی که فقط عمر تهران به بیش از ١٠ هزار سال می‌رسد.

او با اشاره به نقش راهنما در اشتغال‌زایی، گفت: در بعضی از حوزه‌های صنعتی و پتروشیمی باید چندده‌هزار دلار باید خرج کنند تا شغل ایجاد شود اما در گردشگری برای ایجاد شغل به سرمایه اندک نیاز است. متاسفانه غافل شده‌ایم و چسبیده‌ایم به چیزهایی که باید به زحمت از آن‌ها پول درآوریم.

خلیل‌آبادی یادآور شد: در دوره پنجم مدیریت شهری به گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت ویژه داده شده و شورای شهر در برنامه سوم شهرداری که از سال آینده شروع می‌شود، شهرداری را ملزم کرده لایحه‌ ایجاد سازمان گردشگری را ارائه کند. این لایحه قبلا به شورا داده شده بود، اما به توسعه ساختار در شهرداری ایراد گرفتند. ما تلاش می‌کنیم این لایحه در سال ٩٨ تصویب شود.

این عضو شورای شهر تهران به راهنمایان تور توصیه کرد که دانش و انگیزه خود را تقویت کنند و در ادامه گفت: گردشگری رو به پیشرفت است و در سبد خانواده‌ها قرار می‌گیرد. هرچند که گردشگری با کاهش روبه‌رو است ولی اوضاع این‌طور نمی ماند.

دوازدهمین همایش جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی همزمان با روز جهانی راهنمایان با تاکید بر هویت‌بخشی به شغل راهنمای گردشگری، امروز (پنج‌شنبه، دوم اسفندماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 2 اسفند 97، کد مطلب: 97120200954: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین