پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در هفته آینده ۵۰۰ کیلومتر راه در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد از مصوب شدن تمامی ردیف بودجه‌های پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۹۸ در حوزه مسکن و تولید آن خبر داد.

شعارسال: محمد اسلامی در دومین جشنواره نشان تعالی HSE که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز مهندس به جامعه مهندسی کشور گفت: اطمینان دارم که مهندسی کشور که جامعه پر افتخاری است و در چهل سال انقلاب نشان داده که برای استقلال و خودکفایی کشور می توانند اثر بخش باشند و اثر بخشی آن ها موجب شده است تا در بسیاری از رشته‌ها به ترازهای جهانی دست یابیم.

وی افزود: مهندسان ایران در آغاز دهه پنجم جمهوری اسلامی شکوفا و قوی‌تر فعالیت می‌کنند به ویژه ما در حوزه ساخت و ساز ، عمران و ساختمان با برنامه هایی را که دولت دوازدهم اعلام کرده این مهندسان مشارکت قوی تری خواهند داشت تا بتوانیم برنامه های دوسالانه را با رعایت کیفیت و تمامی الزامات مقررات ملی به کمک هم به ثمر برسانیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه نکته مهمی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد سلامت، ایمنی و محیط زیست است اظهار کرد:در بحث به کارگیری مصالح، ابزارها و شرایطی که در محیط کار است نیازمند آن هستیم که مقررات و ضوابط ایمنی قوی تر رعایت شوند که جان انسان ها حفظ شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از ساختمان‌ها به گونه ای باید باشد که سلامت و ایمنی تضمین شده و در کنار آن بحث مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی که به موجب قانون باید سالانه مصرف انرژی کاهش یابد اجرایی شود و به سوی ساختمان های سبز که با حداقل مصرف انرژی عمل می کنند حرکت شود که امید داریم ایران در این حوزه نیز در منطقه پیشتاز باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه سه برنامه برای ایمن سازی راه های کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گفت: در خصوص ایمن‌سازی راه ها نیز سه برنامه به موازات هم در دستور کار صورت گرفته است که یکی از آن ها با مشارکت پلیس و سازمان ذی مدخل در حال پیگیری است که ایمن سازی فیزیکی راه و تعریض و اضافه کردن باند دوم در نقاط پر حادثه یکی از این اقدامات است.

وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری ۵۰۰ کیلومتر راه که شامل نقاط حادثه خیز و باند دوم نیز می‌شود تا پایان هفته آینده خبر داد و افزود: برای ایمن سازی راه ها تلاش شده تا ایجاد تقاطع های ایمن در راه های کشور در دستور کار قرار گیرد همچنین هوشمندسازی و آماده سازی سیستم های پلاک خوان با مشارکت فیزیکی پلیس راه در دستور کار قرار دارد.

وی یکی دیگر از راه های ایمن سازی راه های کشور را استفاده از ظرفیت استانداران برای کاهش سرعت در ۳۰ کیلومتری شهرها دانست و تصریح کرد: در سال گذشته به میزان قابل توجهی راه‌های روستایی آسفالت شده اند و به همان میزان آمارها نشان می دهد که حوادث جاده‌ای نیز در این راه‌ها افزایش یافته به همین خاطر امسال با پلیس راه در کمیسیون ایمنی راه‌ها تفاهم شد تا نظارت بیشتری بر راه های روستایی اعمال شود تا از بروز حوادث ناگوار بخصوص در ایام نوروز جلوگیری به عمل آید.

اسلامی در ادامه گریزی نیز بر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت و ساز مسکن در کشور زد و گفت: طبق تفاهمی که با انجمن انبوه سازان به عمل آمده قرار است که این وزارت خانه با در اختیار گذاشتن زمین و تسهیلات پیش بینی شده در قانون روند ساخت و ساز آن ها را تسهیل کند.

وی از تصویب تمام ردیف بودجه‌های پیش بینی شده مربوط به مسکن و ساخت آن در بودجه سال ۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود:با نقش آفرینی مردم،انبوه سازان و حمایت دولت مطمئنا سال ۹۸ سال رونق ساخت و ساز و تولید مسکن است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی دیگر موارد و قوانین مربوط به تعادل سازی در بازار مسکن از جمله قانون مالیات بر عایدی سرمایه و قراردادهای اجاره در مسیر تصویب در دولت است و در زمان تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازسایت اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار:6اسفند1397 ، کدخبر: 318973: www.dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
0
دیگه از بهره برداری راه هم با داد وبیداد حرف میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین