پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (پنج‌شنبه 9 اسفند) در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور که با عنوان «آمادگی سفرهای نوروزی مدیران کل راهداری سراسر کشور» برگزار شد، ضمن تجلیل از مقام راهدار و خانواده‌های راهداران گفت: لازم است برای افزایش کارایی سازمان راهداری و رضایت‌مندی مردم برخی بایدها و نبایدها رعایت شود.

شعارسال: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم پیش‌بینی وقایع خطرساز برای جلوگیری از آسیب مردم گفت: احداث راه‌های روستایی و فرعی به سازمان راهداری محول می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (پنج‌شنبه 9 اسفند) در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور که با عنوان «آمادگی سفرهای نوروزی مدیران کل راهداری سراسر کشور» برگزار شد، ضمن تجلیل از مقام راهدار و خانواده‌های راهداران گفت: لازم است برای افزایش کارایی سازمان راهداری و رضایت‌مندی مردم برخی بایدها و نبایدها رعایت شود.

وی ادامه داد: اولین نکته این است که نباید خدمات به بهانه اختلاف مرزی استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین راهداری‌ها و شهرداری‌ها از ارائه باز بماند. به عنوان مثال بارها مشاهده شده که بر سر محدودیت ادارات کلاختلاف وجود دارد،همچنین بر اثر اختلاف راهداری‌ها و شهرداری‌ها بر سر حریم شهرها که اکثرا هم حق با راهداری‌هاست کیفیت راه‌های منتهی به شهرها نامطلوب است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این موارد باید تمام شود و سازمان راهداری حتی بیش از وظایف خود به تعمیر و نگهداری از راه‌ها بپردازد؛ چراکه این اختلافات نباید خدمت رسانی به مردم را مختل کند.

اسلامی تکمیل راه‌های احداث شده را وظیفه سازمان راهداری دانست و گفت: اکنون مشاهده می‌شود که شرکت ساخت جاده‌ها را می‌سازد، اما به علت نبود اعتبار، بخشی از آیتم‌ها مانند علائم هشداردهنده را حذف می‌کند. این مساله باعث می‌شود سرمایه‌ای که وارد کار شده از دست برودو با کاهش امکانات رفاهی، تردد برای مردم سخت می‌شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: امسال ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده که ۲۰۰ کیلومتر از آن با تکمیل تمام امکانات وارد مدار شده است و ۵۰۰ کیلومتر دیگر در انتظار تامین امکاناتی نظیر علائم هشدار دهنده و خط کشی است تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی از حصول توافقبین شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خبر داد و گفت: براساس این توافق تکمیل این ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه بر عهده سازمان راهداری قرار دارد.

این مقام مسئول گفت: همین تفکر می‌تواند برای تکمیل تمام پروژه‌های ناقص به کار گرفته شود و اعتبارات صرف شده برای تکمیل این پروژه‌ها در حساب‌های فی‌مابین تسویه شود.

وزیر راه و شهرسازی ایمن‌سازی نقاط پرحادثه را رسالت دیگر سازمان راهداری دانست و گفت: اکنون در جاده‌های فرعی ترافیک زیادی وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن به خاطر استفاده معادن و کامیون‌ها از این راهها است. این اتفاق یعنی انتخاب غیرضروری راه‌های فرعی توسط ماشین‌آلات سنگین باعث شده زندگی مردم مختل شود و جاده‌های فرعی که برای تحمل میزان مشخصی بار طراحی شده است مستهلک شوند.

اسلامی افزود: همین مساله باعث شده تقاضای بسیار زیادی برای احداث باند دوم در راه‌های فرعی وجود داشته باشد که از این سو به علت نبود تقاضای ترافیکی غیرمنطقی است و از سوی دیگر به خاطر کمبود اعتبارات ممکن نیست.

وی رفع این معضل را وظیفه سازمان راهداری دانست و ادامه داد: معاونت‌های حمل ونقل در ادارات کل راهداری باید با نظارت بر استفاده از راه‌های فنی و همچنین مذاکره با معدن‌داران و کامیون‌داران از استفاده غیرضروری ماشین آلات سنگین از راه‌های فرعی جلوگیری کنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم مدیریت خردمند را شامل ۳ عنصر پیشگیری و پیش‌بینی، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و بازخوردگیری و تصحیح دانست و گفت: سازمان راهداری باید با پیش بینی این دست از اتفاقات از آسیب دیدن مردم جلوگیری کند. لازم است با تعامل با بخشداران، فرمانداران و استانداران یک فکر مهندسی صورت گرفته و برنامه‌ریزی شود، بنابراین پیش بینی، پیشگیری و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای باید نصب العین قرار گیرد.

اسلامی ادامه داد: لازم است با تمهیدات معاونت برنامه‌ریزی سازمان راهداری برای موارد گفته شده برنامه تدوین شود و این برنامه ها به صورت شهرستان محور اجرا شود؛ در واقع هر شهرستان باید برنامه خاص خود را داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی به اطمینان و اعتماد خود به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: به همین علت طبق مصوبه جدید احداث راه روستایی و فرعی نیز به سازمان راهداری محول شده است.

وی ادامه داد: این مصوبه در سال جاری ابلاغ خواهد شد و در سال ۹۸ احداث، نگهداری و بهره برداری از راه های فرعی و روستایی به سازمان راهداری سپرده می شود تا یک دستگاه مرجع انجام تمام این کار باشد، بنابراین سال ۹۸ سال شکوفایی و تحول در راه های روستایی خواهد بود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری هشتگ،تاریخ انتشار : 9اسفند 97، کد خبر462712323540940802 :www.8tag.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین