پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۲۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی و تنظیم بازار خبر داد.

شعارسال:محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ورود تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی و تنظیم بازار گفت: 27 بهمن ماه سال جاری تفاهمنامه‌ای میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون ایران و شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد توزیع اقلام اساسی در شبکه‌های تعاونی کشور هرچه سریعتر آغاز شود.

وی درباره این تفاهم‌نامه گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی حاکم بر کشور، در راستای تنظیم بازار شب عید و کنترل قیمت‌ها، با امضای این تفاهمنامه مقرر شد تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی ورود کنند.

کبیری بیان کرد: با توجه به استراتژی وزارت جهاد کشاورزی و به‌تبع آن شرکت بازرگانی دولتی ایران در استفاده از شبکه‌های توزیع کارآمد و سراسری با هدف دسترسی سریع و بدون واسطه مصرف کنندگان نهایی به کالاهای اساسی مشمول تنظیم بازار و نیز استفاده از ظرفیت بالای بخش تعاون و تجارب موفق پیشین این بخش در توزیع کالاهای اساسی این تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی به‌نمایندگی شرکت مادرتخصصی دولتی ایران، معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

وی اظهار داشت: موضوع این تفاهم‌نامه فروش و توزیع ذخایر راهبردی برنج، روغن و شکر در شبکه‌های توزیع تعاونی با مدیریت اتاق تعاون ایران و نظات کارگروه تنظیم بازار و وزارت تعاون است که بر اساس قانون و مفاد تفاهم‌نامه مقرر شده است اتاق تعاون ایران روند کار را به‌صورت ماهانه به معاونت تعاون گزارش دهد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ضوابط اجرایی این تفاهم‌نامه افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، زمان و مقادیر تخصیصی اقلام از طریق شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران تعیین و اعلام خواهد شد. همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران مجاز است مقادیر تحویل کالا را با توجه به شرایط غیرقابل پیش‌بینی تغییر دهد.

کبیری با اشاره به میزان و نوع کالاهای مورد نظر برای توزیع در ایام پایانی سال 97 گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است 30هزار تن برنج تایلندی وارداتی توزیع شود که 15هزار تن آن در ایام پایانی سال و 15هزار تن در ایام ماه مبارک رمضان در سال 98 توزیع خواهد شد. علاوه بر برنج مقرر شده است 10هزار تن شکر سفید در کیسه‌های 50کیلویی و 10هزار تن انواع روغن خام میان مردم برای کنترل بازار توزیع شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روش پرداخت بهای کالا گفت: بهای کالا مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار خواهد بود که بر اساس این مصوبه برای توزیع اقلام در پایان سال 97، تهیه و ارایه ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط با سررسید چهارماهه ضروری خواهد بود؛ همچنین برای توزیع اقلام طرح ضیافت سال 98 نیز تهیه شده و ارایه ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط با سررسید شش‌ماهه ضروری است.

کبیری در پایان درباره قیمت فروش اقلام گفت: بر اساس این تفاهمنامه قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی هومالی 52000 ریال، هر کیلوگرم برنج تایلندی رده (ب) 40000 ریال و هر کیلوگرم شکر سفید 30000 ریال تحویل اتاق تعاون ایران خواهد شد. قیمت روغن خام نیز بر اساس نرخ‌های اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به‌زودی اعلام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار12 اسفند 97، کدخبر: 1959520، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
باز هم همه چی کوپنی میشه مث بچگی ها مون از برکات کلید دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین