پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی را می توان یکی از مهمترین حوزه های راهبردی و مورد تاکید شرکت های بزرگ، همانند بانک ها بر شمرد. به گونه ای که موفقیت یا عدم موفقیت در این حوزه، می تواند بسترساز تعالی و یا شکست شرکت شود. در خصوص بانک پاسارگاد ، یکی از رویکردهای استراتژیک بانک در برنامه های توسعه داخلی، جانشین پروری و تامین سرمایه انسانی از ظرفیت های داخلی است.
شعار سال: یکی از مهمترین رویکردهای مورد استفاده توسط بانک پاسارگاد در توسعه منابع انسانی، جانشین پروری و تامین سرمایه انسانی از ظرفیت های داخلی است. این رویکرد منطبق با راهبرد جانشین پروری و بهبود نظام شایسته گزینی بر مبنای تداوم عدالت است و با رویکرد آموزش به منظور اولویت بخشی و ارتقای مهارت های تخصصی و عمومی همکاران در راستای جانشین پروری و رویکرد انتصابات به منظور ارتقا براساس مدل شایستگی بر مبنای عدالت سازمانی مرتبط می باشد .
از ابتدای فعالیت بانک با توجه به دیدگاه موسسان، به منظور پرورش مدیران جوان، استراتژی جانشین پروری به طور جدی پیگیری شده است و به همین منظور مدل شایستگی بانک پاسارگاد با استفاده از نظر خبرگان، طراحی و تدوین شده است. براساس این رویکرد همکاران برای دستیابی به شایستگی های مورد نظر آموزش دیده و در جایگاه های سازمانی مختلف به کسب تجربه می پردازند. نهایتا هر یک از همکاران بانک می توانند براساس معیارهایی چون تجربه، ارزشیابی عملکرد، رضایت مسئول مستقیم. حداقل نمره تعیین شده برای آزمون جامع و از طریق مصاحبه تخصصی ارتقا می یابند.

توسعه مهارت و شایستگی کارکنان در بانک پاسارگاد
 
برخی شواهد در خصوص استفاده از نظام شایستگی ها در فرایندهای منابع انسانی


توسعه مهارت و شایستگی کارکنان در بانک پاسارگاد
مدل شایستگی


همزمان با تکمیل و توسعه مدیریت های مختلف بانک، شکل گیری ساختار سازمانی و تدوین طرح طبقه بندی مشاغل، فعالیت های آموزشی در مسیر تکامل و طراحی مجدد قرار گرفت. به نحوی که در اولین قدم در جهت تکامل چرخه آموزش منطبق با استانداردهای آموزشی بین المللی، در سال ۱۳۹۱ بانک پاسارگاد به عنوان اولین بانک کشور موفق به کسب گواهینامه استاندارد ISO۱۰۰۱۵ شد. براساس فرایندهای تعریف شده در این استاندارد آموزشی که شامل: نیازسنجی ، طراحی و برنامه ریزی، اجرا و اثربخشی است به منظور ارزیابی و کنترل انجام صحیح هر یک از مراحل فوق با استفاده از فرایند پنجم «پایش»، شاخص های کلیدی تعریف شده برای هر یک از آنها به طور مرتب و مستمر هر شش ماه یکبار مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت مشاهده عدم انطباق، نسبت به انجام اقدام اصلاحی متناسب با فرایند مزبور عمل می شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کتاب گزارش مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: