پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
نظام تعالی سازمانی بانک پاسارگاد، رویکردی بنیادین و راهبردی برای تضمین حصول اطمینان از رشد پایدار، مستمر و متوازن بانک و نیز فراهم نمودن زمینه حضور در عرصه رقابت جهانی است چرا که مضمون و مفاهیم ارائه شده در مدل تعالی سازمانی، همان تجربه های موفق و رویکردهای سازمان های برتر جهانی است. تدوین چشم انداز، تعیین اهداف راهبردی و مشخص نمودن راهبردهای تحقق آن اهداف و اشاعه و ترویج آنها در تمامی سطوح سازمانی ستاد و شعبه ها، جهت ایجاد درک مشترک و جمعی از برنامه ها و نقش یکایک افراد در پیشبرد آنها، سازماندهی مناسب برای گسترش دارایی های نامشهود و همچنین تغییر باورها، اندیشه ها، دیدگاه ها و قابلیت های راهبری و مدیریتی از جمله موضوعات مورد توجه در این زمینه است.
شعار سال: با این نگاه، استقرار و نهادینه سازی نظام تعالی سازمانی بر مبنای مدل جایزه ملی تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۹ که به عنوان «سال آغاز پرواز» نامیده شد، با نگاهی مبتنی بر آینده پژوهی و در چارچوب رویکردی دوراندیشانه در دستور کار همه ارکان بانک قرار گرفته و با جدیت هرچه تمام تر ادامه یافته است. بر این اساس هدف اصلی این اقدام راهبردی، تثبيت روند شتابان رشد و توسعه بانک در عرصه های مختلف تخصصی و اراده معطوف به تضمین تداوم و ارتقاء موفقیت های ارزشمند کسب شده می باشد.

الف) نظام تعالی سازمانی، بستر توسعه بانک

ویژگی های خاص مدل جایزه ملی تعالی سازمانی از جمله دیدگاه نظام مند قوی، توجه دقیق به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و توجه جدی به نتیجه گرایی، موجب گردیده این مدل از عمومیت و استقبال بیشتری در سطح جهان برخوردار گردد و به عنوان یکی از موثرترین و موفق ترین مدل های کاربردی سرآمدی شناخته شود. همچنین از آنجا که نظام تعالی سازمانی، اشتراکات و مشابهت های فراوانی با فرهنگ ویژه پاسارگادی، استراتژی های اصلی بانک و رویکرد مدیریتی حاکم بر آن دارد و می تواند در مسیر پیشتازی بانک موثر باشد و تحقق هدفها را تسریع نماید، به عنوان مدل مناسب برای استقرار در بانک انتخاب و به کار گرفته شده و فراتر از آن، نظام تعالی سازمانی به عنوان «بستر توسعه متوازن» بانک تعیین گردیده و مبنای عمل همه واحدهای سازمانی قرار دارد، تا بتواند برای سهامداران، مشتریان و جامعه تولید ارزش کند.

ب) وجوه اصلی نظام تعالی سازمانی بانک پاسارگاد

 با عنایت به نگاه مدیریت عالی بانک و انتظارات و تاکیدات ایشان، نظام تعالی سازمانی برخوردار از ابعادی گسترده و متنوع است و هر بخش آن برکات، کامیابی ها و دستاوردهای بسیاری را به ارمغان آورده است. برخی از مهمترین وجوه اصلی نظام سرآمدی بانک عبارتست از:

نظام تعالی سازمانی بانک پاسارگاد

مدیریت دانش

با عنایت به اهداف راهبردی بانک پاسارگاد در حوزه مدیریت دانش و ایجاد یک سازمان یادگیرنده تندآموز در کشور، برنامه های متنوع و گوناگونی در حوزه آموزش، خلاقیت و نوآوری و انتقال معلومات و تجارب همکاران فرهیخته به همکاران جوان به اجرا در آمده است و برای ارزیابی بیرونی میزان موفقیت برنامه های اجرا شده و شناسایی زمینه هایی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بانک پاسارگاد از نخستین دوره راه اندازی جایزه سازمان دانشی برتر (MAKE) در ایران در این ارزیابی نیز شرکت نموده است. از جمله افتخارات بانک پاسارگاد، دستیابی به جایگاه ارزشمند یکی از ۳ سازمان دانشی برتر ایران در سالهای ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۵ می باشد. قابل ذکر است که در تمام این سال ها، بانک پاسارگاد به عنوان یکی از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در جشنواره آسیایی این ارزیابیها حضور یافته است. علاوه بر این به عنوان افتخاری منحصر به فرد در کشور بر اساس اجماع Iran MAKE Award Expert Panel، عنوان رهبر برتر سازمان دانشی ایران Iran Most Admired Knowledge Leader به واسطه «توسعه و تحقق سبک مدیریتی پیش برنده در زمینه تولید و کسب دانش و نیز تسهیم و به کارگیری آن به مدیرعامل محترم و فرهیخته بانک اعطا گردید. نکته مهم آنکه هيچ سازمان و مدیر ارشد دیگری در کشور تاکنون به این عنوان دست نیافته است. هم چنین بانک پاسارگاد بر اساس ارزیابی بنیاد جهانی سازمان دانشی برتر (Make) در سال ۲۰۱۷ موفق شد، رتبه دوم آسیا را در محور رهبری دانش محور سازمانی از آن خود کند. بر اساس بررسی های صورت گرفته، عملکرد بانک پاسارگاد به ویژه در ۲ محور از محورهای هشت گانه الگوی جهانی (Make) بسیار موفق ارزیابی شد. به طوری که در محور رهبری دانش محور سازمانی، بانک پاسارگاد موفق به کسب رتبه دوم آسیا و در محور خلق ارزش از دانش مشتریان موفق به کسب رتبه چهارم آسیا شد و در مجموع محورهای هشت گانه Make، با اختلاف بسیار ناچیز با سایر سازمان های دانشی برتر قاره نظیرToyota Tata ، LG ، Samsungو Beijing Capital موفق به کسب جایگاه بیستم آسیا شد.

تعالی سرمایه انسانی

 با عنایت به رویکردهای مدیریت عالی بانک در حوزه سرمایه انسانی و اهمیت این موضوع در بانک پاسارگاد و فعالیتها و اقدامات گسترده انجام شده در این زمینه، با هدف دستیابی به موفقیت پایدار و قرار گرفتن در مسیر تعالی، بانک پاسارگاد در پنجمین دوره جایزه تعالی منابع انسانی شرکت نمود و در نخستین سال حضور با اقتدار تمام در میان سازمانهای متقاضی، تنها سازمانی بود که موفق به اخذ بالاترین سطح جایزه، یعنی نشان برنز ۳ ستاره تعالی منابع انسانی گردید و رتبه نخست و نشان برنز ۴ ستاره را به عنوان سرآمدترین سازمان ایرانی در ششمین دوره جایزه ملی تعالی منابع انسانی کسب نمود.

نظام ارتقای بهره وری

 با عنایت به اهداف کلان و راهبردهای بانک، موضوع افزایش بهره وری به عنوان یکی از اهداف راهبردی بانک انتخاب و در دستور کار قرار گرفته است. این انتخاب نشان از عمق نگاه راهبردی، دوراندیشی و اشراف کامل و دقیق به تحولات اقتصادی و مدیریتی و همچنین نیازهای سازمانی بانک هزاره سوم دارد و علاوه بر اینکه موجب توجه بیشتر همگانی به مقوله بهره وری در سطح بانک می گردد و مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده در این زمینه را شتاب می بخشد، بستر دیگری را برای ایده پردازی و دریافت نظرات همکاران برای هم اندیشی در خصوص راهکارهای ارتقای بهره وری و کیفیت فراهم آورده است. ارتقاء مستمر بهره وری همواره به عنوان یکی از راهبردهای مهم بانک در بخش های مختلف تخصصی، مدنظر بوده است. به عنوان نمونه بانک در جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴ در طول شش سال متوالی به عنوان یکی از سازمان های برتر کشور برنده تندیس گردید و بر این اساس در مراسم بزرگداشت روز ملی بهره وری، مدیرعامل محترم بانک به عنوان چهره ملی برتر بهره وری سال ۱۳۹۲ مورد تجلیل قرار گرفت. شایان ذکر است در چارچوب پیاده سازی سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی، بانک پاسارگاد در سال ۱۳۹۵ به تشخیص ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و سازمان ملی بهره وری، به عنوان یکی از ده سازمان بهره ور کشور معرفی گردید و پروژه بزرگی را در این زمینه در دست همکاری دارد.

مدیریت سلامت اداری

«بانک پاسارگاد» به عنوان بانکی که خود را متعلق به «هزاره سوم» می داند، اقدامات و فعالیت های گسترده ای را در زمینه ایجاد حداکثر سلامت اداری با مفهومی بسیار عمیق و راهبردی سامان داده و به منصه ظهور رسانده است. نتایج و بازخوردهای به دست آمده در بخش های مختلف تخصصی به ویژه رضایت بالای همکاران، خشنودی و علاقه مندی مثال زدنی مشتریان و سهامداران، فرهنگ سازمانی ویژه، میزان نوآوری و خلاقیت و بهبود سازمانی در حوزه های مختلف تخصصی، ایجاد چرخه یادگیری و تجربه اندوزی از عملکرد بانک و ... نیز نشان از میزان قابل توجهی از موفقیت و کامیابی بانک در این عرصه است. بانک پاسارگاد از سال ۱۳۹۰ به صورت مستمر در جایزه ملی مدیریت سلامت اداری که به مسئولیت ستادی به ریاست وزارت دادگستری و با مشارکت حوزه های مختلف تخصصی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می گردد، شرکت نموده و در تمامی دوره ها موفق به کسب بالاترین سطح ارزیابی جایزه مزبور گردیده است.

نوآوری و خلاقیت

 بانک پاسارگاد، به عنوان یکی از موفق ترین و پیشروترین مؤسسات اقتصادی کشور، همواره توجه ویژه ای به امر تحقیق و توسعه ابراز داشته و به همین دلیل است که بیشترین ابداعات و نوآوری ها در صنعت بانکداری کشور از طریق بانک پاسارگاد مطرح و ارائه گردیده است. هم اکنون نوآوری و خلاقیت به عنوان یکی از مزیت های نسبی بانک تثبیت شده است. از جمله افتخارات کسب شده در این زمینه، دریافت گواهینامه و نشان بین المللی نوآوری درجه یک (الماس) ۵۰۰۲ IUI از سوی اتحادیه بین المللی اختراعات و نوآوری های صنعتی در خصوص بانکداری مجازی در سال ۲۰۱۱ و دریافت لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی سال ۱۳۹۵ در جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی به دلیل ارائه سامانه بانکداری همراه نسخه ویژه ساعت های هوشمند می باشد. علاوه بر این می توان به BI ، Core Banking و در حوزه محصولات و خدمات به بانکداری مجازی، موبایل بانک، برنامه بانکداری اجتماعی (ویپاد)، کیف پول الکترونیکی آفلاین پاسارگاد (کیپاد) و ... نیز اشاره نمود.

مسئولیت های اجتماعی

 ایده «سازمان مسئول و متعهد» از هنگام ایده پردازی و شکل گیری توسط راهبران فکری بانک، از ابعاد مختلف موضوع مورد توجه جدی قرار داشته و هدف ها و برنامه های بانک در این راستا تنظیم و عملیاتی شده است و خوشبختانه در سایه الطاف بیکران الهی، توفیقات ارزشمند و متعددی در این زمینه حاصل گردیده است. با این رویکرد، موضوع تنظیم و انتشار عمومی این دست آوردها با هدف مستندسازی و ثبت تجارب حاصله و همچنین کمک به گسترش و فراگیری بیش از پیش این ایده در کشور مطرح و با جدیت پیگیری گردید. برای این منظور، مطالعه تطبیقی مناسبی از انواع مدل های معتبر و مورد اقبال جهانی و نیز گزارش های تهیه شده توسط سازمان های بزرگ بین المللی انجام گرفت و بر اساس رویکرد مدیریتی بانک و نیز ماهیت فعالیت های بانکی، مدل ویژه بانک پاسارگاد طراحی و برنامه های مختلف در چارچوب آن سازماندهی مجدد گردید و نهایتا بانک پاسارگاد تنها سازمان ایرانی است که اقدام به انتشار گزارش مسئولیت های اجتماعی به زبان های فارسی و انگلیسی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نموده و در دسترس همه ذینفعان و علاقمندان قرار داده است. هم چنین بانک پاسارگاد موفق شد در نخستین همایش مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی در سال ۱۳۹۵، به عنوان یکی از سازمان های دارای تجربه برتر در زمینه مسئولیت های اجتماعی معرفی و مورد تقدیر قرار گیرد.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال برگرفته از کتاب گزارش مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد
اخبار مرتبط
برچسب ها: بانک پاسارگاد ، نظام تعالی سازمانی ، نظام تعالی سازمانی بانک پاسارگاد ، توسعه بانک ، توسعه بانک پاسارگاد ، مدیریت دانش ، مدیریت دانش بانک پاسارگاد ، اهداف راهبردی بانک پاسارگاد ، ایجاد یک سازمان یادگیرنده ، تعالی سرمایه انسانی ، تعالی سرمایه انسانی در بانک پاسارگاد ، نظام ارتقای بهره وری ، نظام ارتقای بهره وری در بانک پاسارگاد ، مدیریت سلامت اداری ، مدیریت سلامت اداری در بانک پاسارگاد ، تدوین چشم انداز ، تدوین چشم انداز بانک پاسارگاد ، چشم انداز بانک پاسارگاد ، دکتر قاسمی ، دکتر مجید قاسمی ، قاسمی پاسارگاد ، نوآوری و خلاقیت ، نوآوری و خلاقیت در بانک پاسارگاد ، مسئولیت های اجتماعی ، مسئولیت های اجتماعی بانک پاسارگاد ، مسئولیت های اجتماعی در بانک پاسارگاد ، سازمان مسئول و متعهد ، ایده سازمان مسئول و متعهد در بانک پاسارگاد ، خدمات به بانکداری مجازی ، برنامه بانکداری اجتماعی ، ویپاد ، کیف پول الکترونیکی آفلاین پاسارگاد ، کیپاد
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین