پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
بارش‌های شدید باران، سیلاب و طغیان برخی رودخانه‌ها در برخی از استان‌های کشور در نخستین روز‌های بهار حوادث تلخی را رقم زد، مسئولان برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیل زده در استان‌های مختلف به پای کار آمدند. قوه قضاییه نیز با حضور در مناطق سیل زده دستورات قاطع در رابطه با هرگونه قصور احتمالی را صادر کرد.آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه پس از وقوع سیل با صدور پیامی، به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد که ضمن حضور فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد مختلف حادثه و روند امدادرسانی را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد. 18 فرودین ماه سال جاری رئیس قوه قضاییه به منظور اطلاع از روند امدادرسانی به سیل زدگان وارد استان گلستان شد و از روستای میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت امدادرسانی و مشکلات سیل زدگان قرار گرفت.

شعار سال: بارش‌های شدید باران، سیلاب و طغیان برخی رودخانه‌ها در برخی از استان‌های کشور در نخستین روز‌های بهار ، مسئولان را برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیل زده در استان‌های مختلف به پای کار آورد. مقامات قوه قضاییه نیز با عزمی راسخ با حضور در مناطق سیل زده برای امداد رسانی بهتر و پیشگیری از حوادث احتمالی دستورات قاطعی را صادر کردند.

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه پس از وقوع سیل با صدور پیامی، به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد که ضمن حضور فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد مختلف حادثه و روند امدادرسانی را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد.

18 فرودین ماه سال جاری رئیس قوه قضاییه به منظور اطلاع از روند امدادرسانی به سیل زدگان وارد استان گلستان شد و از روستای میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت امدادرسانی و مشکلات سیل زدگان قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان گلستان با اشاره به لزوم آسیب شناسی سیل اخیر گفت: آسیب‌ها با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، مردم عزیز و تشکل‌های مردمیِ دغدغه‌مند بررسی شود.

آیت الله رئیسی که در نخستین سفر استانی خود و به منظور اطلاع از وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان به استان گلستان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برنامه‌های سفر استانی، اولین سفر استانی خود را استان گلستان انتخاب کردیم و بعد از حضور در مشهد مقدس و تشرف به بارگاه حضرت رضا (ع)، حضور در جمع مردم استان گلستان و مدیران خدمتگزار و همکاران عزیز قضایی در این استان به ویژه با حوادثی که اخیرا داشتیم، مغتنم است.

وی هدف از این دیدار را بازدید از مناطق سیل زده، بررسی اقدامات انجام شده و کار‌هایی که بعد از این انجام می‌شود عنوان کرد و افزود: مهمترین اقدام، آسیب شناسی است و باید آسیب‌ها را با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، مردم عزیز و تشکل‌های مردمی دغدغه‌مند در این حوزه بررسی کنیم.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که حوادثی مشابه سیل اخیر در کشور و استان گلستان نداشته باشیم و خاطرنشان کرد: نزول باران از برکات الهی و آسمانی است و اگر از این نعمت الهی درست استفاده نشود، طبیعتا به یک مشکل تبدیل می‌شود.

آیت الله رئیسی در ادامه سفر به استان گلستان در بازدید از روستای سیل زده میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا با حضور در جمع مردم گفت: حضور نیرو‌های جهادی، نظامی، بسیجی، سپاهی و نیرو‌های مردمی، نیرو‌های دولت و واقعا حضور همگان یک حضور بسیار ارزشمندی را نشان داد و علیرغم تلخی‌هایی که سیل ایجاد کرد وحدت و یکپارچگی همه گویش‌ها در این منطقه و در کنار هم اعم از سنی و شیعه و عزیزانی که از مناطق مختلف برای کمک به اینجا آمدند، زیبایی آفرید.

اقدامات دستگاه قضایی در رابطه با سیل اخیر در کشور / از بازدید رئیس قوه قضاییه از مناطق سیل زده تا رسیدگی خارج  از نوبت به حل مشکلات سیل زدگان

وی با بیان اینکه هدف بنده عرض سلام به شما مردم عزیز منطقه و به ویژه جوانان منطقه بود که در این مدت بسیار زحمت کشیدید، گفت: نه هر روز بلکه هر ساعت موضوع را دنبال می‌کردم و نکته مهم این است که امروز با حضور شما پیگیری‌ها را انجام دهیم.

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه پس از اینکه از محله کل آباد آق قلا بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت امدادرسانی و مشکلات سیل زدگان قرار گرفت، با عبدالرزاق آخوند رهبر، امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه قضا پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آق قلا و روستای سیل زده میرزاعلی یلقی به گرگان رفت و با آیت الله نورمفیدی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

سازمان بازرسی در پیگیری موضوع سیل اخیر نقش بسیار مهمی دارد/ احساس عدالت و امنیت مبتنی بر سخنرانی و بخشنامه نیست باید در میدان عمل اتفاق بیفتد

آیت الله رئیسی در جمع مسئولان قضایی و کارکنان دادگستری گلستان با بیان اینکه احساس عدالت و امنیت مبتنی بر سخنرانی و بخشنامه نیست، گفت: این احساس باید در اجرا و در میدان اتفاق بیفتد و ببینند در عمل کاری واقع شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل زده تاکید کرد که در حوزه آسیب شناسی یک اقدام موثر و واقعی صورت گیرد تا دیگر شاهد وقوع حوادث مشابه در کشور نباشیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به ماموریت و مسئولیت در دستگاه قضایی گفت: ما در جهت امنیت، اعتماد سازی و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی می‌توانیم نقش زیادی داشته باشیم. بسیار مهم است که مردم به دستگاه قضایی به عنوان یک ملجاء نگاه کنند و اگر در هر کجای استان حقی از کسی ضایع می‌شود آن فرد با اطمینان بگوید من به دادگستری مراجعه میکنم و می‌دانم حتما حقم داده خواهد شد. البته این امر باید در عمل به مردم نشان داده شود که ما در ابطال باطل رسیدگی سریع به پرونده‌ها و احقاق حق مصمم هستیم.

بدون رعایت هیچگونه خط قرمزی باید با تخلفات مرتبط با سیل اخیر برخورد شود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در رابطه با موضوع امداد و نجات در سیل اخیر واقعا صمیمانه باید شاکر خداوند متعال باشیم، گفت: گاهی برخی از ترک فعل‌ها ممکن است مورد سئوال قرار نگیرد؛ اما خسارت‌های بسیاری را بوجود آورد.

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به تاکیدات قانونی و روشن بودن وظایف دستگاه‌ها در این زمینه، افزود: دستگاه‌ها در این رابطه مسئولیت دارند و البته آن‌ها مشکلاتی از قبیل مسائل زیست محیطی را مطرح می‌کنند؛ لذا ضروری است سازمان محیط زیست به عنوان مرجع قانونی راهکار‌ها را بررسی کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مطابق گزارش واصله، مسئله لایروبی در برخی از استان‌ها یک مسئله ضروری و وظیفه‌ای روشن و مشخص است که باید انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان در وزارت نیرو در بخش مدیریت آب در برخی استانها با مشکلی مواجه هستند، آن را با استانداران مطرح کنند و جلسات مشترک برگزار نمایند تا مشکل رفع و با انجام لایروبی، مسیل‌ها باز شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها علیرغم ممنوعیت قانونی، بیان داشت: ساخت و ساز در بستر رودخانه ممنوع است و وقتی بستر رودخانه ساخته شود، به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌گردد؛ لذا باید همگان به قوانین پایبند باشند و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

اقدامات دستگاه قضایی در رابطه با سیل اخیر در کشور / از بازدید رئیس قوه قضاییه از مناطق سیل زده تا رسیدگی خارج  از نوبت به حل مشکلات سیل زدگان

دیدار با خانواده یکی از جانباختگان حادثه واژگونی قایق در گیمشان از دیگر برنامه های رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان بود ، آیت الله رئیسی با حضور در جمع خانواده یکى از جانباختگان حادثه واژگونى قایق در گمیشان اظهار کرد: از طرفى باید به شما بخاطر فقدان یک نیروى کارآمد تسلیت گفت و از طرفى باید بخاطر اینکه ایشان حاضر شدند از جان خود براى نجات دیگران بگذرند تبریک گفت.

لایروبى و رسوب زدایى از ناحیه دستگاه‌های مربوطه که قانون آن‌ها را موظف کرده، دنبال شود

آیت الله رئیسى رئیس قوه قضاییه هنگام ترک استان گلستان در فرودگاه و در جمع خبرنگاران بیان کرد: اول از همه باید از مقام معظم رهبرى بخاطر توجهشان به مردم آسیب دیده تشکر و تقدیر کنم لکن باید اقداماتى انجام شود که این تهدیدات تبدیل به فرصت شود و هیچ زمان دغدغه اى از این نزولات آسمانى نداشته باشیم و ما این موضوع را از سازمان بازرسى کل کشور خواستیم و از عزیزان در بخش هاى قضایى مى خواهم که مساله اجراى دقیق قانون را پیگیرى کنند.


با هرگونه قصور احتمالی در هر پست و جایگاهی قطعا برخورد خواهد شد

در پی ماموریت رئیس قوه قضاییه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور به منظور نظارت و ارزیابی ابعاد مختلف حادثه و روند امدادرسانی مناطق سیل زده ، قاضی سراج در 4 فروردین ماه دربازدید از مناطق سیل زده آق قلا گفت: با هرگونه قصور احتمالی در هر پست و جایگاهی قطعا برخورد خواهد شد .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه افزود: دو گروه و هیات های بازرسی در دو استان گلستان و مازندران مستقر و در حال بررسی هستند.

بی توجهی مراجع ذیصلاح به ۵ گزارش سازمان بازرسی در رابطه با سیل

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید میدانی ازمناطق سیل زده استان گلستان گفت: به مردم عزیزمان قول می‌دهیم که اگر قصور و تقصیری دراین رابطه وجود داشته باشد قطعا رسیدگی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خانه‌ها در محاصره آب قرار گرفته است و مردم نمی‌توانند از منازلشان خارج شوند، از نیرو‌های بسیج، سپاه، ارتش و ناجا قدردانی کرد و افزود: نیرو‌های مسلح امکانات خوبی را برای مردم فراهم کرده و کمک‌های اولیه در اختیار افراد سیل زده قرار گرفته است.
بیشتربخوانید
اقدامات دستگاه قضایی در رابطه با سیل اخیر در کشور / از بازدید رئیس قوه قضاییه از مناطق سیل زده تا رسیدگی خارج  از نوبت به حل مشکلات سیل زدگان

قاضی ناصر سراج در ادامه سفر به استان گلستان در محل اسکان مردم سیل زده شهرستان آق قلا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

حضور دادستان مرکز استان گلستان در مناطق سیل زده

در 3 فروردین ماه ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان ضمن حضور در مناطق سیل زده به شهروندان در خصوص سوءاستفاده افراد سودجو برای کلاهبرداری از مردم تحت عنوان جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان هشدار داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا سیدحسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان ضمن بازدید از مناظق سیل زده استان گلستان به صورت چهره به چهره به بررسی مشکلات سیل زدگان پرداخت.

وی بر برگزاری جلسات ستاد بحران دو شهرستان سیل زده استان گلستان با حضور مدیران در میان مردم تاکید کرد و به تشریح لزوم واحد بودن مدیریت بحران در استان گلستان پرداخت.

بارش‌های شدید باران، سیلاب و طغیان برخی رودخانه‌ها در برخی از استان‌های کشور در نخستین روز‌های بهار حوادث تلخی را رقم زد، مسئولان برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیل زده در استان‌های مختلف به پای کار آمدند. قوه قضاییه نیز با حضور در مناطق سیل زده دستورات قاطع در رابطه با هرگونه قصور احتمالی را صادر کرد.

قاضی ناصر سراج در ادامه ماموریت خود در شهر شیراز از پارکینگ خودرو‌های حادثه دیده در سیل اخیر این شهر بازدید کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از پارکینگ خودرو‌های حادثه دیده در سیل اخیر شیراز با کارشناسان بیمه و دادگستری که به ارزیابی خسارت‌های وارده می‌پرداختند، گفت‌وگو کرد و این کارشناسان، گزارشی از روند اقدامات و تعیین خسارات ارائه کردند.

رسیدگی خارج از نوبت و ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات سیل زدگان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با تاکید بر رسیدگی خارج از نوبت و به صورت ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات سیل زدگان، گفت: برنامه ریزی لازم برای جبران خسارت به منازل سیل زدگان به صورت وام یا کمک بلاعوض توسط دولت صورت گرفته است.

علی صالحی در تشریح آخرین اقدامات دستگاه قضا در رابطه با حادثه سیل شیراز با اشاره به حل مشکلات خسارت دیدگان بیان داشت: بررسی‌های کارشناسی برای ۲۱۰ خودرو خسارت دیده در این حادثه به اتمام رسیده و رایزنی‌های لازم انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ضمن تاکید بر اجرای مصوبه دولت مبنی بر حمایت از سیل زدگان ادامه داد: نمایندگان ما در بیمارستان‌ها برای پرداخت هزینه‌ها و کمک به خانواده حادثه دیدگان مستقر هستند.

صالحی بیان کرد: هماهنگی لازم با بیمه‌ها انجام شده تا هزینه خوررو‌های مشمول بیمه پرداخت شود و در مورد مابقی خودرو‌هایی که شامل بیمه نیستند توسط دولت در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر رسیدگی خارج از نوبت و به صورت ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات سیل زدگان افزود: برنامه ریزی لازم برای جبران خسارت به منازل سیل زدگان به صورت وام یا کمک بلاعوض توسط دولت صورت گرفته است.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه رسیدگی های قضایی از احضار تعدادی از مقصران احتمالی در حادثه سیل شیراز خبرداد.

بازدید قاضی سراج از مناطق سیل‌خیز تهران / گوشزد تذکرات لازم به مدیران شهرداری جهت پیشگیری از وقوع سیل احتمالی در تهران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در مناطق سیل‌خیز تهران، از نزدیک در جریان اقدامات پیشگیرانه شهرداری تهران برای جلوگیری از وقوع سیل احتمالی قرار گرفت.


اقدامات دستگاه قضایی در رابطه با سیل اخیر در کشور / از بازدید رئیس قوه قضاییه از مناطق سیل زده تا رسیدگی خارج  از نوبت به حل مشکلات سیل زدگان
قاضی سراج در 18 فروردین ماه با حضور در مرکز کنترل ترافیک تهران (ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران) و مشاهده تصاویر برخط مناطق پر ریسک در سطح شهر، وضعیت معابر، کانال‌ها و رود دره‌ها را بررسی کرد.

قاضی سراج به همراه هیئتی از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور 21 فروردین ماه از سد لتیان بازدید و اظهار کرد : همه در برابر اعمال و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم، باید پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به نقش عامل انسانی در خسارت سیل گفت: متأسفانه خطا و عامل انسانی در حجم خسارت سیل خیلی زیاد بوده است. از جمله آن می‌توان به از بین بردن مسیل‌ها، آبخیزدارها، آبخوان‌ها و پوشش گیاهی اشاره کرد. درصورتی‌که در بارندگی‌های شدید، قسمت اعظم آب توسط این نواحی گرفته می‌شود و مقدار کمی که جریان پیدا می‌کند، خطری برای ساکنین روستا‌ها و شهر‌ها ندارد.

ارائه تسهیلات ویژه به محبوسان غیرعمد مناطق سیل‌زده

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در راستای حمایت از مردم مناطق سیل زده موضوع ارایه تسهیلات ویژه به زندانیان جرایم غیرعمد ۵ استان مورد موافقت اعضای هیات مدیره ستاد دیه قرار گرفت.

سید اسدالله جولایی گفت: ستاد دیه مجموعه‌ای مردمی است که رسالت آن با اعتبار دریافتی از جانب خیرین بر رفع مشکل افرادی معطوف است که ناخواسته راهی حبس گردیده و در ادامه به دلیل نداشتن پشتوانه مالی ماه‌ها و بعضا سال‌ها در زندان حبس می‌شوند.

وی ادامه داد: دریافت اخبار تلخ حاکم در برخی شهر‌ها و روستا‌ها بر آن داشت تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مصائب خانواده‌هایی که در کنار معضل سیلاب به دلایلی، چون بدهی مالی (غیرکلاهبرداری) بستگان آن‌ها گرفتار حبس شده تسهیلات ویژه و فوری قائل شویم.

جولایی افزود: برای همین منظور با هماهنگی صورت گرفته ضمن مشارکت حداکثری در امر امدادرسانی، نمایندگی ستاد دیه در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و فارس موظف شدند ضمن شناسایی محبوسان واجد شرایط، صرف نظر از قیود مندرج در شیوه‌نامه‌های پرداخت تسهیلات نسبت به آزادی محکومان اقدام کنند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: درگیری اقارب نسبی و سببی درجه اول این دسته از زندانیان در امر مقابله با بحران ناشی از سیل و همچنین تایید ستاد مدیریت بحران تنها شروط بهره‌مندی از این امکان تعریف شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان تاریخ انتشار 22فروردین 98، کد خبر: 508919، www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین