پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
هدایت الله خادمی عضو کمسیون انرژی معتقد است تیم جدید وزارت نفت نمی‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند زیرا این مدیران در تهران هستند اما حقوقشان با ارز‌های خارجی محاسبه می‌شود.

شعارسال: در نوامبر ۲۰۱۸، همزمان با اجرای دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، که صادرات نفت این کشور را هدف گرفت، وزارت خارجه آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، به هشت مشتری عمده نفت ایران معافیت موقت شش ماهه اعطا کرد؛ معافیتی که در هفته جاری اعلام شد تمدید نمی‌شود.

چین، هند، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و یونان کشور‌هایی بودند که برای استمرار خرید نفت از ایران، در نوامبر گذشته معافیت گرفته بودند. برخی از این کشور‌ها حتی قبل از انقضای معافیت‌های فعلی خرید نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند. اما برخی دیگر، نظیر چین، هند و ترکیه، امیدوار بودند که بار دیگر از آمریکا معافیت بگیرند اما این بار امریکا معافیت نفتی را تمدید نکرد.

هدایت الله خادمی در مورد راه حل برون رفت از عدم تمدید معافیت‌های نفتی از سوی امریکا می‌گوید: برای فروش نفت تنها دو راه وجود دارد یک سعی بر فروش نفت به همه کشور‌ها که این موضوع به مسائل سیاسی کشور مرتبط است و نکته بعدی دور زدن تحریم ها.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر که هنوز تصمیمی برای مذاکره و فروش نفت به همه کشور‌ها گرفته نشده و تنها راه می‌تواند دور زدن تحریم‌ها باشد که متاسفانه آن هم بسیار دشوار است.

عضو کمسیون انرژی معتقد است تیم جدید وزارت نفت که از سوی زنگنه وزیر نفت انتخاب شده اند نمی‌توانند مانند مدیران گذشته وزارت نفت از جان و آبروی خود بگذرند و بکار گیری نیرو‌های بی تجربه برای دور زدن تحریم‌ها امروز ما را با چالش فروش نفت مواجه کرده است، مدیری که در تهران باشد، اما حقوقش با ارز‌های خارجی محاسبه شود نمی‌تواند فرد قابل اطمینانی برای مدیریت یک شرکت بزرگ نفتی باشد در حالی که حاضر نیست یک روز در دفتر خارج کشور به کار خود بپردازد.

این عضو کمیسیون انرژی مشکل اصلی در فروش نفت را ضعف مدیریتی عنوان می‌کند و می‌گوید: مدیران گذشته نفتی افرادی دلسوز و با جرات بودند که توانستند در این مدت تحریم‌ها را دور زده و نفت کشور را بفروشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 5اردیبهشت1398 ، کدخبر: 172517: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
0
0
به نظرتان این مدیران از منافع خودشان دست میکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین